Hög ping cs 1.6 samt 99fps och inte 100?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholmo
Registrerad
Okt 2008

Hög ping cs 1.6 samt 99fps och inte 100?

Halloj! Det är så att när jag är inne på en server och har hyffsad ping så kan den gå upp till över 100 ett tag och sen ner igen. Det är ingen som laddar ner på nätverket eller nått annat det ända är att min bror sitter med spotify. Men vi har ju 8mbit bredband så det borde väl inte vara det? Sen tänkte jag bara fråga varför jag har 99fps och inte 100 visst det spelar väl egentligen ingen roll men jag har alltid legat på 100 konstant men nu är det 99. Det jag har skrivit in i konsolen är

cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
rate 30000
ex_interp 0.01
fps_max 101

Min dator setup ser ni nedanför i min signatur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Ursäkta men är det så jävla farligt med 1fp mindre ?

*Ser mitt hopp om mänskligheten rinna iväg:s:s*

Du har 8Mbit, Megabit, inte millibit, om du nu har millibit är det orsaken till kass ping P., 8Mbit download men vad har du i upload ? med tanke på spotify, jag har 1Mbit och det får cs:s att skjuta i höjden vad häller ping.

Behöver ju inte vara just din dator, kan vara precis allt mellan din dator och servern du spelar på.

Men däremot skriver du att brorsan sitter med spotify igång och där är ditt problem, stäng av spotify och se efter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholmo
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Ursäkta men är det så jävla farligt med 1fp mindre ?

*Ser mitt hopp om mänskligheten rinna iväg:s:s*

Du har 8Mbit, Megabit, inte millibit, om du nu har millibit är det orsaken till kass ping P., 8Mbit download men vad har du i upload ? med tanke på spotify, jag har 1Mbit och det får cs:s att skjuta i höjden vad häller ping.

Behöver ju inte vara just din dator, kan vara precis allt mellan din dator och servern du spelar på.

Men däremot skriver du att brorsan sitter med spotify igång och där är ditt problem, stäng av spotify och se efter!

Skrev att det spelar väl egentligen ingen roll med 1 fps mindre jag bara tyckte det var konstigt så därför frågade jag. Och angående internet har jag ju 8megbit ner och 1megabit upp.