Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

kollar du prisjakt, så är det fåtal som har 6990 i lager.

EDIT För mig är det en självklarhet att inet hänger på grafikkortståget då det är de som folk byter oftare än kallingar.

Japp japp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Jag beställde mina minnen och ett p280 bör jag inte få det imorgon då jag fick sms om att min order packades kl 12.08 idag?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jag beställde mina minnen och ett p280 bör jag inte få det imorgon då jag fick sms om att min order packades kl 12.08 idag?

normalt ja, men sen hur posten snabba i juletider kan man fråga sig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Lite dum fundering av mig nu, men vore det inte logiskt att dom hänger med nyheterna och tar in den senaste generationen?
Eller dom kanske bara stannar upp 2011 hehe

Uppenbart dock att han försökte fixa lite rabatt o inget annat

Permalänk
Inet
Skrivet av Kvickstick:

Hej Inet! Kommer ni möjligtvis ta hem G.Skill minnena av modell Ripjaws-Z? Tex dessa! http://www.gskill.com/products.php?index=426

Nej, tyvärr är det inget som vi kan få tag på i dagsläget.

Skrivet av Johii:

Jag tänkte beställa detta monteringskitet, Thermalright Intel BoltThru Kit 1156/1155 X-shap, och har ett par frågor. Det passar väl till Thermalright Ultra Extreme 120, som jag köpte hösten 2008?
Sen lagersaldot säger försenat, har ni någon mer information om leverans?

Ja, den ska passa alla i Ultra-serien så ska inte vara några problem.

Vi har en leverans som är på ingående men försenad och har idag tyvärr inget nytt datum från leverantör. Hemsidan uppdateras så fort vi vet mer!

Skrivet av Crapmind:

Tja Inet. Har bara lite undran hur det går för hemsidan för mobiler/plattor??

Trevlig fortsättning...

Vi har en del större programmeringsprojekt som ska göras först men det ligger i pipelinen! Skulle dock inte hålla andan, så satt säga

Skrivet av yooz111:

Nej, tyvärr inget som är aktuellt att ta in i dagsläget.

Skrivet av AnnoyingIB:

När får ni in BenQ XL2420T i lager? Datumet skjuts ju upp hela tiden! Jag beställde den någon vecka innan jul, men har fortfarande inte fått den än.

Har kommit i lager nu!

Skrivet av Styler:

Kommer Inet slå till med mellandagsrea? Har tittat på hemsidan men kan inte se att något sådant finns att ta del av.

Vi kommer inte köra någon direkt mellandagsrea, men försöker alltid ha lite trevliga kampanjer så håll utkik här och på hemsidan!

Skrivet av Laska:

Så när tror ni att jag får min dator?
Imorgon eller? (2011-12-28)!

God jul :3

Det är lite svårt att veta utan ditt ordernummer - hör av dig till oss på 031 65 27 00 eller info@inet.se med det så kollar vi åt dig!

Skrivet av SimonMattila:

Hej mr anonyma inet. Känner du min kusin Jerry Mattila ^^? Han jobbar hos er.
Btw, tänker ni inskaffa radeon HD7xxx seriens kort när de släpps??

Klart vi vet vem Jerry är! Ska hälsa honom!

Självklart kommer vi ta in nya produkter så fort vi har möjlighet till det. Och det kommer upp på hemsidan så fort vi har fått mer information från våra leverantörer.

Skrivet av SimonMattila:

Ja, precis! Och däremot undrar jag fortforande varför dom inte ännu har ett Radeon HD 6990 i lagret :/

Det är för att 6990-korten dessvärre har utgått och vi kommer inte få tag på dessa igen.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

"Då var vinnarna till pepparkakshustävlingen utsedda! Då vi inte kunde enas om vilka bidrag som var bäst kommer alla som skickade in ett fotobevis på sitt bidrag att få ett vinstpaket hemskickat! Vinnarna kommer att kontaktas via meddelandefunktionen här på Facebook!

Stort grattis till de lyckliga!"

Grattis alla som skickade in bilder

Permalänk
Medlem

Ger Inet fri frakt till sweclockare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znille:

Ger Inet fri frakt till sweclockare?

Ja!

https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Rampage IV Formula är dyrare än Extreme - hur hänger det ihop?

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka Inet för en supersnabb leverans igen!
Sådant som gör att man åtkommer tillsammans med gratis frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Rampage IV Extreme är dyrare än Formula - hur hänger det ihop?

Hur får du det att inte hänga ihop?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hur får du det att inte hänga ihop?

Tvärt om ska det vara, men Formula verkar ha sänkts med 100:- nyligen, prisjakt anger fortfarande deras pris till 3 290:-.

Permalänk
Medlem

Jag såg att ni har fått in Samsungs SSD:er. Är dessa bättre än A-DATAs 120GB 511-Series, och Intels 120GB 320 och 510 Series? Vilken borde man satsa på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Tvärt om ska det vara, men Formula verkar ha sänkts med 100:- nyligen, prisjakt anger fortfarande deras pris till 3 290:-.

Ok, då fattar jag

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Har ni planer på att ta in kylare från Phantek? Fick upp ögonen för PH-TC1PE nu så här efter sweclockers test

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag beställde i måndags och på kollinummret jag har fått så har den ännu inte kommit till örebro vilket det brukar komma runt kl 05.00 alla andra gånger, vill verkligen ha mitt chassi idag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

riktigt fin butik! Nästa datorköp blir garanterat från er.

Fråga: Hur kommer det sig att INGEN återförsäljare i sverige har Rosewill's utbud av datorchassin (www.rosewill.com)?
De får alltid strålande betyg på sajter som Tomshardware etc. , och det vore skoj att lägga vantarna på ett.

