Hjälp sökes, kompilering av C++

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Hjälp sökes, kompilering av C++

Som topic beskriver så behöver jag hjälp med att kompilera kod i C++.

Koden är för en streckkods scanner, Symbol CS2000, och består av ett fåtal delmoment som jag inte klarar av själv.
Filen finns upplagd här.

Här på denna länk finns det lite info om just programmet i sig, om jag har förstått det rätt så behöver man bara kompilera det så ska det funka out of the box.
http://support.symbol.com/support/search.do?cmd=displayKC&doc...

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp.

/FireFox

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Mar 2005

Var inga problem för mig att kompilera. Öppna csp32b.dsw och kompilera drivern. Öppna ConsoleDemo.dsw från demo-mappen och kompilera demoappen ... alles klar

Vad har du för problem?

Besök gärna: www.wedlund.eu
Tips på vps:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Jag visste inte vilka filer jag skulle kompilera. Provade cpp filerna men det funkade inte och när jag har skrivit koden sjv tidigare så har det alltid varit cpp filer som jag kompilerat från.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Mar 2005

det är cpp filer du kompilerar, men eftersom det finns dependencies så räcker det inte med att skriva endast gcc main.cpp projektet är uppbyggt i visual studio (du kan gratis tanka hem microsoft visual studio express 2008) där kan du sedan öppna de filer jag sa (dsw) dessa filer har dessa dependencies/beroenden specade så det är bara att trycka på kompilera
lycka till

Besök gärna: www.wedlund.eu
Tips på vps: