Kända återförsäljare sponsrar fildelningssajt

Permalänk

Creds till butikernna som sponsrar, löjligt vinklad artikel som att det vore något dåligt!
Kul att läsa om, men inte med den vinkeln som artikeln har. Synd att Datanova fega ur...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Alla läsare som tipsat SweClockers om tävlingen kan därmed slappna av – svenska datorbutiker verkar inte vara intresserade av politik i år heller.

- Eh, va? så, bara för att man är intresserad av politik som är man automatiskt emot fildelning?

Permalänk
Avstängd

Nyhetsvärdet ser jag inget fel på
nyheten i sig drar ju inte ner datorförsäljarna. Om dom inte vile bli förknippade med fildelning skulle dom ju inte ha anordnat tävlingen där.

Sen kan man tycka att sweclockers egna åsikt syns i artiken. Sjläv tycker jag det inte, men jag ser vad somliga reagerar på.

sen att sweclockers ville ha komentarer är väll inget konstigt, synd bara att Datanova slog sig själva i plytet när sc ringde, men var dom så rädda för att komma i kontakt med fildelning var det väll inge vidare smart att va med i kampanjen från början.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Eh, va? så, bara för att man är intresserad av politik som är man automatiskt emot fildelning?

dom tar inte ställning till om det är för eller mot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Väldigt givande det där, du

Din långa post var ju med väldigt givande, eller hur?

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Väldigt givande det där, du

Skulle klassa det som mer givande en ditt inlägg faktiskt. ;D

Sweclockers får ringa runt till alla inblandade företag när DH drar igång nästa gång. Fråga dom hur dom kan stödja ett... 'indirekt' fildelningsparty.

Permalänk
Medlem

Usch.. lite väl vinklad artikel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Vill bara säga att du är dum i huvudet.

Ursäkta för onödig post.

Skriver ett dumhuvud själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj christian
Skriver ett dumhuvud själv

Vad grundar du de på?

Permalänk
Medlem

Man anar Anti-Pirat trams här... suck...

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Hedersmedlem

-Aspen- och dj christian får varsin varning för personangrepp. Höj gärna diskussionen något över dagisnivå tack.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Tycker det var en intressant nyhet, då det faktiskt var en nyhet för mig
Som jag ser på det, så har hårdvaruförsäljarna anordnat en tävling för att sponsra sig själva, på just en så välbesökt sida som swebits.

Att det sen råkar vara en fildelnings sajt, är en helt annan sak enligt min mening.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Tycker denna typ av nyhet, om man ska kalla det så?, inte hör hemma här på Sweclockers, trodde denna sajt var lite mer seriös, än att skriva om företag som sponsrar en fototävling i ett forum, som råkade finnas på en fildelningssajt, finns inget nyhetsvärde i detta, bara trams, det är väl bara en ren affärsrelation, i hopp att locka fler kunder till sin webbutik.
Om nu Swecklockers ska ge sig in i politikens värld och ändra inriktning utav sajten, så finns det betydligt viktigare saker att skriva om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
Är det bara Sweclockers som rapporterat om detta?

ja, annars riskerar de väl en anmärkning.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Tycker absolut nyheten har ett värde, men det känns väldigt vinklat.

För övrigt, när ska folk här sluta kasta skit på varandra och faktiskt växa upp. Ni är oense, det är inte speciellt ovanligt människor emellan.

Det skulle vara kul med någon trevlig recension/artikel, om det nu råder torka. Dock hinner vi väl knappt hinna med att läsa av siten, när det inför Q3/Q4 exploderar.

Keep it up!

Permalänk
Medlem

Ytterst fånigt av SweClockers att leka journalister här. Tråkigt ställningstagande också och personligen så byter jag sida för datornyheter än att sponsra sånt här fjanteri.

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Som någon skrev tidigare, sån här skit brukar håller till på IDG inte SC.

Permalänk
Medlem

Trist ... jag som just blivit medlem. Det ångrar jag nu. Jag trodde i min enfald att sweclockers handlade om hårdvara och teknik i första hand och inte den här typen av frågor.

Det hade ju räckt med att nämna att det handlade om en fildelningssajt, men med den där beskrivningen och tonen i artikeln så förstår man att det också handlar om värderingar och i grund och botten; politik.
Så, nej tack, det här är inget för mig! Jag håller mig till engelsktalande sidor istället.

Kan man avsluta sitt medlemsskap här eller måste man bli bannad för att bli av med medlemsskapet?

Permalänk
Medlem

hmm tja nyhetevärde och nyhetsvärde... som det är skrivet förut så är själva idén med denna artikel lite diskutabel då den först var (vad jag förstått) felinformerad, företagen sponsrades först swebits för att sedan sponsra tävlingen enligt artikeln.

Känns lika matnyttigt som att swebits skall göra en nyhet på sin mainsida om att sweclockers har en tävling "Tävla och vinn nätaggregat från Cougar".

Swebits är som sweclockers en forumsida med skillnaden att de nu har sin torrenttracker tillbaka (vilket var bortblockad nån vecka efter tpb-domen). I deras forum kan man mer eller mindre hitta samma frågor och trådar som här.
Så för mig känns det lite "-hahah titta va de gör"

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

jag förstår inte riktigt av vilken anledning Sweclockers gick in och försökte förstöra tävlingen för swebits. Har en kompis kompis som är medlem där som meddelat mig att tävligen fortsätter som vanligt med utlovade priser. Synd sweclockers.

Och jag förstår inte heller erat hat mot fildelning, det är ju bevisat att det överlag gynnar branchen, filmer produceras som aldrig förr och de som gnäller är Magnus Uggla som undrar varför ingen köper hans skit och filmbolagschefen som inte längre kan köpa 10 fastigheter om året.

