Corsair släpper rymliga minnen för Core i5 och i7

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper rymliga minnen för Core i5 och i7

Amerikanska Corsair lanserar två paket DDR3-minnen i storlekarna 8 och 12 GB.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Väntade du dig ett bra pris på en sånhär produkt då eller?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Nej,iof inte.
Men det kostar ju som bekant att ligga på topp

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Yikes, jag utnyttjar inte ens mina 4gb som sitter i min burk fullt ut, 12gb lär ju vara overkill för 99% av alla datoranvändare :S

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk

Det är nog sant om man inte spelare extremet krävande spel och håller på med filmer. Jag har själv 12 Gb ram ( dom här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=422875 ) men är ute efter 6x4Gb ram gärna i 1600MHz eller högre MHz.

Permalänk
Medlem

Onödigt att göra 6x2GB-paket, bara att köpa 2st 3x2GB-paket, 3x4GB i 1600MHz hade varit något.

Permalänk

För inte så lång tid sedan så sa många att 4 Gb var overkill också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.jönns
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492610

Inte direkt gratis...

Allt är relativt. Minnen är hyfsat billigt nu för tiden. När jag för 10 år sedan ville uppgradera min PIII:a så kostade 128 MB lika mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wargallion
För inte så lång tid sedan så sa många att 4 Gb var overkill också.

Pfff. Här sitter man med endast två gig är rätt nöjd med läget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voultner
Pfff. Här sitter man med endast två gig är rätt nöjd med läget.

Hehe, jo visst, alla behöver inte så mycket. Hoppas dock inte att du sitter på Vista och tycker att det är tillräckligt bara

Angående priset är det ju billigt, mina 800MHz kostade nog 2500 när jag köpte dem, så 1 600 för samma pris efter mindre än ett år är najs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Onödigt att göra 6x2GB-paket, bara att köpa 2st 3x2GB-paket, 3x4GB i 1600MHz hade varit något.

Eller inte, vill man ha 12GB är det ju smidigt att bara behöva köpa ett paket

Tycker också att det skulle vara kul med 4GB-stickor, finns det några sådana än? Mitt moderkort klarar ändå inte av mer än 8 totalt, men vill man byta moderkort så kan det vara najs.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Onödigt att göra 6x2GB-paket, bara att köpa 2st 3x2GB-paket, 3x4GB i 1600MHz hade varit något.

Paketminnen är testade ihop så att de har samma värden. Dessutom billigare i större paket som allt annat.

Permalänk
Medlem

Det är väldans vad lång tid det dröjer med 4gigabytes moduler.
Jag tycker 2gigs modulerna har varit otroligt billiga riktigt länge nu, någon som vet när 4gigs modulerna räknas komma ner till rimliga priser?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wargallion
Det är nog sant om man inte spelare extremet krävande spel och håller på med filmer. Jag har själv 12 Gb ram ( dom här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=422875 ) men är ute efter 6x4Gb ram gärna i 1600MHz eller högre MHz.

Då skulle jag föredra de här
http://www.webhallen.com/prod.php?id=94298

[EDIT] Jag ser också fram emot 4GB moduler, internminne kan man aldrig ha för mycket av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Då skulle jag föredra de här
http://www.webhallen.com/prod.php?id=94298

[EDIT] Jag ser också fram emot 4GB moduler, internminne kan man aldrig ha för mycket av.

Köp 2st 3x2GB-kit som körs i 1600MHz istället så hamnar du på samma pris, eller mindre om du har tur.

Permalänk
Medlem

Efterlysning: Vilken tillverkare har 2x4 GB med 2 moduler?
Hellre det än 4x2 GB med 4 moduler...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

När jag läste rubriken så tänkte jag genast på 4GB moduler. 2GB moduler anser jag knappast som rymligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Efterlysning: Vilken tillverkare har 2x4 GB med 2 moduler?
Hellre det än 4x2 GB med 4 moduler...

Den perfekta uppgraderingen från 2x2GB.

Permalänk
Medlem

Missledande rubrik. Dessa är väl inte rymligare än vad som varit standard i flera år. Större/rymligare minnespaket kanske, men inte minnen.

