Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Kommer upp på hemsidan så fort vi fått tag på pris och leveranstid från CoolerMaster! Tyvärr är det inte helt lätt att få besked från tillverkarna nu i juletider, men så fort vi har all info kommer det upp på sidan!

Hej,

Jag har nu satt mig in i ditt ärende och kan inget annat än be om ursäkt. Problemet i det här fallet är att vikten på datorn precis översteg maxvikten (vilket vi vet först när datorn är monterad) för ett vanligt postpaket vilket gör att det tar en eller två dagar extra i leveranstid. Som redan tidigare konstaterats i tråden är dessvärre posten ganska stelbenta och erbjuder ingen annan lösning eller gör några undantag.

Jag har under morgonen försökt nå dig på ditt mobilnummer för att komma till en lösning, men får endast "Numret går ej att nå för tillfället". Det vore toppen om du kontaktar oss så att vi kan komma till en lösning som du är nöjd med.

När det gäller prissättning så har vi på de flesta komponenter helt rörliga priser som kan ändras flera gånger per dag. Prisändringar beror på flera faktorer varav den största som påverkat priset på senaste tiden är dollarn. Då de flesta komponenter köps in i dollar höjs respektive sänks priserna om dollarn går upp eller ner.

Om jag får gissa har du kollat priser i november när dollarn var lägre än idag vilket gör att samma paket kan bli dyrare med dagens priser. En annan sak som kan vara värt och kolla är om du har någon hårddisk i din kundvagn då dessa har stigit rejält sen Thailandskatastrofen.

Och nej, vi höjer aldrig priserna för att kunna köra kampanj sen.

God jul!

Hej!

Min mobil lever sitt egna liv för tillfället men nu har jag fått igång den iallafall. Vi har även ringt posten men eftersom vi valt postförskott så kan vi inte hämta ut den på terminalen utan vi får hoppas att den kommer till Stenungsund idag och att vi kan hämta den på Posten här.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Brukar det vara mellandags rea på inet?

Det jag har tänkt köpa är ett gtx580, cpu kylare(en bra en), och en sidofläkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Brukar det vara mellandags rea på inet?

Det jag har tänkt köpa är ett gtx580, cpu kylare(en bra en), och en sidofläkt

Äsch, spara pengarna till ett 7970 istället

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har beställt för åtskilliga tusenlappar hos er och kommer att fortsätta göra det också.
Beställde en Dell U2412M hos en konkurrent till er i onsdags som hade rea på skärmen, målet var att ha den hemma innan helgen dvs. idag. Men insåg när jag hade lagt beställningen hos affären att jag inte skulle få skärmen innan helgen. Lade därför en order hos er istället, kunde hämta ut skärmen igår, medan hos er konkurrent står det fortfarande att skärmen packas. Tack för er eminenta leveranstid och support, det gör att jag gärna betalar lite mer.
God Jul och gott nytt år!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Äsch, spara pengarna till ett 7970 istället

har redan ett 580

Permalänk

Har funderingar på att inom rellativt snar framtid beställa ny dator förutom nätagg, SSD och grafikkort som jag redan har, vill egentligen bygga ihop sj men tycker de nya intel prcessorerna med deras pinnar på moderkortet verkar vara jobbiga att montera, saknar alternativet som datorbutiken hade där de monterade minnen samt kylare på moderkortet så man slapp den svåra delen av monteringen, sedan såg jag till min förvåning att ni dessutom är dyrare än både webhallen och komplett på SAMTLIGA av de komponenter jag tänkt mig i min rigg
exempel på priserna

Webbhallen
ASUS P9X79 DELUXE + Corsair Hydro H80 3390 kr
Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 795 kr
Intel Core i7-3930K 3,2GHz / 12MB / 4790 kr
Samsung Intern SATA Blu-Ray Läsare 12x / DVD±RW.. 549 kr
Komplett, då webbhallen ej hade detta chassi
Silverstone Fortress II Midi Tower Svart 1.995:-
Totalt : 11519

Samma komponenter hos er 13031 altså en skillnad på mer än 1500 :-
hur kan de komma sig att de kan skillja närmare 600 i priset på ett chassi tex? ni tar nästan 2700 för silverstonechassit.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Erik.Tilosius:

Har funderingar på att inom rellativt snar framtid beställa ny dator förutom nätagg, SSD och grafikkort som jag redan har, vill egentligen bygga ihop sj men tycker de nya intel prcessorerna med deras pinnar på moderkortet verkar vara jobbiga att montera, saknar alternativet som datorbutiken hade där de monterade minnen samt kylare på moderkortet så man slapp den svåra delen av monteringen, sedan såg jag till min förvåning att ni dessutom är dyrare än både webhallen och komplett på SAMTLIGA av de komponenter jag tänkt mig i min rigg
exempel på priserna

Webbhallen
ASUS P9X79 DELUXE + Corsair Hydro H80 3390 kr
Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 795 kr
Intel Core i7-3930K 3,2GHz / 12MB / 4790 kr
Samsung Intern SATA Blu-Ray Läsare 12x / DVD±RW.. 549 kr
Komplett, då webbhallen ej hade detta chassi
Silverstone Fortress II Midi Tower Svart 1.995:-
Totalt : 11519

Samma komponenter hos er 13031 altså en skillnad på mer än 1500 :-
hur kan de komma sig att de kan skillja närmare 600 i priset på ett chassi tex? ni tar nästan 2700 för silverstonechassit.

Fraktkostnaden måste tas ut någonstans, speciellt på ett chassie. Om man vill betala fraktkostnaden pålagd på varje enskild komponents pris eller betala den separat per order är ett val man själv måste göra. Jag gav runt 950kr (kostar nu 1945) för det chassiet hos ett annat företag, men då kostade frakten 300kr, något som många på SweClockers verkar tycka är ett rån.

Jag tittar hellre på totalpriset för en hel order. Givetvis måste man väga in leveranssäkerhet, service osv också och där ligger Inet, tillsammans med några andra, i topp.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare! Vill börja med att passa på och önska er en riktigt god jul! Vi vill även passa på och tacka för all feedback vi fått från er under året, både positiv och negativ, som gör att vi ytterligare kan förbättra oss och erbjuda bättre service till er kunder!

Nedan kommer svar på de senaste inläggen och sen blir det att se på Kalle Anka och starta julfirandet!

Skrivet av mr_svahn:

Hej!

Min mobil lever sitt egna liv för tillfället men nu har jag fått igång den iallafall. Vi har även ringt posten men eftersom vi valt postförskott så kan vi inte hämta ut den på terminalen utan vi får hoppas att den kommer till Stenungsund idag och att vi kan hämta den på Posten här.

Såg att paketet kommit fram och att ni hämtat ut det. Skönt att det löste sig!

Skrivet av Lasse.L:

Har beställt för åtskilliga tusenlappar hos er och kommer att fortsätta göra det också.
Beställde en Dell U2412M hos en konkurrent till er i onsdags som hade rea på skärmen, målet var att ha den hemma innan helgen dvs. idag. Men insåg när jag hade lagt beställningen hos affären att jag inte skulle få skärmen innan helgen. Lade därför en order hos er istället, kunde hämta ut skärmen igår, medan hos er konkurrent står det fortfarande att skärmen packas. Tack för er eminenta leveranstid och support, det gör att jag gärna betalar lite mer.
God Jul och gott nytt år!

Tack för det goda omdömet och kul att du är nöjd!

Skrivet av Erik.Tilosius:

Har funderingar på att inom rellativt snar framtid beställa ny dator förutom nätagg, SSD och grafikkort som jag redan har, vill egentligen bygga ihop sj men tycker de nya intel prcessorerna med deras pinnar på moderkortet verkar vara jobbiga att montera, saknar alternativet som datorbutiken hade där de monterade minnen samt kylare på moderkortet så man slapp den svåra delen av monteringen, sedan såg jag till min förvåning att ni dessutom är dyrare än både webhallen och komplett på SAMTLIGA av de komponenter jag tänkt mig i min rigg
exempel på priserna

Webbhallen
ASUS P9X79 DELUXE + Corsair Hydro H80 3390 kr
Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 795 kr
Intel Core i7-3930K 3,2GHz / 12MB / 4790 kr
Samsung Intern SATA Blu-Ray Läsare 12x / DVD±RW.. 549 kr
Komplett, då webbhallen ej hade detta chassi
Silverstone Fortress II Midi Tower Svart 1.995:-
Totalt : 11519

Samma komponenter hos er 13031 altså en skillnad på mer än 1500 :-
hur kan de komma sig att de kan skillja närmare 600 i priset på ett chassi tex? ni tar nästan 2700 för silverstonechassit.

Vårt mål är att alltid ha konkurrenskraftiga priser, men tyvärr är det inte alltid möjligt att ligga allra billigast. När det gäller ovan paket så beror sannolikt en del av prisskillnaden på att vi justerar våra priser efter aktuell dollarkurs dagligen och då den har gått upp senaste tiden höjs våra priser direkt, medan vissa konkurrenter eftersläpar pga. gamla inköp. Samma sak gäller när dollarn sjunker, då är vi först med att sänka och är därmed billigast i stället.

Angående lådan så är kompletts pris dessvärre flera hundra under vårt inköpspris, men jag har sänkt det så mycket vi kan och ansvarig inköpare kommer ta det vidare med SilverStone så fort någon hos SilverStone är på plats!

När det gäller resten av delarna som du nämnde ovan så har vi justerat allt så mycket vi kan. Tyvärr är det svårt att lösa allt på julafton då inte många av tillverkarna är på plats, men vi har gjort så gott vi kan. Ta gärna en titt i din kundvagn så kommer du se att priserna gått ner.

Skrivet av MultiMan:

Fraktkostnaden måste tas ut någonstans, speciellt på ett chassie. Om man vill betala fraktkostnaden pålagd på varje enskild komponents pris eller betala den separat per order är ett val man själv måste göra. Jag gav runt 950kr (kostar nu 1945) för det chassiet hos ett annat företag, men då kostade frakten 300kr, något som många på SweClockers verkar tycka är ett rån.

Jag tittar hellre på totalpriset för en hel order. Givetvis måste man väga in leveranssäkerhet, service osv också och där ligger Inet, tillsammans med några andra, i topp.

Visst är det så att fri frakt kostar oss pengar, men tanken är absolut inte att det ska gå ut över priserna, utan handlar snarare om att vi som företag gör en lägre vinst.

Vårt mål är att alltid erbjuda så låga priser är möjligt i kombination med hög servicegrad. Tyvärr är det inte alltid möjligt att vara billigast på allting, men vi ska alltid ha konkurrenskraftiga priser jämfört med våra konkurrenter, oavsett fri frakt eller inte.

Vi uppskattar mycket när ni uppmärksammar att vi ligger fel i pris (vilket händer) så att vi kan ta det med tillverkaren och rätta till det så fort som möjligt!

Ha nu en riktigt god jul allesammans så hörs vi under nästa vecka igen!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

är det någon rabatt för medlemmar på sweclockers hos Inet? I såfall, vad är det för kod/artikel? skulle vilja köpa en dator ;P

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

är det någon rabatt för medlemmar på sweclockers hos Inet? I såfall, vad är det för kod/artikel? skulle vilja köpa en dator ;P

endast frifrakt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Kommer ni möjligtvis ta hem G.Skill minnena av modell Ripjaws-Z? Tex dessa! http://www.gskill.com/products.php?index=426

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag tänkte beställa detta monteringskitet, Thermalright Intel BoltThru Kit 1156/1155 X-shap, och har ett par frågor. Det passar väl till Thermalright Ultra Extreme 120, som jag köpte hösten 2008?
Sen lagersaldot säger försenat, har ni någon mer information om leverans?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Tja Inet. Har bara lite undran hur det går för hemsidan för mobiler/plattor??

