Zyxel P-660H-D1 (telia standard modem?) Hur uppdatera firmware?

Permalänk
Medlem

Zyxel P-660H-D1 (telia standard modem?) Hur uppdatera firmware?

Tänkte uppdatera mitt modem med senaste firmware, kom tydligen en update i Juni.
http://www.zyxel.com/web/support_download_detail.php?file=200...

Enligt "anvisningar" på nätet ska man gå in på 192.168.1.1 likt en router.
Detta fungerar inte.
Har testat i både Firefox och IE.
Har gjort en reset på modemet.

Någon som vet hur man ska göra?

Kör förövrigt Win7 x64 om det spelar någon roll...

Permalänk
Medlem

Du måste ha ett ip i samma nät för att du ska komma åt den, sätt statiskt ip till 192.168.1.2.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Du måste ha ett ip i samma nät för att du ska komma åt den, sätt statiskt ip till 192.168.1.2.

Jag är novis på nätverk.
Hur gör jag det?

Permalänk
Hedersmedlem

XP

  • Kontrollpanelen.

  • Nätverks- och internetinställningar.

  • Nätverksanslutningar.

  • Högerklicka på "Anslutning till lokalt nätverk".

  • Skrolla ner till "Internet Protocol (TCP/IP)".

  • Egenskaper.

  • Skriv in.

Vista (Jag kör engelskt, men du fattar nog ändå.)

  • Kontrollpanelen.

  • Network and sharing center.

  • View status.

  • Properties.

  • Skrolla ner till "Internet Protocol Version 4(TCP/IP4)".

  • Properties.

  • Skriv in.

Permalänk
Medlem

Tack Palmie! Känner igen det där nu...

Jag kan dock inte uppdatera firmware, antagligen har väl Felia satt "lås" på skiten så man inte ska kunna uppdatera?

ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router.

Någon som gjort en update?

Permalänk
Medlem

Kolla telnet gränssnittet

skriv "telnet 192.168.1.1" i cmd, finns ett alternativ där om firmware update.
Kommer dock inte ihåg hur det var riktigt, om du kunde ladda upp där eller om du skulle behöva göra det via ftp. Men vet att det står hur du ska göra där.

Permalänk
Entusiast

Jag pratade precis med zyxels support och de sa att det inte går på det modemet eftersom den uppdatering som ligger ute på hemsidan är samma som ligger i burken.
Intressant nog sa telia som jag pratade med precis innan att man måste uppdatera firmware på just det modemet då det krånglar en del.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Du kan inte uppdatera eftersom telia har en custimized firmware. För att uppdatera den får du gå till:
Zyxel - Teliakund och välja uppdatering där
ZyXEL Support Telia produkter

Permalänk
Medlem

Det här blir ett mycket sent inlägg till den här tråden, men det kanske kan vara till hjälp för nån som googlar på det här problemet.
Mitt modem Zyxel P-660H-D1 tappade rätt ofta kontakten med internet och jag fick tipset från Telia Support att resetta modemet till fabriksinställningen.
Detta resulterade till att datorn nu inte kunde hitta modemet . För att åtgärda detta var jag tvungen att ändra nätverksinställningens "Speed and Duplex" från Auto-negotiation till 10Mps Full Duplex.
För att sedan uppdatera firmware med hjälp av mjukvaran (uppgraderingsguiden) för Teliakund på Zyxels hensida så måste man sätta IP-adressen till 192.168.1.2. (inget om detta i den instruktion som finns på hemsidan!!!)
Uppgraderingen funkade sen från version 3.40(AHM3) till 3.40(AHM4).
Om det sen blir bättre återstår att se.

felstavning
Permalänk

Medveten om att detta är en gammal tråd men kanske kan detta hjälpa någon:
http://www.badcaps.net/forum/showpost.php?p=452038&postcount=...