AMD störst på mobila grafikkort

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olga32
Jag hoppas bara folk förstår att det inte handlar om en ökning från 16,5% till 53%. Utan att det handlar om en ökning på 36,5% av det ursprungliga värdet.

Och sen verkar en del folk behöva läsa på om skillnaden mellan diskreta grafikkort och integrerade.

Men trevliga nyheter trots allt.

jo, man får ju hoppas att folk förstår att det är 36.5 procent, inte 36.5 procentenheter.

Trevliga nyheter, men kanske ingen jättregrej som folk har skrivit att det är

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
Säkert sant, men en källa vore bra.

Det är ett pressmeddelande, det framgår av samma nyhet på Nordichardware.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem

Det här är ganska så stora nyheter...
Har ju alltid varit Intel på mobila sidan tidigare, då de sålde mer kretsar än nvidia och ati tillsammans. Intel ledde ju till och med ligan "lfest sålda grafikkort" och då gällde även externa grafikkort, inte bara mobila enheter, trots detta ledde dom.

Skulle väldigt gärna se källa för detta.

Kul för AMD - ett gäng kämpar som arbetat i uppförsbacke en längre tid nu

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Synd bara att AMD själv inte stödjer grafikkortsdrivrutiner till laptops....vilket är sjukt jävla värdelöst. Skulle uppdatera drivrutiner till tjejens bärbara och dom hänvisade till något så värdelöst som Acer.....som aldrig uppdaterar något.

Det går bra med ATIs vanliga drivrutiner, har alltid kört med dom i mina bärbara och har inte strulat något alls.

och OnTopic YES, in your face nVIDIA

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

jupp nästa GPU blir AMD men på CPU så vet jag inte riktigt, köper budget som klockar bäst.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)