Hjälp med att skapa en logga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

Hjälp med att skapa en logga.

Jag gillar teknik och kodande men grafisk design är jag sämre än en treåring på. Nu undrar jag om det finns nån här som är duktig och skulle vilja hjälpa mej med att rita ihop en logga åt mej. Den ska vara till ett phpbb3 forum och smälta ihop med prosilver-temat.

Jag är tyvärr fattig och kan just inte betala nån större summa.

Nån som vill?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2005

vad handlar forumet om? har du ngra ideer om hur den skulle kunna se ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

Temat på forumet är psykisk ohälsa, framförallt depressionssjukdomar. Jättemuntert! xD

Jag har just inga idéer om hur den skulle kunna se ut men kanske något stiliserat korallrev eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005

Skulle du kunna länka eller printa hur forumet ser ut? Kanske skulle kunna fixa något. Sitter i samma båt fast i andra ändan. Kan photoshop någorlunda men kan inte koda den simplaste html sidan.

Phenom2 X3 720 . DFI LanParty JR 790GX-M2RS . PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB . Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 . Antec P180 Mini .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Temat på forumet är psykisk ohälsa, framförallt depressionssjukdomar. Jättemuntert! xD

Jag har just inga idéer om hur den skulle kunna se ut men kanske något stiliserat korallrev eller liknande.

Muntert! Kör en bild på ett piller eller nå:o

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Temat på forumet är psykisk ohälsa, framförallt depressionssjukdomar

Åt de bra/dåliga hållet/syftet?

Phenom2 X3 720 . DFI LanParty JR 790GX-M2RS . PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB . Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 . Antec P180 Mini .

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2008

HAHAHA! men tycker faktiskt ett korallrev skulle kunna komplettera pillret, lätta upp lite!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

@muhihihaha
Det är ett vanligt phpbb3 forum med det blåa prosilvertemat. Adressen är korallhavet.nu

@KurreKula
Nja, ett piller är inte riktigt vad jag vill ha. Vi är förvisso pillerknaprare men ja...

@muhihihaha
Just nu fungerar det som ett stödforum. Dvs det är vanliga människor som skriver. Så jag vill säga att det är åt det positiva hållet, något annat kommer inte tolereras.

@ thompa89
Haha, den va inte så himla dålig iofs! Det är nästan så jag skulle vilja korpa den, om inte annat för att chocka den som loggar in imorgon bitti.

Edit: Jag vet faktiskt inte hur man ska göra en sån här logga. Om man ska byta ut hela headern så att säga till en ny bild som även innehåller forumnamnet eller hur man ska göra. Det blir nog nästan snyggast att byta ut hela men då måste man låsa forumets bredd till någon väl vald bredd. Annars blir det väl fel om någon med lägre upplösning än bilden besöker sidan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vaxholm
Registrerad
Jul 2009

om du vill att någon ska göra en logga till dig måste du ha förslag på hur ska det se ut, idér osv, eller iaf ge en bra hint om va du vill ha! annars är det ingen som tar an sig ett gratis arbete!

Kan Designa fram en logga om jag får lite tydligare instruktioner!

to pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ORY
om du vill att någon ska göra en logga till dig måste du ha förslag på hur ska det se ut, idér osv, eller iaf ge en bra hint om va du vill ha! annars är det ingen som tar an sig ett gratis arbete!

Kan Designa fram en logga om jag får lite tydligare instruktioner!

Instämmer helt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

Jag ska fundera lite på det här men jag återkommer. Tack ska ni ha så länge.