Trevlig fortsättning...

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=silVeLtXfYU&feature=g-all-c&co...

En titt på dem fläktarna kanske? tack för mig.

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Kommer Inet slå till med mellandagsrea? Har tittat på hemsidan men kan inte se att något sådant finns att ta del av.

Permalänk
Medlem

När får ni in BenQ XL2420T i lager? Datumet skjuts ju upp hela tiden! Jag beställde den någon vecka innan jul, men har fortfarande inte fått den än.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett p280 och minnen igår, har jag prylarna innan nyår?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jag beställde ett p280 och minnen igår, har jag prylarna innan nyår?

Borde absolut inte vara några problem då posten fungerar som vanligt imorgon och resten av veckan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Borde absolut inte vara några problem då posten fungerar som vanligt imorgon och resten av veckan.

Ok, det blev tydligen endå inte skickat idag hade räknat med att ha det imorrn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Ok, det blev tydligen endå inte skickat idag hade räknat med att ha det imorrn

Det är röd dag idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är röd dag idag.

haha didnt think bout that

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Så när tror ni att jag får min dator?
Imorgon eller? (2011-12-28)!

God jul :3

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Posten är väldigt rappa såhär års, iallafall veckorna innan Julafton går det ruskigt fort.

Brukar oftast ta 3 dagar minst gärna 4 om ett paket åker från söder upp hit till RIKTIGA norrland, nu har det tagit 1-2 dagar max. Borde alltid vara så tycker man.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Aa. Men jag bor här:
73060 Ramnäs
Inet ligger närmast:
Stockholm (Hötorget)

Vet någon när jag bör få det?..
Brukar inet vänta på den komponenten som inte finns inne eller skickar dom utan den?

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laska:

Aa. Men jag bor här:
73060 Ramnäs
Inet ligger närmast:
Stockholm (Hötorget)

Vet någon när jag bör få det?..
Brukar inet vänta på den komponenten som inte finns inne eller skickar dom utan den?

Dom inväntar, bara ringa till dom och fråga om dom kan skicka iväg utan.
Dock åker du nog på extra frakt om det inte är något för över 500.

och när du bör få din dator, om den är skickad så vet bara posten det.
Om inte annat, ring till inet då inga enskilda ärenden i tråden som det står i första posten.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Ljusskygg

Hej mr anonyma inet. Känner du min kusin Jerry Mattila ^^? Han jobbar hos er.
Btw, tänker ni inskaffa radeon HD7xxx seriens kort när de släpps??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Hej mr anonyma inet. Känner du min kusin Jerry Mattila ^^? Han jobbar hos er.
Btw, tänker ni inskaffa radeon HD7xxx seriens kort när de släpps??

Lite dum fundering av mig nu, men vore det inte logiskt att dom hänger med nyheterna och tar in den senaste generationen?
Eller dom kanske bara stannar upp 2011 hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Lite dum fundering av mig nu, men vore det inte logiskt att dom hänger med nyheterna och tar in den senaste generationen?
Eller dom kanske bara stannar upp 2011 hehe

tror han som jag som många andra vill veta ifall de ska ha det så fort det kommer ut eller ifall de tänker slöa med det

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Kare:

tror han som jag som många andra vill veta ifall de ska ha det så fort det kommer ut eller ifall de tänker slöa med det

Ja, precis! Och däremot undrar jag fortforande varför dom inte ännu har ett Radeon HD 6990 i lagret :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Ja, precis! Och däremot undrar jag fortforande varför dom inte ännu har ett Radeon HD 6990 i lagret :/

kollar du prisjakt, så är det fåtal som har 6990 i lager.

EDIT För mig är det en självklarhet att inet hänger på grafikkortståget då det är de som folk byter oftare än kallingar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |