Permalänk
Medlem

Priset på Cooler Master 690 II Basic (även kallat Lite hos vissa) är lite över 200kr dyrare än hos t.ex. CDON och Komplett, vill ju köpa av er eftersom jag de senaste åren gjort mina inköp hos er. Men priset... ja...

Permalänk
Medlem

Inet! Jag ser lite då och då att ni här och där skriver "vårat" istället för "vårt". Ni har tidigare lovat bättring, men eftersom det fortfarande dyker upp verkar det som att någon behöver påminnas!

Vårt = bra
Vårat = dåligt

Permalänk
Medlem

... Jag beställde från inet, en av produkterna i listan va R3, och den hade visst inte den dära medföljande fläkten i lager, så jag ringde supporten han fixade en likadan fast som ni hade i lager, när jag nu kollar på ordern, ser jag att ni inte har skickat med nåt chassi, alltså alla delar till datorn+fläkten som ska komma med r3, men inget r3... första gången jag beställer från inet och snälla fixa detta!

väldigt frustrerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

... Jag beställde från inet, en av produkterna i listan va R3, och den hade visst inte den dära medföljande fläkten i lager, så jag ringde supporten han fixade en likadan fast som ni hade i lager, när jag nu kollar på ordern, ser jag att ni inte har skickat med nåt chassi, alltså alla delar till datorn+fläkten som ska komma med r3, men inget r3... första gången jag beställer från inet och snälla fixa detta!

väldigt frustrerande!

Står klart och tydligt lite här och var bland sidorna samt i första inlägget att enskilda ärenden tas ej i tråden.

Så ring till dom imorgon, eller lägg väg ett mail.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Står klart och tydligt lite här och var bland sidorna samt i första inlägget att enskilda ärenden tas ej i tråden.

Så ring till dom imorgon, eller lägg väg ett mail.

Okej jag visste inte, ber om ursäkt! lite frustrerande bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

väldigt frustrerande!

Jag var med om samma sak och det beror på att chassit inte skickas från samma lager och inte i samma paket som komponenterna, eftersom chassit är relativt stort. Så det är nog inget problem, du lär få det på fredag, alternativt senast måndag

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

Inet, kommer ni ha "Klarna Konto" tjänsten i framtiden?

När får ni in

Razer Lycosa Gaming Keyboard?
Asus GTX 680 referens kort?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet. Jag har skickat ett mail till er "Deala?" Kan ni kolla de är ni gullig.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk

Jag köpte av er föra torsdagen ett Fractal Desing Define R3 med extra fläkt och det blev sänt dagen efter KL.8.15 ville bara tacka för ett fint chassi och en mycket snabb leverans tackar även för det gottiga godiset
mvh från en ny och nöjd kund,kommer även att handla av er i fortsättningen.
P.S. ni har en mycket bra support som gärna svarar på frågor om man är osäker på vissa saker.

Permalänk
Inet
Skrivet av VeteraneN:

om jag tappar kvittot kan ni ändå byta produkten? batch etiketten borde vara bunden till något, samt Serie numret? Och hur kommer det sig att vissa inet kvitton jag haft så försvinner texten borde finnas något som säger att man skall ha text som består. och vill säga att Sisjöns inet är den bästa inom servicen osv, han med slickat hår en en underbar person, men hon lite äldre tjejen blir man tusan rädd för. Plus vad kommer 3770 kosta när den kommer ut ? I7an menar jag då. HEHEHE massor frågor jag vill ha svar på Finns det reklam saker man kan få förresten? är besatt av typ dator märkes saker, skicka PM helst ang sista frågan PS Ni rockar fett

Om du inte har något kvitto kvar och har köpt i butik så kan vi hjälpa dig om du har ett kontoutdrag med datum när vi drog pengar från ditt kort. Om du betalade kontant är det svårare och du bäst är att du tar dig till butik för att se om det går att lösa på något sätt.

I annat fall så kan du oftast vända dig direkt till tillverkaren om din produkt fortfarande är under garantitiden!

Ivy Bridge-propparna kommer upp på hemsidan den 29:e och kommer vara prissatta och även i lager! Fram tills dess får du hålla ut

Skrivet av decee:

Priset på Cooler Master 690 II Basic (även kallat Lite hos vissa) är lite över 200kr dyrare än hos t.ex. CDON och Komplett, vill ju köpa av er eftersom jag de senaste åren gjort mina inköp hos er. Men priset... ja...

Ser ut att vara ett kampanjpris och tyvärr inget som vi har möjlighet att matcha i dagsläget:/

Men inköpsavdelningen är informerad och ska se om det går att göra något på priset.

Skrivet av stais:

Inet! Jag ser lite då och då att ni här och där skriver "vårat" istället för "vårt". Ni har tidigare lovat bättring, men eftersom det fortfarande dyker upp verkar det som att någon behöver påminnas!

Vårt = bra
Vårat = dåligt

Illa att vi inte har blivit bättre - ska ta upp detta med ansvariga igen!

Skrivet av Vincent:

väldigt frustrerande!

Kontakta oss direkt på 031 65 27 00 så ska vi kolla på vad som har hänt med din order!

Skrivet av Sh4dy:

Inet, kommer ni ha "Klarna Konto" tjänsten i framtiden?

När får ni in

Razer Lycosa Gaming Keyboard?
Asus GTX 680 referens kort?

I dagsläget är det ingen färdig produkt/tjänst utan är fortfarande under utveckling. Men det är absolut intressant och något som vi kommer titta närmare på!

Razer Lycosa finns några kvar i butik så beställer du så kan vi hämta därifrån - räkna med 1-2arbetsdagar längre leveranstid bara!

Asus GTX 680 är det dessvärre obekräftad leveranstid på i dagsläget.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av vi0lat0r:

Tjenare Inet. Jag har skickat ett mail till er "Deala?" Kan ni kolla de är ni gullig.

Vi har fått ditt mail och du kommer att få svar inom kort!

Skrivet av MR_brownstone:

Jag köpte av er föra torsdagen ett Fractal Desing Define R3 med extra fläkt och det blev sänt dagen efter KL.8.15 ville bara tacka för ett fint chassi och en mycket snabb leverans tackar även för det gottiga godiset
mvh från en ny och nöjd kund,kommer även att handla av er i fortsättningen.
P.S. ni har en mycket bra support som gärna svarar på frågor om man är osäker på vissa saker.

Kul att höra att du är nöjd! Ska hälsa kundtjänst fina feedbacken!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kanoners! Inväntar ivrigt svaret!

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kul att höra att du är nöjd! Ska hälsa kundtjänst fina feedbacken!

Hej inet! tack för att ni svarade, jag är mycket förvirrad, när jag nu kollar verkar det som att dom skickat med den trots allt, jag återkommer när jag hämtat dom! Jag hämtade ut paketet för en stund sen, jag ringde och förklarade och paketet är på väg! Tack för allt inet, gott med lite godis också!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Måste väl fortsätta att fråga i samma spår som de flesta. Många har frågat om när era ASUS 680 kommer in.

Men jag undrar däremot när Gigabyte GeForce GTX 680 OC 2048MB kommer att komma in i lager? Är det i slutet av Maj som prisjakt anger på många andra hemsidor?

Tänkte bara också höra om 28 april fortfarande är preliminärt på Corsair H100?

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga, såg att den jämfördes mot Dustin Homes på förra sidan men ni har Phanteks PH-TC14PE för 749, och jag undrar om ni kan matcha den mot Cdon.se då det inte är en kampanj på denna Phanteks

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Inet, varför är ASUS GeForce GTX 680 DirectCUII 2048MB
Billigare än referens kortet? Konstigt nog

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Inaktiv

http://www.inet.se/produkt/8903411/revoltec-chipset-kylarset
Ska det verkligen behöva vara 49 kr frakt på den lilla?

Permalänk
Medlem

Måste bannemig ge beröm för leveranstiden däremot, Hunnit få ett paket och det andra anländer imorgon, Snabb frakt över hela Sverige så jag hinner bygga mitt system under helgen.
Synd att det kostar mig 100 kronor extra att skicka tillbaks mitt felköp, Borde inte det gå under ångerrätten?
Då ni inte låter en välja andra paketalternativ än företagspaket för att skicka tillbaks återköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

http://www.inet.se/produkt/8903411/revoltec-chipset-kylarset
Ska det verkligen behöva vara 49 kr frakt på den lilla?

http://www.inet.se/produkt/5321749/arctic-cooling-mx-4-kylpas...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

Vad hjälper det där mig?

Permalänk
Avstängd

tjena inet.

Tycker ni ska ha "BOKA TILL BUTIK" då man inte vill betala frakt på småsaker..
Tänkte köpa arctic 12g kylpasta samt thermalright cpu kylaren för 199:-

För det är så att jag måste komma in med H100 för att lämna den på lagning, och då känns det JÄTTE onödigt att betala frakten för en kylare och pastan när jag ändå skulle komma in?.. Tänk dock att det är flera som skulle vilja komma till butik än o pröjsa frakt.

Ha det

EDIT: iden kan kvarstå.. DOCK så kör jag webbpriser då det blir billigare 100:- billigare..
https://www.inet.se/produkt/5321166/arctic-silver-5-kylpasta-... kostar 207:- på webben och 299:- på butik? 100:- dyrare för vad? :S.. hellre då att man beställer då frakten går på 49:- så man vinner ändå på det :S

EDIT2: Vad är det för skillnad på Denna och Denna?

Båda är precis likadana fast till olika pris?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Vårt = bra
Vårat = dåligt

hahaha really?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vad hjälper det där mig?

49:- frakt för 4g kylpasta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Konichiwa:

49:- frakt för 4g kylpasta.

Ja? Är ju precis samma sak.

Permalänk
Medlem

Hej jag tänkte köpa ett Asus P8Z77-V PRO för att det har Bluetooth och wi-fi enligt eran sida, men efter att ha kollat runt på andra sidor så som komplett.se samt en vidio från pcper.com om asus z77 kort. Så värkar inte PRO ha Bluetooth utan att DELUXE kortet ska ha det, och att DELUXE har Dual band wi-fi men enligt eran sida har DELUXE inget av det.

Är detta Skriv fel eller har ni någon annan variant på detta kort mot vad som är officielt i så fall bör det nämnas.

//T

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ja? Är ju precis samma sak.

Ville bara visa en mindre grej med samma kostnad för frakt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hej, köpte två lagringsdiskar hos er för 2.5 år sedan. Ena disken krascha precis men jag hittar inte någon garantilapp. Hur lång garanti lämnar Samsung/Seagate?

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk

Upplösning. Timme efter post.
"Stämmer, detta är bara min sida utav det hela. Jag blev kontaktad för en timme sedan utav ansvarig på marknadschef på Inet och vi har diskuterat igenom situvationen. Kan ge en annan bild utav inet nu när jag haft en diskution med honom. Enskida individer på ett företag återspeglar som sagt inte företaget i sig. Slutsatsen från min sida är att Inet i slutädan är ett serriöst företag men som alla andra företag har brister inom sin verksamhet. Tummen upp!"

Permalänk

Hej Inet!
Har ni några planer på att ta in Corsairs nya chassi, C70, när det kommer ut på marknaden?

Visa signatur