Avatar - Filmen - James Cameron

Permalänk
Medlem

Oj vilka toppenbetyg den har fått av de flesta här inne!

Jag såg den på premiären i 2d, och det dög för mig. Jag hade absolut inga förväntningar av filmen, och visste knappt vilken film vi hade bokat biljetter för.

"Jag kom, jag såg, jag applåderade". Tjejens betyg blev 3/5, men hon hade även höga förväntningar. Tror det kan ha spelat lite roll. Mitt betyg blev en stark 4/5.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
Klaga inte, jag var tvungen att åka 6mil för att öht se den, och inte fan ångrar jag det!

Kommer nog bli en förhandsbokning så fort man kan boka den på BD.

Men jag har inget körkort

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Såg den också idag, i 3D. Riktigt bra film, till er som tvekar säger jag: Se den!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Kikade den i går. Som sagt, riktigt bra, sevärd och välgjord rulle!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Men jag har inget körkort

Det har inte jag heller, iofs så lyckades passa på när resten av familjen skulle upp till linköping.

Lyckades också övertala mina föräldrar att de skulle gå på Avatar istället för Göra Kanal 3.

Permalänk
Medlem

riktigt bra film !

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

förhoppningsvis kommer det komma en 2:a och en 3:a med ju, längtar redan

Permalänk
Medlem

Sett den två gånger <3 Riktigt skön känsla över den filmen

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ImTrying
förhoppningsvis kommer det komma en 2:a och en 3:a med ju, längtar redan

En två ska tydligen komma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
En två ska tydligen komma

Källa på det?

Hittade förövrigt en artikel där de gämför orginalmanuset mot filmen, det blev en hel del ändringar.

edit: Nu fick jag med länken också
http://chud.com/articles/articles/21969/1/PROJECT-880-THE-AVA...

Permalänk

Skulle vara riktigt kul om den kommer visas i IMax format här i Sthlm...

Visa signatur

Foxconn QuantumForce Bloodrage | Core i7 920(D0) @ 3.8 | 3x2GB Corsair Dominator 1866 | Gainward GeForce GTX780 | Samsung 840 250GB | 2xWestern Digital Caviar GreenPower 1TB | Plextor PX-B940SA | Tagan BZ 900W | Corsair H70 | Zalman GT1000 | Samsung Syncmaster T260 | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pete®gun
Skulle vara riktigt kul om den kommer visas i IMax format här i Sthlm...

det gör den ju

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
det gör den ju

De visar i 3D, inte IMAX 3D.

Den enda IMAX Biografen i sverge är väl Cosmonova? Och de verkar inte planera att visa storfilm.

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande musiken kunde varit lite pampigare. Visst, den gör sitt, och sticker ut någon gång. Men hade dock gillat ett theme som kunde stå på egna ben, och som man direkt kunnat relatera till filmen. Filmen förtjänar det!

http://www.youtube.com/watch?v=IxZpQl9hskc

Jag tror den låten tillsammans med filmen hade kunnat vara ett tänkbart giftermål. Dvs att den passat.

Permalänk

Alltså, visst den är snygg. Och dyr. Men det känns som om handlingen var lite väl svag för att få så sjukt höga betyg. Och sen att killen blir kär i en alien? Vad händer liksom.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
De visar i 3D, inte IMAX 3D.

Den enda IMAX Biografen i sverge är väl Cosmonova? Och de verkar inte planera att visa storfilm.

Cosmonova är ju en IMAX Dome/Omnimax-biograf, det är inte det samma som IMAX. IMAX visas på platta filmdukar precis som vanlig film, men de är större.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Och sen att killen blir kär i en alien? Vad händer liksom.

Det fattade man ju direkt att det skulle hända när han träffade henne.
Dom lägger in sånt så att det inte ska bli rasism.

Och blir det några skillnader rent upplevelsemässigt om man går på imax3d eller vanlig?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det fattade man ju direkt att det skulle hända när han träffade henne.
Dom lägger in sånt så att det inte ska bli rasism.

Snarare för att få med en storslagen kärlekshistoria.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Snarare för att få med en storslagen kärlekshistoria.

