Kända återförsäljare sponsrar fildelningssajt

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Kända återförsäljare sponsrar fildelningssajt

E-handlarna Alina, Indomo och Datanova arrangerar en tävling tillsammans med Swebits – en fildelningssajt som länkar till tusentals upphovsrättskyddade verk.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

trevligt när företag engagerar sig tycker jag

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Jag ser inget som helst fel med detta, det är bara löjligt. Tvärtom borde man stödja de datorbutiker som sponsrar Swebits.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

Så som jag gör då?

( Pekar på ind0mo loggan på mitt chassi )

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2006

Äffärer?

Detta handlar väl inte om företagen tycker det är rätt eller fel med fildelning. hårdvarubranchen är tuff just nu, klart man vill synas där det finns potensiella köpare. Så länge inte företagen lägger sig i tycker jag det bara handlar om vanlig marknadsförning.

Kottar är mer än bara djur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Så som jag gör då?

( Pekar på ind0mo loggan på mitt chassi )

hah

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ö-vik / Gbg
Registrerad
Sep 2002

Jag tycker det är helt rätt att företagen som sponsrar gör skillnad på fototävlingen och trackern.
Det är ju dessutom inte klart hurvida det är att anse som olagligt att driva en tgracker i sverige eller inte. Så det kan ju var helt ok, i lagens mening iaf, sen hur vida man är politiskt korrekt eller inte med en viss åsikt i fildeldeldningsdebatten.

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Så otroligt löjligt att datanova är sånna jäkla fegisar och drar sig ur att sponsra tävlingen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Dagens moralpanik?

Ubuntu | 1440p IPS | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag ser inget som helst fel med detta, det är bara löjligt. Tvärtom borde man stödja de datorbutiker som sponsrar Swebits.

Varför det ? dom laddar ju upp material dom inte har rätt till, ?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Nemen detta är ju SKANDAL!!!!!!!!! RING AFTONBLADET.
Snälla SC vad FAN är detta för nyhet?

Edit: VÄNTA NU HÄR. Är ni medlemmar på Swebits? Snacka om dubbelmoral! Puss.

Intel Core i7 920 @2.67 GHz // Asus P6T Deluxe v2 // OCZ Platinum XTC DDR3 1333MHz 6 GB // GTX 275 896 MB // Cooler Master 932 HAF // 2,3 TB hdd // Corsair TX 650W PSU // Creative SB X-Fi Xtreme Audio

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaxa
Nemen detta är ju SKANDAL!!!!!!!!! RING AFTONBLADET.
Snälla SC vad FAN är detta för nyhet?

Edit: VÄNTA NU HÄR. Är ni medlemmar på Swebits? Snacka om dubbelmoral! Puss.

Svamlar du om?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2007

Intressant utveckling, de fria och självständiga piraterna som inte gör det för pengar går nu till stor företag och ber om priser och allmosor. Piratebay ägarna tjänar miljoner på att sälja piratebay, men allt handlar om oss och inte om att de ska tjäna pengar... Roligt värre...

|| Silverstone PS02 || Corsair 520 HX || XFX NFORCE 650I ULTRA || XFX 9600GSO @ 700/1750/1000 || Intel E4400 @ 3.0Ghz || Philips Brilliance 200WP7ES || 2 x Samsung Spinpoint 320GB|| 4 x 1Gb Corsair XMS2 6400 @ 300 Mhz 3,3,3,8 ||
|| Nöjd MSI Wind ägare ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Skandalen är väll de idioter som har tipsat Sweclockers om detta, helt onödigt att dra uppmärksamhet till fildelningssajten.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2008

Att dra sig ur är ju bara löjligt. Det skadar företaget båda bland dem som är mot fildelning (deras namn kommer för alltid ändå vara sammankopplat med skandalen för dem som bryr sig) men också för dem som är för (de kommer betraktas som "fegisar" bland dem)... loose-loose alltså :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Destromath
Svamlar du om?

Detta är en typisk icke-nyhet. Passar bättre på aftonbladet än här på SweClockers.

