Digiswe - Seriöst företag?

Permalänk

Digiswe - Seriöst företag?

Hej, kom precis in på en distanskurs där jag förhoppningsvis ska lära mig hantera programmet Zbrush. De rekommenderade att skaffa en ritplatta och efter att ha frågat runt lite verkar Intuos4 vara bra. Kollade prisjakt och den ligger på runt 4 000. På "Digiswe" kostar den dock 3123kr, alltså ungefär 800kr mindre.
http://www.digiswe.se/wacom-intuos-4-m.html

Någon som har koll på om det är seriöst och om man bör beställa därifrån?

Svar uppskattas!
- GeneralKyckling

Permalänk
Medlem

Räcker inte de omdömen de har fått på prisjakt för att avskräcka dig?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Räcker inte de omdömen de har fått på prisjakt för att avskräcka dig?

Jo, såg det nu. Och hittade ett gammalt test gjort av en mod på swec. Verkar som att man kan spara pengar, men räkna med krångel/lååång leveranstid.
Får bli Inet. De kan man lita på iaf :).

Permalänk
Medlem

Inte när det gäller reklamationer

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Jo, såg det nu. Och hittade ett gammalt test gjort av en mod på swec. Verkar som att man kan spara pengar, men räkna med krångel/lååång leveranstid.
Får bli Inet. De kan man lita på iaf :).

Gå till butiken och köp där, förbetala ingenting, köp ingenting som brukar vara defekt så du slipper gå tillbaka. Det enda bra med Digiswe är, som sagt att dom är billiga.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk

Beställde mina 2 intel ssd diskar från digiswe, snabb leverans och inget krångel. Absolut värt att handla därifrån när priserna är bra....

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk

Blev Inet. Tog några timmar sen var produkten skickad. Dyrare, men Inet har aldrig gjort mig besviken iaf :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontuz1972
Beställde mina 2 intel ssd diskar från digiswe, snabb leverans och inget krångel. Absolut värt att handla därifrån när priserna är bra....

Om något går snett då? Om en av diskarna är paj eller att du ångrar dig? Alternativt om det inte finns i lager, är det värt då? Såklart det är värt när det fungerar, men frågan är om Digiswe är tillräckligt pålitliga.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Jag beställde en TV från digiswe 06-08-2009.
Har fortfarande inte fått den.... Har lyckats komma fram till Kundservice
efter cirka 300 försök. Och dom har sagt att dom haft problem med Payson, att problemet ska ha varit att Digiswe inte kunde se att jag har betalat.
Detta sa dom för 3 veckor sedan, och problemet varade i 3-4 dagar.

Nu är det HELT omöjligt att komma fram per telefon, 9/10 ggr kmr man till telefonsvararen, och den sista gången går tonen över till upptaget.

Jag har läst att dom verkar vara ett nytt företag men dom måste tänka på sin service, som ju är fruktansvärt dålig.

Igår, avbeställde jag ordern... har fortf. inte fått någon bekräftelse från Digiswe på detta.. Väntar på den.
Frågan är ju bara hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna på kontot.

Återkommer med svar på detta ärende