Hackar konstant i Heroes of newerth

Permalänk
Medlem

Hackar konstant i Heroes of newerth

Hej!
När jag spelar HoN så fryser det till varannan sekund hela tiden. Det spelar ingen roll om jag har på högsta grafiken eller lägsta hakerna kommer lika ofta, har provat att byta drivrutiner och formaterat datorn men ingen skillnad.
Mitt system:
Amd64 3200+
Radeon HD 2600 XT agp
Neo2 K8n platinum
2 gb ramminne

Väldigt tacksam för tipps
/Mvh Pette

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ptja din dator är under de rekommenderade kraven och vad jag vet så är det fortfarande beta?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter faktiskt inte som ett prestandarelaterat problem. Med den datorn bör du visserligen inte har så bra FPS, men ditt problem låter mer som ett nätverksproblem tycker jag. Du kör inte trådlöst nätverk till datorn eller? Funkar andra onlinespel som de ska?

Permalänk
Medlem

Alla andra spel funkar jättebra, jag kör med tråd och har 100mbit uppkoppling. Just emellan hackerna så flyter spelet på jättebra, men det varar ju bara i en sekund typ=/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pette_mm
Alla andra spel funkar jättebra, jag kör med tråd och har 100mbit uppkoppling. Just emellan hackerna så flyter spelet på jättebra, men det varar ju bara i en sekund typ=/

Okej, då kanske det helt enkelt är datorn som inte hänger med. Men jag tycker fortfarande att det låter skumt att det inte hackar "hela tiden", a k a dålig FPS... Skulle kunna vara nån bugg/inkompatibilitet med din hårdvara också, vilket kan komma att lösas i framtida versioner.

Permalänk
Medlem

Efter ca 130 HoN matcher så har samma sak hänt för mig i ca 2 matcher.
Vad jag även märkte var att i i menyn innan gamet börjar dvs där du väljer heroes så hände samma sak där.. animationerna hackade till varannan sek.
Ingen aning vad som har orsakat det dock.

Minns att båda gångerna så blev det ctrl+alt+delete och avsluta HoN processen,blev så satans sur båda gångerna då det blir helt ospelbart

Permalänk
Avstängd

jag har spelat HoN på en laptop med 1.6Ghz Celeron och intel GMA 950 eller något sånt (kan inte i huvudet) och en gig ram. Lägsta allt fungerar nästan laggfritt, dock blöder ögonen.

så du har nog inte prestandaproblem?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
jag har spelat HoN på en laptop med 1.6Ghz Celeron och intel GMA 950 eller något sånt (kan inte i huvudet) och en gig ram. Lägsta allt fungerar nästan laggfritt, dock blöder ögonen.

så du har nog inte prestandaproblem?

Då tror jag att du har en väldigt annorluda syn på vad "laggfritt" är än de flesta andra som spelar HoN. Jag kör ibland HoN på min laptop (Lenovo T60, 1.66Ghz Core Duo, 2GB RAM och Mobility Radeon X1400), och det flyter nästan på lägsta inställningarna i 1280x800.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått iordning på de. Hade omega drivrutinerna förut och provade och byta till baka till catalyst. Nu funkar allt flytande, konstigt att inte omega stödde spelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha hans dator ska klara det finfint. Jag kör max @1680x1050 fast bara 2X AA med P4 3GHz HT, 3GB DDR 400MHz och ATi X1950pro 512MB GDDR3 AGP.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pette_mm
Nu har jag fått iordning på de. Hade omega drivrutinerna förut och provade och byta till baka till catalyst. Nu funkar allt flytande, konstigt att inte omega stödde spelt.

Jag tror inte det är så konstigt egentligen. Omega-drivers har väl inte uppdaterats på flera år?!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Då tror jag att du har en väldigt annorluda syn på vad "laggfritt" är än de flesta andra som spelar HoN. Jag kör ibland HoN på min laptop (Lenovo T60, 1.66Ghz Core Duo, 2GB RAM och Mobility Radeon X1400), och det flyter nästan på lägsta inställningarna i 1280x800.

ehehe

jag är inte så kräsen, kanske är en fördel för mig ^^

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

hänt för mig också. (med catalyst-drivarna)
otroligt jobbigt när man precis ska kasta spell
edit: precis som det sagts innan så har det bara varit ett par gånger

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman