fps drop på cs hjälp

Permalänk
Medlem

fps drop på cs hjälp

hej när jag spelar cs så får fps drop i bland ner till 60 fps ungefär. jag tycker jag borde ha 100 fps hela tiden min dator består av HIS ati radeon 4670 ice Q 2 gig ram. 4200+ amd processor vet inte hur jag ska göra för att inte få fps drop hela tiden . tack på förhand

Permalänk

Innan jag tappar tron på mänskligheten helt...

STÄNG AV VSYNC!

...eller Sök i forumet, så slipper vi dessa trådar.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Innan jag tappar tron på mänskligheten helt...

STÄNG AV VSYNC!

...eller Sök i forumet, så slipper vi dessa trådar.

NO VSYNC ACTIVATED !! AND NOW?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razer123
NO VSYNC ACTIVATED !! AND NOW?

Det borde funka när du slagit av Vsync..
fps_max 101

Permalänk
Avstängd

Vad spelar det för någon roll? Du ser ändå ingen skillnad mellan 60 och 100FPSP...??

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Vad spelar det för någon roll? Du ser ändå ingen skillnad mellan 60 och 100FPSP...??

gör det ju vist men men du kanske inte har haft 100 fps?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razer123
gör det ju vist men men du kanske inte har haft 100 fps?

Hur svårt ska det vara att förstå?
Nåja, jag drar det en gång till:

Eftersom din skärm inte kan gå högre än 60 Hz så visar den inte 100 FPS hur du än vrider och vänder på det. Men försöker du gå högre än 60 Hz så får du tearing, och det är jävligt irriterande.

nej! det är ingen skillnad på 60 FPS och 100 FPS på en skärm som inte går högre än 60 Hz. (Förutom då Samsungs skärm som visar 120 Hz)

Och nu kommer jag att bli flamead av kommentarer som "man hoppar högre, springer snabbare" osv. Och?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Hur svårt ska det vara att förstå?
Nåja, jag drar det en gång till:

Eftersom din skärm inte kan gå högre än 60 Hz så visar den inte 100 FPS hur du än vrider och vänder på det. Men försöker du gå högre än 60 Hz så får du tearing, och det är jävligt irriterande.

nej! det är ingen skillnad på 60 FPS och 100 FPS på en skärm som inte går högre än 60 Hz. (Förutom då Samsungs skärm som visar 120 Hz)

Och nu kommer jag att bli flamead av kommentarer som "man hoppar högre, springer snabbare" osv. Och?

*THUMBS UP*

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
*THUMBS UP*

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Avstängd

Det beror också vilken upplösning man kör. I vissa upplösningar klarar min 75 Hz, men det är ju rätt som du säger om tearing. Jag har alltid v-sync påslaget för att undvika det.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det beror också vilken upplösning man kör. I vissa upplösningar klarar min 75 Hz, men det är ju rätt som du säger om tearing. Jag har alltid v-sync påslaget för att undvika det.

Jodå, vilka upplösningar man kör spelar också roll.
T.ex min 22" klarar i 1280x1024 75 Hz, men i native klarar den bara 60 Hz, dvs 1680x1050.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Hur svårt ska det vara att förstå?
Nåja, jag drar det en gång till:

Eftersom din skärm inte kan gå högre än 60 Hz så visar den inte 100 FPS hur du än vrider och vänder på det. Men försöker du gå högre än 60 Hz så får du tearing, och det är jävligt irriterande.

nej! det är ingen skillnad på 60 FPS och 100 FPS på en skärm som inte går högre än 60 Hz. (Förutom då Samsungs skärm som visar 120 Hz)

Och nu kommer jag att bli flamead av kommentarer som "man hoppar högre, springer snabbare" osv. Och?

Vill inte vara den som är den, men det blir faktiskt en annorlunda känsla från 60 till 100 (fake) fps, fråga mig inte varför för det ska inte vara möjligt, men CS är ett märkligt spel!

Det märks mest i precisionen i musrörelserna, blir segare på något vis när man 'bara' har 60 fps.

Nu slutade jag lira cs för ca. 2 år sen men tror att samma fenomen är kvar!

V-Sync av och fps_max 101 borde lösa 'problemet'.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.