Tips på tillvägagångsätt?

Permalänk
Medlem

Tips på tillvägagångsätt?

Jag har hittat en laptop jag vill köpa men säljaren bor i Eskilstuna (typ 40 mil från Borås).
Jag har inga möjligheter att åka dit och jag vil inte heller sätta in pengar på någons konto med risk att bli lurad.

Vad har jag för alternativ?

Permalänk
Medlem

Paypal eller liknande?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Paypal eller liknande?

Har två vänner som blivit lurade även fast dom använt sig av dom.
Finns det inget annat?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Vad är det för laptop, pris?

Permalänk
Medlem

Kanske någon snäll sweclockare kan hämta åt dig och skicka med post?

Permalänk
Avstängd

1. Starkt att bli lurade genom paypal
2. Internetgirot

Permalänk
Medlem

ta post förskott, kostar tror jag 100kr extra men du betalar endast när du har fått datorn och posten sätter in pengarna på hans konto.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
ta post förskott, kostar tror jag 100kr extra men du betalar endast när du har fått datorn och posten sätter in pengarna på hans konto.

Vad gör han om han får ett gäng tegelstenar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
1. Starkt att bli lurade genom paypal
2. Internetgirot

Varför är det starkt? Paypal är ju i princip förskottsbetalning eller menar du att paypal är duktiga på att betala tillbaka vid bedrägeriaffärer?

Till TS:

Har inte testat nån av dom men:

Payson.se
Internetgirot.se

Kan ju vara lämpliga?

Permalänk
Medlem

Härligt att folk förstår vad jag menar

Hittade tradesafe.se nu och vet inte hur det fungerar men det låter soft att dom kontrollerar produkten åt mig ?
Kommer det ett gäng tegelstenar så blir det ingen affär och jag blir inte av med några pengar =)'

Någon som använt dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
ta post förskott, kostar tror jag 100kr extra men du betalar endast när du har fått datorn och posten sätter in pengarna på hans konto.

Den enda säkerhet postförskott ger köparen är att denne får se paketet innan han/hon betalar. Du har ingen rätt att öppna och kika, Posten tillåter inte att du gör det, och jag tror knappast Postens personal är villiga eller får agera vittne i en eventuell tvist.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720