Pinsamt.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
jag förstår inte riktigt av vilken anledning Sweclockers gick in och försökte förstöra tävlingen för swebits. Har en kompis kompis som är medlem där som meddelat mig att tävligen fortsätter som vanligt med utlovade priser. Synd sweclockers.

Och jag förstår inte heller erat hat mot fildelning, det är ju bevisat att det överlag gynnar branchen, filmer produceras som aldrig förr och de som gnäller är Magnus Uggla som undrar varför ingen köper hans skit och filmbolagschefen som inte längre kan köpa 10 fastigheter om året.

Pinsamt.

Jag håller med dig helt!

Pinsamt att Sweclockers börjar med lågkvalitativ kvällstidningsjournalistik. Efter detta överväger jag allvarligt att lämna sajten.

Permalänk
Medlem

Sweclockers goes Aftonbladet? haha

Permalänk
Medlem

Jag vill aktivt avsluta mitt medlemsskap, men hur gör jag? Kan inte hitta någon info om det. Är det så att man måste bryta mot reglerna och bli bannad för slippa vara registrerad? Eller vad?
Kan någon vänlig själ upplysa om hur det ligger till?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
jag förstår inte riktigt av vilken anledning Sweclockers gick in och försökte förstöra tävlingen för swebits.

Och jag förstår verkligen inte var du fått det ifrån. "försökte förstöra"? på vilket sätt då?[QUOTE]Och jag förstår inte heller erat hat mot fildelning[/QUOTE]Jag förstår inte heller var i artikeln det ges uttryck för något hat mot fildelning? kan du peka på någon specifik mening?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
.....

Och jag förstår inte heller erat hat mot fildelning, det är ju bevisat att det överlag gynnar branchen, filmer produceras som aldrig förr och de som gnäller är Magnus Uggla som undrar varför ingen köper hans skit och filmbolagschefen som inte längre kan köpa 10 fastigheter om året.

Pinsamt.

Jaså, det är "bevisat att det överlag gynnar branschen"... av vilka då? Hur ingående var deras undersökning, hur mycket material hade de tillgängligt? Eller bygger deras "bevis" bara på rena antaganden? Finns det inga som hävdar motsatsen?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
[B] Och jag förstår verkligen inte var du fått det ifrån. "försökte förstöra"? på vilket sätt då?Jag förstår inte heller var i artikeln det ges uttryck för något hat mot fildelning? kan du peka på någon specifik mening?

Naturligtvis visste ni att sponsorerna kunde dra sig tillbaka efter er artikel. När SC anordnar en tävling så lägger ni väl vikt vid vilka priser som tävlingen kan erbjuda? Och att det betyder mycket för deltagandet?

"Hat" tycker jag inte att ni har uttryckt i artikeln, men väl värderingar. Och det genom att påpeka hur många torrents trackern har samt att "Administratörerna skriver uttryckligen ..." etc etc. Det hade ju räckt med att för er del skriva att det var en fildelningssajt?!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu mina damer och herrar ska jag kommentera lite,

Denna artikel hör till de finaste vi skrivit på länge, den visar att

1. SweClockers har inga dubbla lojaliteter, vi är inte rädda för att skriva om kontroversiella ämnen, vare sig det involverar företag i branschen (i detta fall är åtminstone två av dem annonsörer) eller högljudda politiska grupper.
2. SweClockers är konsekvensneutrala.

Dessa principer kommer vi aldrig att tumma på.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Nu mina damer och herrar ska jag kommentera lite,

Denna artikel hör till de finaste vi skrivit på länge, den visar att

1. SweClockers har inga dubbla lojaliteter, vi är inte rädda för att skriva om kontroversiella ämnen, vare sig det involverar företag i branschen (i detta fall är åtminstone två av dem annonsörer) eller högljudda politiska grupper.
2. SweClockers är konsekvensneutrala.

Dessa principer kommer vi aldrig att tumma på.

Den där kommentaren får det att kännas som att nyheten publiceras av fel anledning. Nämligen för att markera att NI ÄR konsekvensneutrala. och inte har dubbla lojaliteter. Bättre vore om nyheterna publicerades för dess nyhetsvärde... Nyheten kändes aningen malplacerad på ett hårdvaruforum.

"Only my personal opinion no need to cut me head of"

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Andreas D: ..Högljudda politiska grupper..

Ja där kom det till slut fram ...

Om folk uppfattar er artikel som "hat mot fildelningen", medan ni kanske menar att ni i själva verket inte alls har det. Ja, då måste artikelförfattaren till ha uttryckt sig illa. Det spelar ingen roll att fildelningen är ett infekterat ämne och att folk av den anledningen tolkar fel. Tvärtom är det ju anledning till större noggrannhet och att man uttrycker sig klart för att undvika feltolkningar.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shop
...

Vad är det som är fel i artikeln? Många gnäller men inte en enda (!) har någonting sakligt att påpeka om innehållet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy

Sedan 2006 har vi följt fildelningsdebatten på alla möjliga sätt, bland annat genom att rapportera dagligen om Pirate Bay-rättegången. Denna nyhet involverar både fildelning och datorbranschen. Helt relevant för våra läsare och vår målgrupp.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Andreas D
Jag har redan påpekat att det var själva valet av innehålet i artikeln som pekar på värderingar och ställningstagande.

Dessutom: Är det inte ganska typiskt svenskt ändå, att när folk yttrar sin mening i en sak så blir de genast beskyllda för att tillhöra en "politisk grupp" (oftast även namngiven, dock inte här) av dem som är av en annan uppfattning.

Bör man verkligen uttrycka sig så generellt om sina medlemmar? Om man verkligen vill ha dem kvar alltså?