Permalänk

Hjälp med Zbrush

Ok. Hade idag första lektionen eller vad man ska kalla det i Zbrush. Det är distans och om det fortsätter fungera som det gör nu så säger läraren mer eller mindre vad man ska göra. Sedan är man on your own. Hur som helst består första uppgiften av att vi ska skapa några random items. Så jag fick för mig att göra en paprika. Tänkte att det inte bör vara så svårt. Efter ett tag såg det ut så här.

Tycker iaf att man ser att det ska vara en paprika :). Den glansiga texturen fick jag genom att byta material till "jelly". Jag vill dock inte ha stjälken glansig. Hur kan jag ordna detta? Kan man maska eller nåt?
Jag är helt ny på Zbrush så vet inte riktigt hur man bör gå tillväga.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

snyggt kan inte zbrush men blev lite sugen på att testa nu

edit: vad är det för nå kurs?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Nån distanskurs. "3D modeling and Zbrush" tror jag den heter. Fick btw hjälp av en hjälpsam kille som går samma kurs. Så det löste sig.
Och, jo, det verkar ganska kul faktiskt :). Iaf nu efter första dagen.

Så här blev paprikan
http://www.youtube.com/watch?v=ZmORhjvi9pM

Ganska nöjd faktiskt. Ändå min första item.

Permalänk
Medlem

Grymt snygg! Nu är det bara resten av salladen kvar då.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

riktigt jäkla bra faktiskt! ska oxå ta den kursen

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Fett snygg. jag blev sugen på att lära mig Zbrush nu också. Har tidigare gått CAD-teknik A och lärt mig Autodesk Inventor och så har jag lärt mig Sketchup själv så jag gör lite hus till Google Earth.

Paprikor är dock inte vinröda. Jag skulle säga att de är mer mot #de2626^^

Permalänk

Fan vad glad jag blir! :D. Hade aldrig väntat mig att få så positiv respons på mitt första 3D-objekt som dessutom råkar vara en paprika.
Haha nej, nu när du säger det är den nog lite för vinröd. Får se om man orkar ändra det imorrn innan man ger sig på nåt nytt.

Här är en bild av den som är klar (dock vinröd) ;).

save nämnde en sallad. Kanske ärlig talat inte är nån dum ide. Får se om det blir nån ny grönsak imorgon. Man får börja simpelt.