Tjejer som spelar - Era tankar/erfarenheter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Tjejer som spelar - Era tankar/erfarenheter.

Vad är era tankar/erfarenheter av tjejer som spelar? Då menar jag inte som t.ex. Sims 2/3. Utan mer som åt FPS/MMO osv...

Jag fick mitt ex att skaffa Xbox 360, hon började spela WoW fast hon tvekade i början åt det spelet tills hon fastnade för spelet, och ibland satt vi och spelade tillsammans för att få hennes karaktär att gå upp i nivå. Har även hänt att hon har köpt spel åt mig, och jag har köpt spel åt henne. Sen har jag också en tjejkompis som är fotomodell som också spelar WoW och vi lanar ibland hemma hos mig med 3 tjejer (inkl. mitt ex) och spelar WoW.

Jag tror seriöst på att många tjejer spelar i smyg, men säger i sin umgängekrets att det är töntigt att spela.

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Många tjejer spelar nog inte bara i smyg hehe, utan har det som ett fritidsintresse eller whatever:).

Är ju lite trevligt å se sin tjej spela samma spel som en själv^^. (även om det inte hänt än..)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Många tjejer spelar nog inte bara i smyg hehe, utan har det som ett fritidsintresse eller whatever:).

Är ju lite trevligt å se sin tjej spela samma spel som en själv^^. (även om det inte hänt än..)

jag spelar wow o har råkat träffa på en tjej , sluta med att vi bytte MSN och det va en pangbrud . En sån man tänker att hon spelar väl aldrig dator spel

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jag spelar wow o har råkat träffa på en tjej , sluta med att vi bytte MSN och det va en pangbrud . En sån man tänker att hon spelar väl aldrig dator spel

Stämmer :P..

Pangbrudar spelar ju aldrig spel hehe.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Spelar många mmorpg, dock inte wow. Men mina erfarenheter är att det är väldigt mycket tjejer som spelar i asien. Väldigt ofta jag hamnar i grind partyn med bara tjejer. Många av dem är också mammor som spelar medans barnen sover.

Vem vet kanske blir så h'ä'r också om ett decenium eller så...:P

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Jag och tjejen sätter oss med D2 och köra några Baalruns ibland, hon har bättre gubbar än jag, smäll mot egot hehe

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Vore coolt om man hittar en snygg, shyst, rolig och snäll tjej som gillar att spela

O2+ODAC - Denon AH-D2000
NAD D 1050 - S.A.T Amplifix - Had Oy högtalare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

r

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2009

från det ena till det andra. fanns det inte en tråd här på Sweclockers som handlade om en tjej som va kvinnlig mästare i counter strike

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Det enda tjejen spelar är The Sims 3 och hon kör inte ens med snabbspolad hastighet, man somnar fan. =(

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Aug 2006

kul med tjejer som spelar. tvingade ett ex förut att spela cs och använda ventrilo

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2008

Vad spelar det för roll hur tjejer tänker om spel?

Visst.. det är inte vanligt att tjejer spelar men tror dom inte tänker så mycket utan bara spelar som vilken person som helst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Jo, hon som är omtalad i "Vackra Kvinnor" tråden spelar spel såsom CS och så.

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009

Hitta min tjej i ett klanforum för rtcw

Tänker precis som Ludd3. Förstår inte riktigt varför vissa gör så stor sak över om de är en tjej som lirar. De är iallafall bara ett namn på en skärm som ser exakt ut som din. Begreppet "hans" å "hennes" känns väldigt förlegat, skulle gissa på att runt om i landet sitter de tjejer å lirar som du inte har en aning om för dom gör precis de som du gör: lirar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vore coolt om man hittar en snygg, shyst, rolig och snäll tjej som gillar att spela

Min får du inte

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007

har väl spelat cs med endel tjejer men övriga spel kanske det inte är lika vanligt att dom spelar förutom the sims serien då

Intel Pentium Gold 4415U @2.3ghz | 8gb 2133mhz DDR4 | Intel HD Graphics 610 | Sandisk 128gb M.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
har väl spelat cs med endel tjejer men övriga spel kanske det inte är lika vanligt att dom spelar förutom the sims serien då

Som ja sa, de är de säkert de är bara de att du inte märker de. CS handlar om pengar, där de är lika viktigt att va bra som att synas för att få sponsring etc. Ett bevis på detta är Gigabytes gaming girl". Där har du ett antal "fjortisposér", allt för å synas för att ha chans på de turnerings pengar som finns.

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Feb 2002

Önskar man kunde hitta sig en gamerflicka ;/ Det tillhör ju inte vanligheterna dock.

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Önskar man kunde hitta sig en gamerflicka

Ja, va kul man skulle kunna ha tillsammans på kvällarna då

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Ja, va kul man skulle kunna ha tillsammans på kvällarna då

Vad säger du pöjk?

På DAGARNA! på DAGARNA!

På kvällarna så blir det en annan form av.... underhållning!

Disneydags! kl 1800!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlanda!
Registrerad
Nov 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vad säger du pöjk?

På DAGARNA! på DAGARNA!

På kvällarna så blir det en annan form av.... underhållning!

Disneydags! kl 1800!

Ja, det är då man börjar grinda guld för nästa dags raidande!

Eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja, det är då man börjar grinda guld för nästa dags raidande!

Eller?

Man kan väl... blanda kanske?

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i kils rondellen
Registrerad
Mar 2004

finns rätt många tjejjer å kvinnor i comunityn jag e med i de har varit utspridda över olika spel och nu vet jag bara om de 5-6 som spelar wow

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"