Spelkonsoll (DS) i behov av reparation

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2007

Spelkonsoll (DS) i behov av reparation

Hej där!

Jag har en Nintendo DS som sedan en dag (av okänd anledning) inte fungerar som den ska (förklaring nedan*). Tyvärr gäller inte garantin längre då köpet gjordes alltför länge sedan. Jag skulle dock vilja ha den reparerad och undrar om ni vet vart (i Sthlm- och V-ås-området) man kan vända sig för ärenden som dessa.

Det är skärmen som det är fel på. Felet är som så att mitt i skärmen (d.v.s. 50% av höjden) finns en horisontell linje på en pixels tjocklek som sträcker sig över hela bredden av skärmen. Denna horisontella linje flimrar speciellt nära skärmens centrum. Ibland händer det så att jag får dessa horisontella linjer utspridda där de upptar ca 50% av skärmen. När detta sker fryses hela skärmen. Det hela ordnar sig dock tillfälligt (ca några sekunder gällande den horisontella linjen i mitten och kanske 30 min gällande felet då skärmen fryser sig med massor av dessa linjer) när man fäller ner locket på DSen och fäller upp den igen. Jag har använt olika spel och uteslutit att det skulle vara fel på just spelet.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholms län
Registrerad
Jun 2008

Nintendo har ju ett kontor och verkstad på Mariogatan i Göteborg. Min lillebror fick sin skärm till hans GBA utbytt där efter att han hade krossat skärmen. Om du inte måste ha nåt som ligger i närheten av där du bor så borde du ta kontakt med dom. Hela ärendet gick riktigt smidigt, vi skickade in GBA:set och en vecka senare fick vi hem det med posten, smidigt och enkelt. Reparationen gick då på 700kr, kanske kan ge en fingervisning om vad det kommer att kosta.

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)