Storslagen eller inte, jag garvade iaf.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

Måste bara fråga, om man ser den på 3d, på t ex Rigolleto. Måste man då köpa glasögon och skit? Eller får man låna? Behöver givetvis ej vara på just den biosalongen.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var super iallafall.. sett den 2 ggr också ^^ .. 5/5

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

En välförtjänt 3a men inget mer, förutom effekter och ett fint landskap har den ju inte mycket för sig. Lite stereotyper och hippietrams i en Dansar med vargar med blåa infödingar.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Såg den på bio i 2D, "tyvärr". Hade velat sett den i 3D men det finns inte möjlighet för det i den här staden. Hur som helst så njöt jag av filmen. Visst, det kanske inte är världens djupaste karaktärer, och visst, det kanske inte är världens djupaste story. Men jag tror inte man går och ser Avatar för att uppleva en djup "tänkarfilm". Det är helt enkelt en popcornrulle med moderna specialeffekter och animationer. Tycker den var njutbar och häftig att kolla på. Kan vara skönt ibland att koppla ur hjärnan lite och bara dras med i det.

Skulle kunna tänka mig att se om den i 3D. Finns alltid detaljer man missar första gången man ser en film.

Angående det där med att han blir kär i en Alien. Visst är det en alien, men dom är ju sjukt lika människor och dom snackar ju engelska. Han gillade väll hennes personlighet helt enkelt Och dom där lysande fräknarna dom hade var ju asfina

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universalia
Måste bara fråga, om man ser den på 3d, på t ex Rigolleto. Måste man då köpa glasögon och skit? Eller får man låna? Behöver givetvis ej vara på just den biosalongen.

Man får glasögon på bion.

--------------------

OBS SPOILER FÖR ER SOM ITNE SETT AVATAR!

http://failblog.files.wordpress.com/2010/01/epic-fail-avatar-...

Permalänk
Medlem

Okej så nu har jag äntligen släpat mig själv till bion och sett denna film.
Det blev i 3D givetvis man måste ju se hur bra det kan bli.

Mitt betyg blir 3/5 en helt ok rulle som fördrev 2,4h av min tid.

Tekniken är helt ok dock lämnade 3D inte något speciellt djupt intryck.
Storyn är otroligt förutsägbar och filmen försöker desperat vara en modern "tolkning" av folkmordet och alla orättvisor som drabbade dom Amerikanska urinvånarna (Indianerna).

Urinvånarna i filmen är en blåkopia på Indianerna så mycket att det blir lite pinsamt till slut, det enda som fattades var tält och en stor fjäderskrud på ledaren och det hade varit fullständigt.

Se gärna filmen för all del men förvänta dig inte mer än lite visuellt godis med en medioker story.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Här är en artikel som handlar om folk som lider av depression och självmordstankar efter att ha sett Avatar, eftersom de har insett att Pandora inte finns i verkligheten och att de därför måste leva resten av sina liv här på jorden.

http://edition.cnn.com/2010/SHOWBIZ/Movies/01/11/avatar.movie...

Även ett stort jävla lol @ killen som käkar pizza i biosalongen.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite imdb och såg att filmen REDAN har dragit in $1,337,046,514 worldwide. Det är fan sjukt ju. Har filmen nån chans att slå Titanics rekord? Jag tror det...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ja, faktiskt. Jag vet inte riktigt hur de räknar men är det bara dollar för dollar så har den chans, med tanke på att biljetten till Avatar är dubbelt så dyr, vilket leder till att bara hälften så många måste se den för att slå rekordet.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Såg den i måndags, blev inte jätteimponerad. Som Pocahontas med blåa halvapor i huvudrollerna. Alldeles för mycket panflöjt och vurmande för naturfolk för min smak. Överskattad film och definitivt inte värd hypen. 3/5.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
Källa på det?

Hittade förövrigt en artikel där de gämför orginalmanuset mot filmen, det blev en hel del ändringar.

edit: Nu fick jag med länken också
http://chud.com/articles/articles/21969/1/PROJECT-880-THE-AVA...

Har ingen källa på det förutom en polare som har sett det nånstans

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
De visar i 3D, inte IMAX 3D.

Den enda IMAX Biografen i sverge är väl Cosmonova? Och de verkar inte planera att visa storfilm.

Verkar inte bättre tyvär, Klart som fan Cosmonova ska visa filmer