Hittar inte GTA 4's sparade filer?!

Permalänk

Hittar inte GTA 4's sparade filer?!

Hej!

SKa installera om rubbet och köra in Windows 7, och tänkte säkra karriaren i GTA 4...

Hittar dock inte de sparade filerna...har googlat och letat på forumet och det står lika överallt; C:\Users\Username\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames.

Det är vid AppData det spårar ur, den mappen finns inte.

Sitter på Windos Vista Swe, sparar den på andra ställen?

Letat igenom hela hårddisken utan att hitta mågra Saved games...

Det här är det sista att göra innan ominstallation så hjälp uppskattas otroligt mycket!

Obs: har köpt version på skiva.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk

Skriv in det där i adressfältet så kommer du in i savefiles. Funkar för mig.

Permalänk
Medlem

Mappen AppData i din användarmapp syns bara efter att du valt att visa dolda filer och mappar i mappinställningarna. Organize -> Folder and search options, varefter du går in på fliken 'View'. Nu sitter du förvisso på ett svenskt OS, men du bör kunna hitta det iaf.

Permalänk
Medlem

Kom även ihåg att mappen C:\Users\Username\AppData\Local\Microsoft\ kommer inte riktigt ihåg mappens namn för Microsoft Live games, men den ska innehålla profilens information också, den behövs för att kunna starta dina sparade filer, alltså ett måste att även spara dom filerna, jag glömde nämligen detta så jag tappade min profil, trots att den va en offline profil, utan dessa filer är dina saves från dom andra mapparna värdelösa pga av spelet är kopplat till Ms live games, hoppas du inte hann ominstallera innan du läste detta,

Jag vill bara lägga detta som förslag, att göra en guide som är för xp och en för vista/win7 så inte fler råkar ut för detta öde som jag gjorde

Visst jag kan ju anända r-studio eller liknande program och återställa den mappen, det är ju sketa jobbigt.

Hoppas att detta kan hjälpa.

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.

Permalänk

Tack för alla svar, mappen kom fram efter att jag satt status "Visa dolda filer".

_Ibanez_, jag kopierade över den också som tur var, drog över hela Microsoft-mappen. Hade googlat en hel del och på ett av svaren såg jag det också, kom dock aldrig till första steget; att hitta mapparna. Ominstallation gjorde jag dagen efter att jag skapat tråden. Har ej kommit så långt så jag installerat GTA IV igen, men det kommer.

Återigen, tack så mycket för hjälpen.

m.v.h.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]