DH vilken hall?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

DH vilken hall?

Jag har nu tänkt att åka till DH i vinter för första gången.
Och jag vet ju att det finns olika hallar men vad finns i vilka?
D är ju stora hallen med scenen och i C finns det E-sporten men vad finns mer i de andra hallarna?
För jag hittar inte så mkt mer information på DH:s hemsida.

Ni som har varit där vill jag ska lägga till vad som finns i de olika hallarna för att folk som inte varit där ska få en uppfattning var de vill sitta.

Vet inte riktigt om den ligger i rätt forumdel, någon moderator får flytta på den i så fall.

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

Längst ner på http://www.dreamhack.se/dhw09/facts.php?id=1 finns en beskrivning över aktivitetsnivån i de olika hallar som har datorplatser. Övriga hallar som används men inte beskrivs har bara utställningsplatser.

Tillägg:
Tråden ligger väl inte helt rätt, men då inte DH-forumet är öppet så får den ligga här så länge.

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Längst ner på http://www.dreamhack.se/dhw09/facts.php?id=1 finns en beskrivning över aktivitetsnivån i de olika hallar som har datorplatser. Övriga hallar som används men inte beskrivs har bara utställningsplatser.

jo jag har sett det men det jag undrar över är vilka olika butiker och utställare som finns i vilka hallar och kanske tävlingar och sånt, samt andra aktiviteter.
Men det kanske varierar för varje år?

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2008

kan hjälpa dig litegrann

D= Hög musik, Scenen med alla aktiviteter, mer folk dvs det är mer ös där inne

B= Medelhög musik, Alla affärer ligger bredvid fast är ju bara 1 min att gå om man är i D, Lite mer chill , lite mindre folk, Finns en stor duk man ser allt som händer på scenen och hör.

C= Ingen musik, lite folk , inget drag överhuvudtaget, om du vill spela lite mer seriöst så ska du va där inne

omdet är nåt mer är de bara att fråga

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Vad jag förstått så behöver man antingen ha öronploppar eller headset för att inte bli öronbedövad i D-hallen, eller?
B-hallen tycker jag verkar passa mig bäst, någon som har bilder därifrån?

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemligt
Registrerad
Jan 2008

Med tanke på att det blir ditt första DH tycker jag personligen att du ska vara i D-Hallen, det är i D-hallen allting händer, mycket folk. Men som vissa redan nämnt är du en seriös gamer så ska du heltklart vara i B-C för du lär inte höra mycket i Dhallen under vissa tillfällen. Tänk på att sitta vid D-40 - D-60 då att ha musiken dunkades i ryggen 2dagar kan bli drygt.