Permalänk
Medlem

Seagate RMA

Polaren köpte 2st 500gb Seagate diskar på Webhallen för någon månad sen och allt fungerade fint i Raid0 till en dag då båda diskarna konstigt nog dog...
Har testat dom i datorn och båda verkar ha samma fel dvs det kommer ganska höga klickljud så jag antar att något hoppar ut eller liknande.

Någon som har lämnat in hårddiskar till Seagate och hur smidigt har det gått? Jag sitter här med 2st (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=206261) 1månad gamla utan kvitto...tror ni jag har chans att få ett par nya? Om jag har tur så har han handlat med kort så det finns registrerat alt om han orkar ta sig tid att leta fram kvittot men det är mest troligt kastat

Dom vart en gåva till mig om jag nu orkar ta mig tid att fixa för han har varken tid eller ork.

Mvh Fesen

Permalänk
Medlem

Hade en 60gb seagate ide som rasade 2 år efter införskaffandet. Datorbutiken ville inte ta i dom då det hade gått mer än 1 år. Inga problem alls att skicka den till seagate, fick en ny med ett bud som kom till dörren och lämnade den nya disken.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Bara gå till seagates sida och knappa in serienumren. Du får veta direkt om du kan RMA:a dom eller inte. Jag har gjort den en gång, funkade finfint. Fick en 200 Giggare istället för en 120 :). Men det tog ett par veckor innan den dök upp.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Låter sweet, vad jag förstått så kan det bli problem med OEM diskar men dom här är köpta löst så det ska inte vara några större problem då.
Tack för svar Kommer med edit om hur det går. Garantin går ut 4e Augusti 2013 så dom är rätt så nya

killawife skickade du disken ner till Holland? För man måste fixa några speciella grejor för att garantin ska gälla, typ nå skumgummikartong och allt sånt sen hur blir det med frakten?

Permalänk
Medlem

Nej de har en svensk mottagare, så jag skickade den dit. men det är noga hur du packar disken/arna. Antistatpåse är ett måste samt väl packade i kartong med bubbelplast eller liknande.
De måste inte skickas i originalförpackning med skumgummi men förpacka dom väl så det inte blir nåt gnäll om det.

Frakten dit får du stå för, frakten till dig står de för. Man kan kräva tillbaka utlagd frakt enligt KKL men jag var så nöjd så jag brydde mig inte om det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Nej de har en svensk mottagare, så jag skickade den dit. men det är noga hur du packar disken/arna. Antistatpåse är ett måste samt väl packade i kartong med bubbelplast eller liknande.
De måste inte skickas i originalförpackning med skumgummi men förpacka dom väl så det inte blir nåt gnäll om det.

Frakten dit får du stå för, frakten till dig står de för. Man kan kräva tillbaka utlagd frakt enligt KKL men jag var så nöjd så jag brydde mig inte om det.

Okej, ähh frakten lär jag inte bry mig om men ska nog titta förbi Elfa och köpa ESDpåsar sen får man slänga ihop någon trevlig liten kartong som du säger så dom inte blir ledsna.