Tack!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Hej Inet,

riktigt fin butik! Nästa datorköp blir garanterat från er.

Fråga: Hur kommer det sig att INGEN återförsäljare i sverige har Rosewill's utbud av datorchassin (www.rosewill.com)?
De får alltid strålande betyg på sajter som Tomshardware etc. , och det vore skoj att lägga vantarna på ett.

Tack!

Finns ingen distributör i Sverige eller ens i Europa.
Verkar säljas främst i Nordamerika och Asien.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vårt mål är att alltid ha konkurrenskraftiga priser, men tyvärr är det inte alltid möjligt att ligga allra billigast. När det gäller ovan paket så beror sannolikt en del av prisskillnaden på att vi justerar våra priser efter aktuell dollarkurs dagligen och då den har gått upp senaste tiden höjs våra priser direkt, medan vissa konkurrenter eftersläpar pga. gamla inköp. Samma sak gäller när dollarn sjunker, då är vi först med att sänka och är därmed billigast i stället.

Angående lådan så är kompletts pris dessvärre flera hundra under vårt inköpspris, men jag har sänkt det så mycket vi kan och ansvarig inköpare kommer ta det vidare med SilverStone så fort någon hos SilverStone är på plats!

När det gäller resten av delarna som du nämnde ovan så har vi justerat allt så mycket vi kan. Tyvärr är det svårt att lösa allt på julafton då inte många av tillverkarna är på plats, men vi har gjort så gott vi kan. Ta gärna en titt i din kundvagn så kommer du se att priserna gått ner.

Hej

Tackar för prismodifieringarna, blev en beställning igår till slut.
Visserligen inte billigast, men ingen kan vara billigast på allt och ändå gå runt
, men bra service och möjligheten att få de ihopmonterat väger upp.
får man se när allt finns i lager så de kan byggas ihop också.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Inet
Skrivet av sirnicke:

Rampage IV Formula är dyrare än Extreme - hur hänger det ihop?

Priserna ska vara justerade!

Skrivet av Zethion:

Jag såg att ni har fått in Samsungs SSD:er. Är dessa bättre än A-DATAs 120GB 511-Series, och Intels 120GB 320 och 510 Series? Vilken borde man satsa på?

Det är en väldigt svår fråga att svara på och det finns många olika "rätta" svar - det beror lite på vad du är ute efter.

Samsungs 830-serie verkar väldigt lovande med bra prestanda och får bra respons från både vanliga användare och mer 'riktiga' recensioner (som t ex detta hos Overclock3d)! Så den är definitivt värd att titta lite extra på tycker vi!

Skrivet av Batman:

Har ni planer på att ta in kylare från Phantek? Fick upp ögonen för PH-TC1PE nu så här efter sweclockers test

Ligger uppe nu! http://www.inet.se/sok/phanteks

Skrivet av kokkojambo:

Hej Inet,

riktigt fin butik! Nästa datorköp blir garanterat från er.

Fråga: Hur kommer det sig att INGEN återförsäljare i sverige har Rosewill's utbud av datorchassin (www.rosewill.com)?
De får alltid strålande betyg på sajter som Tomshardware etc. , och det vore skoj att lägga vantarna på ett.

Tack!

Det är tyvärr inget som vi har möjlighet att ta in i dagsläget - men vi ska hålla ögonen öppna!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Hej Inet,

riktigt fin butik! Nästa datorköp blir garanterat från er.

Fråga: Hur kommer det sig att INGEN återförsäljare i sverige har Rosewill's utbud av datorchassin (www.rosewill.com)?
De får alltid strålande betyg på sajter som Tomshardware etc. , och det vore skoj att lägga vantarna på ett.

Tack!

Är det jag som ser fel - eller är deras mITX-chassi identiskt med Ace Polly?

http://www.rosewill.com/products/1379/ProductDetail_Overview....

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Någon som har koll på om det det finns nån rabattkod på Inet?

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Beställde lite datorkomponenter vid ungefär 16.30. Ringde upp kundtjänst för att kolla om ni skulle hinna med mitt paket i och med att stopptiden är 17.00 för att ni ska skicka den samma dag.
Enligt den som jag pratade med var det ca 10 andra beställningar som skulle paketeras och skickas, så att det vore konstigt om mitt inte skulle hinna med. Enligt denne så hämtar även posten paketen runt 19.15.

Föga oväntat gjorde det inte det, så min fråga är helt enkelt varför?
Inga världsproblem, men hade man tänk spendera lite tid under helgen till montering av denna sena julklapp.

Permalänk
Medlem

Ni råkar inte ha möjlighet att ta in Crucials m4-diskar, som fick "Sweclockers rekommenderar"-utmärkelsen?

Permalänk

Vad är det för adress till sweclockers kampanjerna ni kör?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Vad är det för adress till sweclockers kampanjerna ni kör?

Kampanjer Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Priserna ska vara justerade!

Med H80 är Formula fortfarande dyrare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ni någon aning om när razer nostromo kommer in igen? Sitter och väntar på min beställning.

Permalänk

Inet, jag har en fråga ang. beställningstider. Jag ska beställa lite uppgraderingssaker till min dator, och jag undrar hur det är med leverans på denna tiden av året. Om jag beställer idag, får jag den imorgon? För det verkar ju som inet har stängt idag. Skulle uppskatta svar! Tack för grym service annars!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 Black Edition|Gigabyte Radeon HD 6870 Windforce OC|Corsair 4GB RAM (2x2048)|Fractal Design 500W|Coolermaster Elite 430|Noctua NH-U9B SE2 PnP|Scythe 120mm Gentle Typhoon|AsRock N68 S3 UCC|