Razer släpper "telefonmus" för MMO

Permalänk
Melding Plague

Razer släpper "telefonmus" för MMO

Gamingexperterna på Razer visar upp en ny mus särskilt utvecklad för massiva onlinespel.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftigt, nu kan man chatta med sin kompisar utan att flytta handen från WASD. Eller som Jim Rossignol på Rock, Paper, Shotgun kommenterade: "By my calculations that’s enough buttons to type out “LOL U R PWN3D N00B” with your opposable digit, which should come in handy in times of great omg." Det känns ju inte som att det här kommer bli någon storsäljare direkt, men det finns säkert någon som gillar den.

Permalänk
Medlem

Hhaa, tja mer keybinds e ju nice men tror ingen köper den.

Permalänk
Medlem

jag kommer att testa den, även om det har lite väl mycket knappar, så såg den ju skön ut.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

12 knappar är förmycket på sidan tycker ja =<, Kommer ju råka trycka på två knappar hela tiden =P

Permalänk
Medlem

intressant.., tycker dock att de 2 knapparna på sidan av vänsterklick ser ut att sitta alldeles för långt fram för att vara bekvämt.

Permalänk
Medlem

Fasen va dålig tajming, hade jag inte köpt min Deathadder för ett tag sen så vore den här ett intressant val ju.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

onödigt mycket.. bättre lära sig lite snabbknappr med andra handne på tangentbordet istället
Eller mja skulle behöva binda om ett par knappar då jag ibland tabbar ur spel när man kör speciela multi knappbindningar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Telefonmus?

Sitter det högtalare och mic i den så man kan köra ventrilo med den eller?
*Lyfta upp musen och snacka i venten* *sätta ner den och spela* *lyfta upp och höra va dom andra har att säga*

:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Telefonmus?

Sitter det högtalare och mic i den så man kan köra ventrilo med den eller?
*Lyfta upp musen och snacka i venten* *sätta ner den och spela* *lyfta upp och höra va dom andra har att säga*

:D:D

Faktiskt.
Lite väl många och små knappar. 4-8 skulle vara max tkr ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
onödigt mycket.. bättre lära sig lite snabbknappr med andra handne på tangentbordet istället
Eller mja skulle behöva binda om ett par knappar då jag ibland tabbar ur spel när man kör speciela multi knappbindningar

dom är ju redan sönderbindade...

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

wtf? aprilskämt? Fin mus men telefongrejen var ju ful som stryk...

Men jag skulle nog köpt den om jag inte redan hade en bra mus, spelar man wow så är det jättepraktiskt istället för att behöva sträcka vänsterhanden till tangent 7 och 8 (resulterar i att man missar och trycker på nåt annat). Mer sånthär tycker jag =D

Och nej spelar man wow har man myyycket olika skills och det är skönt att ha bindings på alla. I pvp måste man nästan binda de flesta skills någonstans...

Permalänk
Medlem

Lite för många knappar för att vara praktisk tycker jag. Går säkert men tar nog ett bra tag innan man lär sig var man har allt utan att behöva titta.

Permalänk

Känns inte 5 600 DPI för MMO lite... Overkill?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk

OMG! 5600 DPI har man ju inte nytta av, Min mus har 3200 och det är näst intill omöjligt att pricka rätt direkt.

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Ska jag som är vänsterhänt trycka på knapparna med lillfingret då.

Samma visa igen , har exempelvis microsoft nån mus , förutom pyttesmå laptopmöss som inte är assymetrisk ?

Jag köpte mig en Razer Salmosa. Ganska nöjd med den , men min gamla oem Microsoft lasermus var bättre, tills den pajade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Känns inte 5 600 DPI för MMO lite... Overkill?

Om du köper en webcam som är designad för MSN så betyder det ju inte att du inte kan använda den för annat.

Kanske lirar personen inte bara MMO utan även lite Quakelive mellan transporttider i MMO:t eller för att ta en paus från att farma?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Fylaste ever....tar hellre Cm storm musen från CM

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Nice, kan man programmera 12 knappar till dyliga saker när man programmerar!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Är nog viss risk att man råkar trycka fel på dom knapparna i stressiga situationer. Och om man ska ha dom i spel/annat som inte är stressigt så varför inte använda tangentbordet? 4-5 stycken knappar separerade med lite mer avstånd hade nog varit än bättre idé imo. Innovativt är det dock.

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bagarn71
Ska jag som är vänsterhänt trycka på knapparna med lillfingret då.

Samma visa igen , har exempelvis microsoft nån mus , förutom pyttesmå laptopmöss som inte är assymetrisk ?

Jag köpte mig en Razer Salmosa. Ganska nöjd med den , men min gamla oem Microsoft lasermus var bättre, tills den pajade.

I alla fall tidigare, så fanns Logitechs möss, åt båda "hållen".

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Är nog viss risk att man råkar trycka fel på dom knapparna i stressiga situationer. Och om man ska ha dom i spel/annat som inte är stressigt så varför inte använda tangentbordet? 4-5 stycken knappar separerade med lite mer avstånd hade nog varit än bättre idé imo. Innovativt är det dock.

Det är lättare att hitta rätt på musen än att trycka på tangent 8 när man använder WASD när man tittar på skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Nice, kan man programmera 12 knappar till dyliga saker när man programmerar!

Tänkte också på det. Måste vara riktigt nice faktiskt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Är nog viss risk att man råkar trycka fel på dom knapparna i stressiga situationer. Och om man ska ha dom i spel/annat som inte är stressigt så varför inte använda tangentbordet? 4-5 stycken knappar separerade med lite mer avstånd hade nog varit än bättre idé imo. Innovativt är det dock.

man kommer få s.k trainers, klistermärken med en plastbit på för att förenkla användandet av knapparna

Visa signatur

nzxt hush|asus striker II extreme|intel q8300|asus xonar dx|gigabyte gtx 260OC|4gb corsair xms3 ram|zalman zm600-hp|scythe mugen II

Permalänk
Medlem

Tanken var god, men är det inte bättre med tangentbord som är designade för spel istället för en mus som vikarierar som numpad?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Sötast

Razer = Fail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Razer = Fail

Ok, då vet vi.

Permalänk

Jag trodde att det var ett aprilskämt först
Säkerligen någon som kommer att tycka om den men för egen del är jag skeptisk,
jag skulle nog bara trycka på fel knapp hela tiden.
Tanken med fler knappar på mössen ställer jag mig dock bakom,
om än inte i den konfigurationen.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en deathadder i formerna och jag äger en sån och är jävligt skön så kanske man skall ha en sådan här då:D

Permalänk
Medlem

Åter en anledning till min långlivade skeptisism till Razer. De sitter med konstig design, pappersprestanda och våldsamma priser. Köpte en Logitech MX518 för ett och ett halv år sedan och jag kan inte tänka mig en bättre mus för varken spel, enkel teckning (ja, faktiskt) och med ergonomiken i åtanke.