Permalänk
Medlem

Det finns flera sorts och olika svårhets grader... finns pyramid osv och även riktig advancerade svåra fyrkantiga är lättast

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Jag har en äkta rubiks.... men vad fan gör det, den är ju omöjlig

Haha, ingenting är omöjligt! Lärde en brud kuben på 2 dagar

Permalänk
Medlem

Lärde mig själv kuben på jobbet när en kollega hade med sin kub. Blev rätt skoj när vi började tävla.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

jag vet inte vad ni menar med "original" rubiks kub...

min är från 80-talet och faller isär bara man tittar på den - mer original och utnött än så blir det inte - tätt följt av "Ormen"

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Den jag har står det rubiks på. Tror folk menar att det är "Orginalkuben". Finns ju massa andra modeller som de kallar för speedcubes och till och med andra klistermärken som skall vara bättre. Man kan ju annars se det som att 3x3x3 är orginalet.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Kul att det finns lite andra "kubare" eller vad man ska kalla det:P Själv har jag kommit under 30 sek ett par gånger^^ Kör kors, f2l, 2 look-oll och pll. Nu ska man bara orka lära sig alla 57(?) algoritmer för oll^^ Köpt mina kuber från cube4you.com och kan rekommendera Type E-kuben som är 100 gånger bättre än rubiks orginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Kul att det finns lite andra "kubare" eller vad man ska kalla det:P Själv har jag kommit under 30 sek ett par gånger^^ Kör kors, f2l, 2 look-oll och pll. Nu ska man bara orka lära sig alla 57(?) algoritmer för oll^^ Köpt mina kuber från cube4you.com och kan rekommendera Type E-kuben som är 100 gånger bättre än rubiks orginal.

Jag vill också ha en från cube4you! Har köpt en från kubshopen.se , den är iofs mycket bättre än original imo.

Permalänk

Jag köpte min första för ungefär ett år sedan. Men för två veckor sedan började jag träna. Jag börjar få in vissa algoritmer i huvudet. Jag har originalkuben som jag öppnade och petade i vaselin. Funkar bra, eller ja, bättre än "original".

Jag kommer knappt under 5 minuter... Och då med fusklapp med algoritmer. Men sjukt impade blir folk i skolan!

Permalänk
Medlem

Klarar bara en färg på kuben sen fattar jag inte Kanske ska börja träna på det där....

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb