Annons om i7 dator - Sweclockers

Permalänk
Medlem

Annons om i7 dator - Sweclockers

http://www.sweclockers.com/annons/?id=45449

http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=699132

Allt kostar 13000kr nytt idag, han vill ha 12000.

Bara jag som stör mig på sådana här typer?
Som räknar med att värdet inte sjunker på datordelar (eller produkter överlag).

(Ber om ursäkt om detta är fel forumdel, moderator får isåfall gärna flytta tråden.)

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Han har väl gått efter dyraste pris på prisjakt..

Permalänk
Avstängd

detta är väl inte första gången vi stöter på sådanna annonser. Det är hans eget fel om ingen köper den. Som sagt försöka går ju dock är det fel ställe att lägga ut en annons eftersom alla vet va prisjakt är för något

edit: jag kollar inte på det som är billigast på prisjakt ,eftersom oftast är det skitbutiker som inte kan hålla sina priset, går jag på något är det oftast www.Komplett.se och dom är inte billigast. Nästa ställe är www.Inet.se som man kollar på samt sist men inte minst www.misco.se Finns många anra men gå aldrig efter det absolut billigaste på www.prisjakt.se för då är ni dumma

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jo det är sant. En del skriver ju också "Detta grafikkort kostade 5000 när jag köpte den" Och då är det ett 8800gtx vilket blev överkört länge sen, vem fan bryr sig vad den kostade. Man lever i nutiden!

Visa signatur

Gigabyte X48-DS4 | Gigabyte HD4870 | Intel E8500 3.16GHz | Corsair Dominator 1066MHz 4GB | Antec 900 | OCZ StealthXtream | Samsung 226BW 22" 2MS | Microsoft Sidewinder | Logitech 250 Deluxe |

Permalänk

Visst den refererade annonsen är i dyraste laget.
Men jag tycker mig också märka en tendens åt andra hållet. Dvs folk tror att datorprylat halverats i värde så fort de är begagnade om de så typ bara är några veckor gamla....

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Sånt här förväntar jag mig på blocket.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RTD
En del skriver ju också "Detta grafikkort kostade 5000 när jag köpte den" Och då är det ett 8800gtx vilket blev överkört länge sen, vem fan bryr sig vad den kostade. Man lever i nutiden!

tycker det är lite onödigt att hänga ut någon i en tråd såhär men,

Just dethär med 8800gtx, jag har försökt få tag i ett länge föratt jag gillar modellen men alla vill ha typ 800-1500kr för dem :/

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
detta är väl inte första gången vi stöter på sådanna annonser. Det är hans eget fel om ingen köper den. Som sagt försöka går ju dock är det fel ställe att lägga ut en annons eftersom alla vet va prisjakt är för något

edit: jag kollar inte på det som är billigast på prisjakt ,eftersom oftast är det skitbutiker som inte kan hålla sina priset, går jag på något är det oftast www.Komplett.se och dom är inte billigast. Nästa ställe är www.Inet.se som man kollar på samt sist men inte minst www.misco.se Finns många anra men gå aldrig efter det absolut billigaste på www.prisjakt.se för då är ni dumma

Eller så använder man funktionen "beräkna lägsta totalpris" i Prisjakt, och sedan väljer dom pålitliga butikerna (Inet, komplett, Alina, misco etc).
Men det kostar endå absolut inte mera än 14000.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RTD
Jo det är sant. En del skriver ju också "Detta grafikkort kostade 5000 när jag köpte den" Och då är det ett 8800gtx vilket blev överkört länge sen, vem fan bryr sig vad den kostade. Man lever i nutiden!

Precis, det är som att jag skulle lägga upp en annons på mitt 5900 Ultra.
"Säljes billigt, kostade 500 Euro - Nu endast 300!"

För det värsta av allt är ju att det faktiskt finns folk som går på den marknadsförings tekniken, kanske inte här på SweC men endå.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Visst den refererade annonsen är i dyraste laget.
Men jag tycker mig också märka en tendens åt andra hållet. Dvs folk tror att datorprylat halverats i värde så fort de är begagnade om de så typ bara är några veckor gamla....

Men det är ju faktiskt nästan så, jag fick gå ner halva priset för att sälja min i7 920 C0 som var 1-2 månader gammal.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Mitt 8800 Ultra lär ha kostat runt 6k nytt, alltså borde jag kunna sälja det för iaf 4500 nu va?

Aja, overprice enligt mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag tänkte försöka sälja min rigg för 16.000:-

http://www.sweclockers.com/album/?id=3846

E de oxå för mycke?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
tycker det är lite onödigt att hänga ut någon i en tråd såhär men,

Just dethär med 8800gtx, jag har försökt få tag i ett länge föratt jag gillar modellen men alla vill ha typ 800-1500kr för dem :/

Sålde mitt för 500. Blev ganska nedringd kan jag säga, populärt kort det där.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

All electronik rasar i pris samma sekund du öppnar kartongen.

O med dator prylar är det ännu värre då det hela tiden kommer ut nyare o bättre prylar, till bättre priser, så ja värdet minskar fort.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det är upp till var och en att sätta pris på utannonserad vara. Om den sedan blir såld eller inte är en annan fråga ...

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015