Kodning av väldigt simpel sida sökes!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005

Kodning av väldigt simpel sida sökes!

Har gjort en sida i photoshop som jag skulle vilja få kodad så att den fungerar i verkligheten. Sidan är väldigt simpel och ska marknadsföra ett ungdomsföretag samt en billjuds mässa skapat av fordonsstuderande tredjeårselever. Jag har försökt att lära mig grunderna i html på egen hand via guider och google ett flertal gånger och det är som att leta efter början av en ring. Vilket är anledningen till att jag ber om hjälp här på sweclockers.

Här är en bild på skönheten/eländet:
(bild borttagen på grund av att jag fått hjälp)

Jag vet hur man "modifierar" templates så i princip så behöver inte sidan vara dynamisk för att jag ska kunna ändra informationen. Det är nästan bättre för min egna del om det är html då jag inte har någon aning alls om hur man fixar databaser för php, mysql och allt vad det nu heter (förutsatt att ingen vill göra en dynamisk och fixa databaserna åt mig). Html klarar jag av att "hosta" själv. Har självklart inga krav på hur något ska vara. Men om jag fick ställa krav så skulle det vara något i stil med att sidan ska vara centrerad och att den bör fungera i diverse webbläsare och upplösningar.

Det jag kan erbjuda i gentjänst är min medelmåttliga photoshopkunskap och/eller reklam på sidan som förhoppningsvis kommer ha en hel del billjudsintresserade besökare.
Hoppas att någon har lust att hjälpa till. Skulle betyda mycket! Går bra att skriva ett PM istället för att svara i tråden vid intresse!

Edit:

Har fått hjälp via PM av en kille som definitivt visste vad han gjorde!
Tusen tack för hjälpen!

Phenom2 X3 720 . DFI LanParty JR 790GX-M2RS . PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB . Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 . Antec P180 Mini .