Permalänk
Medlem

mindre minne?

hej, har problem med min dator, det verkar som om jag inte kan använda allt mitt minne... är det så? om det är så, hur ska jag åtgärda detta? kör Win7 64-bit. Build 7100.

Tydligen så vart det visst Build 7200..

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Medlem

Med "Available Physical Memory" menas det minne som är "ledigt" för program att använda. Om du trycker ctrl-shift-esc och kollar under "Performance" så bör du kunna se mer ingående vad minnet används till just nu. Observera att Windows 7 försöker fylla minne som inte används med program eller data som "brukar användas ofta", för att förbättra prestanda.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Med "Available Physical Memory" menas det minne som är "ledigt" för program att använda. Om du trycker ctrl-shift-esc och kollar under "Performance" så bör du kunna se mer ingående vad minnet används till just nu. Observera att Windows 7 försöker fylla minne som inte används med program eller data som "brukar användas ofta", för att förbättra prestanda.

ok, men det står 2,8GB available och under det 1,9GB free :S något fel då?

på min bild så står det något om att mitt windows ligger i en win-32 mapp eller liknande. spelar det någon roll? eller har jag bara läst fel?

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Hedersmedlem

Du lär ju inte ha 64bitars windows eftersom ditt system ligger i den mappen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)