Windows 7 billigt i Storbritannien

Permalänk

Synd att man inte har ett kreditkort.
Förresten, det står att de sänker priset till kunden ifall priset på programvaran sänks fram tills släppningen men finns det en risk att de höjer priset?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Kanske nån som postat redan men alla som är registrerade på MSDNAA via Högskola/Universitet kan tanka hem Windows 7 Professional gratis nu. Sitter och drar ner det nu

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillOgi
Kanske nån som postat redan men alla som är registrerade på MSDNAA via Högskola/Universitet kan tanka hem Windows 7 Professional gratis nu. Sitter och drar ner det nu

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Synd att man inte har ett kreditkort.
Förresten, det står att de sänker priset till kunden ifall priset på programvaran sänks fram tills släppningen men finns det en risk att de höjer priset?

skulle de höja priset, så avbokas din beställning automatiskt och du får besked om detta via e-post

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GambitSWE
skulle de höja priset, så avbokas din beställning automatiskt och du får besked om detta via e-post

Ah, det låter ju bra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

jag la in en bokning 890,73/£76.87 men frakt och moms, bra kurs tycker jag.!!! första operativeet man köper, fan så vuxen man känner sig

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Min laptop har XP OEM installerad. Nån som vet om det går att installera en uppgradering version av Win7 på den?

Permalänk
Medlem

Nej, du får köra en helt clean installation på det, enbart Vista går att uppgradera.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Måste installationen vara retail Vista för att man ska kunna köra över med en uppgradering version av Win7?
Min stationär sitter med en student OEM Vista Home Premium licens och jag tänker packa den till Win7.

Permalänk

Har en 32bit dator nu, om jag installerar win7-32bit och sedan köper mig en ny(planerat i vinter) dator som kör 64bit. Går det då att installera win7-64bit på den nya datorn eller är min win7 flaggad som 32-bit hos MS?

Permalänk
Medlem

Nån som anser att det är värt att skaffa ultimate istället för home premium?
Hitta denna gamla länk: http://www.neowin.net/news/main/09/04/30/windows-7-whats-the-...

Fattar knappt vad alla grejerna där gör.. :S Råd nån? ^^ Kommer jag sakna nåt av det som saknas i HP

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Kommer du ha någon användning av "XP Mode"? Det som är det mest intressanta i mina ögon...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

inte vad jag vet iaf :S när skulle jag kunna behöva det?

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

spelar grymt gamla spel, t.ex Jag har absolut ingen användning av ultimate (nerladdning av språkpaket, lite extra spel.) säkert en massa andra tekniska mambojambo skiljer det. Med dubbla priset mot en home verson. nee tack

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
spelar grymt gamla spel, t.ex

Dosbox är ju också ett alternativ.

Permalänk
Hjälpsam

Jag använder MS Virtuall PC med Win98 för äldre grejer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Kommer du ha någon användning av "XP Mode"? Det som är det mest intressanta i mina ögon...

Huh... är det bara Ultimate som kommer att ha "XP Mode"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleu
Huh... är det bara Ultimate som kommer att ha "XP Mode"?

Professional och Ultimate kommer ha stöd för det, och man får väl kanske anta att enterprise ingår i ultimate där.

Permalänk
Medlem

Värt att notera är kanske att det verkar som om XP-mode fungerar på alla versioner av windows 7, bara det att det ingår en virtuell XP licens i Professional och Ultimate/Enterprise-versionerna.

Dvs. har du en egen XP licens så kan du använda XP mode oavsett vilken version av windows 7 du har. Och de flesta som köper W7 gör väl det för att ersätta antingen XP eller vista (som i sin tur ersatte XP) så det kanske inte är ett jätteproblem för de flesta.

Källa:
http://www.pctipsbox.com/windows-7-xp-mode-rc-and-virtual-pc-...

Permalänk
Medlem

Nu har priset gått upp, 125£.

Tur att man förbeställde

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Nu har priset gått upp, 125£.

