musik skapad på gratisprogram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalvsvik
Registrerad
Mar 2009

musik skapad på gratisprogram

Hej jag undrar om man får ta betalt för den musik man skapar med hjälp av gratisprogram
Jag har försökt se om jag kunde hitta via google och wikipedia men har inte hittat något

Allt jag vet är att man inte får modifiera programmet och sen ta betalt för den
Skulle bli riktigt glad om jag fick svar på denna fråga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

"Skapat" musik är ju en väldigt diffus formulering...
Har du spelat in synth, sång och sånt själv, eller har du gjort ett arr på olika färdiga samplingar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Vilket gratisprogram?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalvsvik
Registrerad
Mar 2009

spelat in musik från instrument

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unfhampus
spelat in musik från instrument

Om du skapat allt själv, de novo så att säga, så skulle jag säga att det är fritt fram att göra vad du vill med musiken. Dock, det är ju inte jättejobbigt att kolla igenom användaravtalet för det aktuella programmet.

Vilket program har du använt? (nyfiken)

Edit: Se bara till att det är nyskapad musik, så inte Per Gessle börjar jaga dig med STIM och högaffel...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalvsvik
Registrerad
Mar 2009

Har bara testat Darkwave Studio. men letar hela tiden efter nya

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Det beror inget på priset, bara licensen som programmet är utgiven under.

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Nov 2008

frågan är om någon vill betala för dina pusslade loopar (som jag antar att det handlar om eftersom du frågar om du får ta betalt för musik från ett gratisprogram).
om det är så att du har komponerat allt själv så ser jag inte varför du inte får ta betalt för det.

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Det beror inget på priset, bara licensen som programmet är utgiven under.

Fast med ökat pris på programmet, desto friare brukar licensen bli (om man nöjer sig med att snacka i generella termer).

Ex, Pro Tools, dyrt, korkat bra, allt man skapar är fritt att göra vad man vill med...