Permalänk
Medlem

Redigera video medan man tittar

Undrar om det finns något videoredigeringsprogram där man kan titta på ett klipp och i realtid välja vad som ska tas bort. Exempelvis om jag vill redigera en tennismatch, att jag då kan trycka på en knapp/kortkommande när bollen är slut och sedan igen när det är dags för nästa serve, för att på så sätt "markera" det jag vill ha med, och sedan kunna ta bort allt annat på en gång när matchen är slut.

Att markera och välja/ta bort finns antagligen i alla redigeringsprogram, men jag vill alltså kunna göra det medan klippet spelar utan att behöva pausa och krångla.

Hoppas jag var tillräckligt tydlig. Tack.

Permalänk
Medlem

Jag vet att man i Adobe Premiere kan spela ett klipp och under tiden så kan man trycka på någon knapp (minns inte vilken) för att placera ut markeringar som man efteråt kan använda till typ vad man vill.:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W