Ny ratt - G25, G27 eller Porsche 911 GT3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2009

Ny ratt - G25, G27 eller Porsche 911 GT3?

Funderar på att köpa ny ratt då min gamla är riktigt dålig. Speciellt det jag saknar är ordentliga pedaler. Är det någon som har provat både G25 och Porsche? Pedalerna ser ju riktigt fina ut till Porsche-ratten.
Skillnaderna mellan G25 och G27 verkar ju inte vara sådär jättestora förutom att man tappar den sekventiella shiftern med G27 men jag brukar köra med paddlar ändå.
Hur är FF på G25? Låter den mycket? Står i valet och kvalet mellan Porsche eller G27, beroende på vad den kommer kosta, annars tar jag nog G25 om den inte låter för mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2007

Det där har analyserats ut o in på iracingforumet. om jag ska sammanfatta mina intryck (personliga) så är det att själva ratten så är porschen lite bättre överlag (FF har hyllats särskilt) men den är rätt dyr. Precis som du säger så verkar G27 vara nästan samma sak, de hade kunnat fixa usb upplösning på pedalerna eller nåt viktigare än led-lampor liksom. Dock så verkar nylanseringen innebära att det går att fynda rätt rejält på G25 (i USA iaf) alltså typ 150 dollar istället för 300 på vissa ställen. Så jag tror valet står mellan en billig G25 eller en porsche. Jag har en G25 o den duger åt mig i iracing iaf.
De har ju reviews på både G27 o porscheratten på insidesimracing eller simracingtonight eller vad de kallar sig, kolla på youtube

jag har g25 o jag tycker inte FF låter mkt, men jag kör med rätt låg kraft

Beror lite på vad du ska köra oxå, att ha finare pedaler än G25 är nog inget man behöver om man inte ska köra LFS/NkPro/iracing eller rfactor typ

gigabyte P-35-DS3, Q6600@2.88, 4 gig OCZ SLI-ready 6400, leadtek 8800GT ZL, WD 500 gb, samsung N203, SB Audigy 2 value, Altec Lansing 221, antec sonata III, 18 cm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nånstans!
Registrerad
Aug 2007

Porsche ftw! Inte provat den, bara G25 (har en) men namnet säger ju sig självt!

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
Beror lite på vad du ska köra oxå, att ha finare pedaler än G25 är nog inget man behöver om man inte ska köra LFS/NkPro/iracing eller rfactor typ

Kommer väl mest väl mest köra Simbins alster. Är pedalerna på G25 i bra nog för dom spelen du nämner? Är Clubsport pedalerna på Porsche-paketet bättre? Läste att det var nån typ av FF eller vibration i bromsen.

En G25a kan man ju få hyfsat billigt här med. 2290:- på webhallen och ska man vänta på G27an kommer den kosta 3799:- enligt Logitechs hemsida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Jag kan bara gå i god för att Logitech G25 är en jävligt grym ratt. Har sett reviews på porsche-ratten också. Porscheratten ser ut att ha bättre pedaler i alla fall.

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2007

Jag tror det beror lite på vad du hade för ratt innan. SBDT:s spel bygger ju på samma fysikmotor som rfactor o det är ju hyfsat seriösa även om jag gillade GTR 1 bättre än tvåan. När jag bytte från min MS precision utan feedback o bara med typ 280 graders styrutslag till G25 så var det ett jättestort lyft för mig. Kan du få tag på en G25:a billigt nu när den tas ur produktion så tror jag att du gör ett klipp och köper en lagom ratt. Jag har kört lite GTR-evo o tror att det är såpass lättkört där att några jätteexklusiva pedaler inte lär göra ngn större skillnad

De riktiga simkonässörerna verkar tycka att pedalerna på G25 är lite sådär o har asexklusiva pedaler från BRD eller CST, den pedalen som kommer med porscheratten verkar vara lite i samma gedigna stil, och kombinerar det med en billigare ratt, typ en logitech DFGT. På G25 tror jag det är pedalerna som anses lite svagare medan många kör ovan nämnda kombination av exklusiva pedaler men med en G25:a

gigabyte P-35-DS3, Q6600@2.88, 4 gig OCZ SLI-ready 6400, leadtek 8800GT ZL, WD 500 gb, samsung N203, SB Audigy 2 value, Altec Lansing 221, antec sonata III, 18 cm