Permalänk
Inaktiv

Personligen kommer jag inte köpa Dominator-minnen igen. De håller inte vad de lovar i en tyst burk med mindre kylning. Överhettning, måste köras i lägre hastiger, de utlovade 'memory timings' stämmer inte heller. Dessutom får man betala ett högt pris för en så liten prestandaboost.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Personligen kommer jag inte köpa Dominator-minnen igen. De håller inte vad de lovar i en tyst burk med mindre kylning. Överhettning, måste köras i lägre hastiger, de utlovade 'memory timings' stämmer inte heller. Dessutom får man betala ett högt pris för en så liten prestandaboost.

En "tyst" burk med "mindre" kylning är inte den dator som dominator-minnena är tänkt för. Det är meningen att du ska ha gott om kylning och helst vara överklockningsinriktad eftersom att det är precis den målgrupp corsair har riktat in sig på.

Det du säger är precis som att man skulle stoppa in ett 4870 x2 och en i7a i en Shuttle och sen gnälla över att datorn är för varm för att kunna köra standard frekvenser.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
En "tyst" burk med "mindre" kylning är inte den dator som dominator-minnena är tänkt för. Det är meningen att du ska ha gott om kylning och helst vara överklockningsinriktad eftersom att det är precis den målgrupp corsair har riktat in sig på.

Det du säger är precis som att man skulle stoppa in ett 4870 x2 och en i7a i en Shuttle och sen gnälla över att datorn är för varm för att kunna köra standard frekvenser.

Kan man inte ha en tyst dator och vara överklockare? Varför ska man behöva kompromissa om prestandan?

Det ska tilläggas att jag från början använt mig av en Stacker 830 med maximalt antal fläktar (Noctua 800/1200 RPM), och även då haft div. minnesbekymmer. Men skit samma, det är väl bara jag som haft problem med Corsair som alla avgudar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Kan man inte ha en tyst dator och vara överklockare? Varför ska man behöva kompromissa om prestandan?

Det ska tilläggas att jag från början använt mig av en Stacker 830 med maximalt antal fläktar (Noctua 800/1200 RPM), och även då haft div. minnesbekymmer. Men skit samma, det är väl bara jag som haft problem med Corsair som alla avgudar.

Kör på med vatten så blir det både tyst och svalt även vid överklockning

Visa signatur
Permalänk

Behöver man ens så här mycekt minne? 2-4Gb är väl vanligast idag så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

tja, alltså ett spel som sims 3 t.ex använder ju nästan 1.5gig ram, så massa minne e ju aldrig fel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Köp 2st 3x2GB-kit som körs i 1600MHz istället så hamnar du på samma pris, eller mindre om du har tur.

Specen för X58 är upp till 1333MHz, 1600MHz max en modul/kanal. Jag håller mig hellre till 1333MHz, låg latency och lågt volt-tal.
[EDIT] Läs den här artikeln
http://www.tomshardware.com/reviews/memory-scaling-i7,2325-11...

Jag satsar nog på så låg latency som möjligt för 1,5 volt istället, klocka 1066 eller 1333MHz. 12GB ska jag ha, någon som vet något bra kit?

Permalänk

Det kanske bara är bilderna som gör dem orätt, men ser inte dessa Dominator lite... Plastiga ut jämfört med de tidigare?

Edit: glömde länka till den inofficiella i5-tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=942...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Behöver man ens så här mycekt minne? 2-4Gb är väl vanligast idag så

2G är en budgetmaskin idag, 4G är en normalburk idag. Bygger man nått som andas prestanda så är ju minst 8 ett måste idag.

Kan hålla med alla om 4G stickor hade varit nått att skriva om istället för standarstorlekar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
2G är en budgetmaskin idag, 4G är en normalburk idag. Bygger man nått som andas prestanda så är ju minst 8 ett måste idag.

Men är det prestanda om man bara har användning för 4GB?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Men är det prestanda om man bara har användning för 4GB?

Är swappen avstängd? Det lär den inte vara med bara 4G och då är det ingen prestandaburk.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730