Tur att man förbeställde

Har de verkligen höjt, eller har de bara börjat skilja på uppgraderingsversioner och fulla versioner? I början skulle det ju inte komma uppgraderingsversioner i Europa på grund av webbläsarfrågan, men det har de väl löst nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Har de verkligen höjt, eller har de bara börjat skilja på uppgraderingsversioner och fulla versioner? I början skulle det ju inte komma uppgraderingsversioner i Europa på grund av webbläsarfrågan, men det har de väl löst nu?

Uppgraderingsversionen fanns förut också, bara det att den kostade mer än retail under förköpstiden

Nu verkar det som om de sänkt priset på uppgraderingen för att matcha den tidigare retail-versionen.
(på amazon.co.uk i alla fall)

Permalänk
Medlem

De verkar ha släppt en separat upgraderingsversion för samma pris som den gamla retailen, http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Home-Premium-Upgrad... .

Men för en annan som aldrig har haft ett lagligt win (förutom förinstallerat) så behövde jag en full retail version.

Jag antar att det är ett tecken på vuxenhet/pengar över när man köper OS, spel osv när innan allt var kopierat/crackat osv.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Uppgraderingsversionen fanns förut också, bara det att den kostade mer än retail under förköpstiden

Nja, inte från börja i alla fall; då var det tal om att man inte kunde uppgradera utan att få med internet explorer och att Europa därför skulle bli utan (och få fullversioner till samma pris).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
De verkar ha släppt en separat upgraderingsversion för samma pris som den gamla retailen, http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Home-Premium-Upgrad... .

Förut stod det dock inte någonstans att det var en fullversion; titta till exempel på bilden i nyheten. Där heter varan "Microsoft Windows 7 Home Premium (PC)". Nu får man välja mellan "Microsoft Windows 7 Home Premium, Upgrade Edition (PC DVD)" med samma pris och "Microsoft Windows 7 Home Premium, Full Version (PC DVD)".

Permalänk
Medlem

Om jag klickar på länken på det som jag beställde så kommer jag till W7 Home Premium Full version, så de som förbeställde har gjort ett riktigt klipp.

För övrigt är det samma bild överallt på uppgraderingsversion och fullversion.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
För övrigt är det samma bild överallt på uppgraderingsversion och fullversion.

Den här bilden syftar jag på

Det är dock korrekt att man hamnar på fullversionens sida om man följer orderbekräftelsens länk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nja, inte från börja i alla fall; då var det tal om att man inte kunde uppgradera utan att få med internet explorer och att Europa därför skulle bli utan (och få fullversioner till samma pris).

Vad är från början? Har ju varigt oändligt många turer kring det här och de flesta var väl aktuella innan man ens kunde förbeställa det så...
Uppgraderingsversionen fanns i alla fall när jag gick in på amazon i samband med den här tråden för typ 20 dagar sen.

Det som jag svarade på var ju dock hurvida priset är höjt eller om man bara börjat skilja på uppgraderingsversionen och retailversionen. Och då är svaret i alla fall att man höjt priset på retailversionen (och sänkt priset på uppgraderingen).
Eller ja, för mig så ser det fortfarande ut som home premium retail går för £64.99.
http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Home-Premium-Versio...

Men en höjjning har man ju skvallrat om så ska väl inte förvåna någon att det höjjs.

Permalänk
Medlem

Beställt ett ex idag (trots att det inte är på svenska) fortfarande nästan 65£, som blev nästan 77£ med svensk moms och leverans. "You Save: £85.00 (57%) " enligt dem på Amazon.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Kan det bli komplikationer om man kör svenska Office 2007 med W7 från Storbritannien? För det kommer väl inte något nytt Office-paket när W7 kommer?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Kan det bli komplikationer om man kör svenska Office 2007 med W7 från Storbritannien?

Nej (det är i alla fall osannolikt).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
För det kommer väl inte något nytt Office-paket när W7 kommer?

Nästa version, Office 2010, förväntas komma i början av nästa år.