Intel Core i7 920 @2.67 GHz // Asus P6T Deluxe v2 // OCZ Platinum XTC DDR3 1333MHz 6 GB // GTX 275 896 MB // Cooler Master 932 HAF // 2,3 TB hdd // Corsair TX 650W PSU // Creative SB X-Fi Xtreme Audio

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige (;
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Detta är en typisk icke-nyhet. Passar bättre på aftonbladet än här på SweClockers.

Ja, verkligen! Nu har sweclockers sänkt sig ännu en gång till... fattar inte ens vad dem har med fildelning att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Varför fan skrev ni denna nyhet? Ta bort!
Det är fruktansvärt att företag sponsrar Dream Hack (DH), vi alla vet ju vad som föregår där.

Lägg ner.......

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2008
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zepteer
Ja, verkligen! Nu har sweclockers sänkt sig ännu en gång till... fattar inte ens vad dem har med fildelning att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Det är fruktansvärt att företag sponsrar Dream Hack (DH), vi alla vet ju vad som föregår där.

Lägg ner.......

Stå för vad ni sysslar med istället för att gnälla på en intressant nyhet. inte direkt en hemlighet vad swebits är för sajt med typ 50000 medlemmar. Väldigt hemliga torrentsnubbar....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Jun 2002

Varför hänga ut butiker som att dem gör något fel!?
Tycker det är roligt när butiker går inn och sponsrar tävlingar

Mess with the best and die like the rest.
"CCNA" "70-620", "70-640",

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Apr 2005

Det är var ju så pass gamla nyheter så att det inte ens är nyheter? Ni har öron och ögon överallt men swebits har varit uppe med det här i flera veckor?

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Aug 2005

Det är väl bra att datorbutiker inte intresserar sig för politik. Politik skapar bara bekymmer.
Sen var det väl inget utav företagen som alls vägrades kännas vid verksamheten, jo det skulle vara datanova då men indomo och alina berättar precis vad det handlar om.

Dum nyhet... hm, delete funkar inte?

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland
Registrerad
Feb 2009

Vad är prolemet? Whatever om så George Bush skulle sponsra Swebits

Ingen bryr sig... förutom ipred då menmen.

Tack SC för att jag slapp halva min lektion tackvare den här "skandalen"

(Vi disskuterade lite )

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

detta är ju en typisk idg.se nyhet... kan inte SweC hålla sig till hårdvarunyheter och överklockning istället...

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Mar 2006

All heder till inblandade företag!

"If they're so smart, how come they're so dead?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Helt meninglös nyhet som Sweclockers publicerar, förstår inte vad det har här att göra överhuvudtaget men jag antar att det är nyhetstorka.Tycker moderatorerna på det här forumet är så kvicka med att ta bort eller ändra det som inte har med Sweclockers att göra eller vad som får diskuteras, men den här nyheten ser man mellan fingrarna.Eller kanske Sweclockers ger sig in i politikens värld?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Mar 2006

Sen när började SweClockers vara knähundar till antipiratbyrån? Riktigt lågt...

"If they're so smart, how come they're so dead?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kinglevel
hah

Förtydliga gärna din kommentar...

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Tycker det är skitdålig stil av datorbutiker att ihuvudtaget sponsra fildelning, jag kommer då i vilket fall aldrig handla eller ge gott ord åt dem någonsin mer.

För den delen hoppas jag Pontén eller någon annan tar ner skitsidan Swebits så vi slipper alla dessa illegalt fildelande fjortisar som tycker allt de kommer över ska vara gratis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-

Lägg ner.......

Indeed! Ni har ju själv samarbetat med Alina? Så nu hänger ni ut dom som as. Låg stil grabbar.

Intel i7 930 ► GTX460 SLI ► Evga x58 Mini ► Corsair Dominator 1600mz 6GB ► Intel X25-M G2 80GB ► WD 1TB x3 ► Antec P180 Mini ► Noctua NH-U12P | Asus UL30JT | Twitter/Kidrow