Google analytics visar inte all statistik?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2005

Google analytics visar inte all statistik?

Hej,

I google analytics kan man ju kolla väldigt mycket statistik på en hemsida.

När jag idag är inne i "innehåll" i G.A och väljer "Webböversikt" får jag fram ett fönster som ser ut så här:

Här kan man se hur många procent av de som är inne i min hemsida som till exempel klickar på "Download" ifrån min startsida. När jag väl är inne i download fliken kan jag se hur många procent som därifrån klickar på "photos" och så vidare.

Däremot är det så att Google analytics vill inte visa statistik om vissa länkar som till exempel en länk (ankar text) som går till en låt jag har gjort som ligger under downloads fliken. Varför? Detta är inte bara på min privata hemsidan utan även på våra företagssidor. Topmenu, mainmenu med mera visar G.A statistik på men icke vanliga länkar _såvida_ de inte länkar vidare till en internsida som från start till "om oss" till exempel.

Hur gör man för att få statistik på exakt _allt_ du kan klicka på, på en hemsida vad gäller knappar, länkar med mera. Det är ju intressant och följa om hur folk tänker när de klickar och hur de klickar. Jag vill ju självklart optimera min sajt så mycket som möjligt.

Tack på förhand,

Mvh Albin

Ute Nu: Teach Me How To Love Instagram: @warbledance

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2005

När någon väljer att ladda ner en av dina låter som exempel, så triggar detta inte koden som skickar data till google analytics. Helt enkelt fattar den inte att någon klickar där överhuvudtaget.

Kanske finns någon inställning för detta på deras sida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2005

Okej, jag förstår.

Men om jag har skapat en sida i joomla (en artikel) som till exempel heter "downloads". Då förstår att någon har klickat på downloads. Men man måste ju på något vis kunna få google analytics att förstå att på sidan downloads finns det någonting att trycka på, länk, knapp, eller what so ever. På något sätt tycker man ju att man borde kunna få någon form av statistik, eller?

Ute Nu: Teach Me How To Love Instagram: @warbledance