Permalänk
Medlem

Hjälp med gta iv!

Tjenare!

Idag bytte jag bort min gamla skräp hårddisk mot en som är bättre, Så jag instalerade gta iv, installerade den nya patchen o cracka de,

Men när jag ska starta skräpet så kommer de upp att jag ska ha Service pack 3..

När jag tankar hem de och försöker installera skiten så kommer de upp:

"Kernel-systemfilen som används för att starta den här datorn är inte en microsoft window-fil. Service kommer inte att installeras. mer information finns i Microsoft Knowledge Base-artikeln Q327101 på webbplatsen http://support.microsoft.com"

Hur i helvete löser man detta Vill spela gta iv!

Vet inte riktigt om tråden ligger rätt, flytta den annars

Permalänk
Medlem

Crackat spel? Alltså Piratkopierat? Läs § 7. I och för sig har du inte problem med själva cracken utan installationen av SP3?

Har du moddat ditt operativ system? någon moddad windows xp loading screen?

Edit: du bör läsa om reglerna iallafall. Sweclockers är emot piratkopiering.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nawidek
Crackat spel? Alltså Piratkopierat? Läs § 7. I och för sig har du inte problem med själva cracken utan installationen av SP3?

Har du moddat ditt operativ system? någon moddad windows xp loading screen?

Edit: du bör läsa om reglerna iallafall. Sweclockers är emot piratkopiering.

Då ber jag om ursäkt.

Ända jag har gjort är o intallerat XP service pack 2 och GTA IV, Inte moddat någe

Permalänk
Medlem

du har alltså inga modifikationer på operativsystemet alls? Testat Googla efter hjälp? Kollat Microsofts hemsida?

Och hur bytade du hårddisk? fick tag på en ny med operativ system på eller
formaterade och installerade allt från början? eller bara en lagrings disk du fixat?

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nawidek
Crackat spel? Alltså Piratkopierat?

Att du "crackat" betyder inte att du inte har köpt spelet, han kanske bara vill spela utan skiva...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Att du "crackat" betyder inte att du inte har köpt spelet, han kanske bara vill spela utan skiva...

Sett 1000 sådana här trådar där alla som nämt "crackat" har haft en piratkopierad version. Men självklart betyder det inte att det måste vara piratkopierat. Jag bara chansade

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

Kan ju erkänna att de är en "piratkopia"

Jag slet ur den gamla skräp disken, Satte i min splitter nya, Snabbformaterade den och la in Windows XP service pack 2..

Prövat att googla osv, men finner inget svar ;//

Permalänk
Medlem

Verkar skumt. Jag minns inte om service pack 3 kräver något speciellt installerat i service pack 2 men det låter konstigt. Ska leta lite på Google, återkommer när jag hittar något.

Edit: Du är inte ensam om det iallafall, har hittat en annan tråd här på Swec.

Anledningar vad jag har hittat till problemet är att man bytat Xp boot screen eller att där är någon form av virus i datorn, även Dual-boot kan göra installationen av Sp3 knasigt.

Mer än det hittar jag tyvärr inte

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sakiq
Kan ju erkänna att de är en "piratkopia"

Jag slet ur den gamla skräp disken, Satte i min splitter nya, Snabbformaterade den och la in Windows XP service pack 2..

Prövat att googla osv, men finner inget svar ;//

som sagt, emot våra forumsregler. Sorry.

*tråd låst*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe