Grafiken i mina spel "accelererar", HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Grafiken i mina spel "accelererar", HJÄLP!

Hejsan sweclockers!

Har ett problem när jag gibbar spel på min dator. Grafiken "accelererar" som sagt och jag har inte en aning vad som är orsaken då jag har nytt grafikkort och en formaterad dator!

Vad jag menar med accelererar är då att om datorn har varit igång ett tag så går allting mkt snabbare. Spela lite virtua tennis 2009 är helt omöjligt då bollen går 1000% fortare!

Så hjälp mig! vad kan felet vara?

Permalänk
Medlem

hahaha xD.. lär vara en rolig syn xD

Permalänk

Datorn blev väll så jäävla snabb efter uppgraderingen xDD

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

låter som att du har kommit åt någon inställning i spelet.
Eller är det likadant i alla spel?
Testat att installera om det aktuella spelet?
MVH

Permalänk

komponenter?
amd x2 har speed hack, men det finns en patch på amds hemsida som ska fixa det

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

Re: Grafiken i mina spel "accelererar", HJÄLP!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RUBENN
Hejsan sweclockers!

Har ett problem när jag gibbar spel på min dator. Grafiken "accelererar" som sagt och jag har inte en aning vad som är orsaken då jag har nytt grafikkort och en formaterad dator!

Vad jag menar med accelererar är då att om datorn har varit igång ett tag så går allting mkt snabbare. Spela lite virtua tennis 2009 är helt omöjligt då bollen går 1000% fortare!

Så hjälp mig! vad kan felet vara?

Slagit på v-sync i spelets inställningar kanske eller i din grafikdrivrutin,det borde väl lösa problemet definitivt:-)
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

alban, nae den är avstängd som den csspelare jag är

Permalänk
Medlem

testat stänga av 1-3 processor kärnor? brukade ju hjälpa för mig förr iaf

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Sh1ft; håller på just nu, men hade samma problem med gamla grafikkortet.
blev mest trött nu med då till och med cs buggar.

kalle@anka; amd dual har jag så kanske ska testa patchen?

Permalänk

dena i så fall:
http://support.amd.com/us/Pages/dynamicDetails.aspx?ListID=c5...

tror det är nyaste, men lite mer specifikt vad har du för cpu

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Högst troligen så beror det på att spelet ej är kompatibelt med fler cpu-kärnor. Finns ett litet program som heter winlauncher som funkar utmärkt att ställa in hur många kärnor olika program ska utnyttja. Om man inte vill använda aktivitetshanteraren då.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

laddade ner dual core optimizer som kalle@anka sa, fungerar utmärkt!

åter igen bevisar sig att man ska vända sig till sweclockers forum om man har något problem tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RUBENN
laddade ner dual core optimizer som kalle@anka sa, fungerar utmärkt!

åter igen bevisar sig att man ska vända sig till sweclockers forum om man har något problem tack!

Skoj att det löste sig för dig,då blir ju andra också nöjda:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate