problem med att installera d2 lod i vista

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Maj 2004

problem med att installera d2 lod i vista

själva diablo 2 går bra att installera men sen testade jag att installera LoD men det funkade inte efter 53% (D2char.mpq) in i installationen kommer detta upp "Please ínsert Diablo II: Lord of destruction disk 1" upp och jag sätter i skivan man har köpt men den registerar den inte som lod skivan.

Har testat sätta in Diablo II: Install disk men det hjälpte inte vet inte hur jag ska fixa detta har googlat med men hittar inga svar :S

Hoppas det finns nån där ute som kan hjälpa mig..

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2009

Jag hade samma problem. Ända lösningen var att låna min kompis skiva.

/Calle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Maj 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0t4l str3
Jag hade samma problem. Ända lösningen var att låna min kompis skiva.

/Calle

Lånade brorsans skiva men då gick den inte spela med min skiva

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Köping
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
Lånade brorsans skiva men då gick den inte spela med min skiva

Patcha spelet och flytta alla .mpq filer från skivan till spelmappen på hårddisken så kan du spela utan skiva.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Eller så skapar man konto hos blizzard och laddar ner spelet från dom istället

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2004

https://eu.battle.net/ är förövrigt länken till sidan man kan registrera sina blizzard spel och ladda ner dem.

Stationär: i7 6700k | Nvidia 980 Ti | 16GB ram | Corsair Q600 | Samsung 850 Evo 512GB SSD | Windows 10 64-bit | BenQ XL2420G | Crossover 27" |
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1240 V2 | 12GB ram | Esxi 5.5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Maj 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Eller så skapar man konto hos blizzard och laddar ner spelet från dom istället

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikke
https://eu.battle.net/ är förövrigt länken till sidan man kan registrera sina blizzard spel och ladda ner dem.

Tack för svar nu funkar det klockrent, förutom att jag måste spela i window mode

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Maj 2006

Du kan ju installera en Glide-wrapper om du vill spela D2 i "högre" upplösning.
Sök på Google eller använd [url]http://www.svenswrapper.de/english/index.html[url]
Tyvärr så stödjer inte Vista OpenGl när man kör med Aero så man måste slå av Aero när man spelar D2 i Glide-mode.

Det finns iofs andra program för att sträcka ut spelfönstret utan att använda OpenGL också.

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3