Permalänk
Medlem

Ni som har köpt en DV6 1240, vad har har ni att säga om den? Vad har ni för temperatur/ fläktljud när ni spelar, tittar på film eller surfar? vore tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marmaris
Ni som har köpt en DV6 1240, vad har har ni att säga om den? Vad har ni för temperatur/ fläktljud när ni spelar, tittar på film eller surfar? vore tacksam för svar.

Jag har en 1240eo. spelade nyss battlefield heroes en 30-45 min. sen stängdes den av. nå bluescreen om att förhindra nånting. ja det måste väl ha varit värmen. måste ju vara ett skämt om man inte ska kunna spela. sen har dom ju placerat fläkt uttagen under datorn. ja vad gör man?

Permalänk
Medlem

Tja hade en dv5-1058 som också hade problem mned fläkt och värme osv.. undrar om ni rekommenderar dv6-1240, jag ska ha en så bra dator som möjligt i storleken 13-15tum i prisklassen 7-10 000kr. Är 1240 något att köpa eller ska jag avvakta eller rekommenderar ni någon annan..

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buttztah
Jag har en 1240eo. spelade nyss battlefield heroes en 30-45 min. sen stängdes den av. nå bluescreen om att förhindra nånting. ja det måste väl ha varit värmen. måste ju vara ett skämt om man inte ska kunna spela. sen har dom ju placerat fläkt uttagen under datorn. ja vad gör man?

Hur fungerar den, går det att spela på den utan att den blir för varm?

Permalänk

Har en 1240 också, har inga problem med att den blir så varm så att jag får bluescreen eller nåt sånt. Kör crysis, cod mw2, dirt 2 osv i timtal utan att jag haft nåt sånt.

Dock med ett undantag, när jag överklockar GPU, då kan jag råka ut för det ibland. Kör 690/740mhz(stock 550/666mhz), men det finns en väldigt enkel lösning på värmeproblemet, ställ datprn på nåt så luften kan cirkulera under den lättare. Jag brukar stoppa under ett par snusdosor som den står på.

Annars finns det ju såna kylplattor och laptopställ som typ fyller samma funktion fast är kanske lite snyggare än snusdosor