Permalänk
Medlem

Tyckte jag såg något om att Asus Zenbook UX32VD-R4002V utgått hos er? Ersätts av ASUS Zenbook UX32VD-R3001V?

Vad hände med IPS/1080p varianten? Finns fortfarande kvar hos många andra.

Är det någon ny variant på g? Är i köptankar och hade spanat in just den där

[EDIT] Ser nu på Prisjakt att den inte finns i lager hos någon... Antar att den utgår?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av CZ:

Prova att ladda ner de senaste drivrutinerna från D-Links hemsida: http://dlink.se/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkE...
Men innan du installerar de ska du först avinstallera och ta bort allt från de gamla drivrutinerna. Kör sedan en clean install med de nya drivrutinerna. Hoppas det löser problemet

Har redan de nyaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Tror inet missade mitt inlägg? Skulle verkligen uppskatta ett svar.

Hej!

Köpte nyligen en dator ifrån er på Inet inklusive montering. Köpte även nätverkskortet D-Link DWA-556 och monterade den själv (då monteringen annars hade dröjt). Installerade alla nya drivrutiner till moderkort, grafikkort, nätverkskort osv. Men senare när jag använde datorn märkte jag att den fryste vid vissa tillfällen då jag surfade. Den brukar frysa i ca 1 minut för att sedan fungera igen, vilket egentligen inte bör inträffa på en helt ny och kraftfull dator? Att surfa på Aftonbladet överbelastar väl inte datorn direkt?

Med min 5 år gammla dator lyckas jag få 6,0 Mbit/sekunds nerladdning på Bredbandskollen, men på denna nya dator och med det nya nätverkskortet får jag enbart 1,0 Mbit/sekund... Bägge datorerna är även placerade i samma rum och kopplade till samma router.

Vet Inet varför jag får dessa problem? Något måste väl vara fel? Vad anser ni att jag bör göra innan jag kontaktar er kundtjänst?

Permalänk
Medlem

hej
Jag postade detta hos Fractal Design men jag får inget svar därifrån(Bra första intryck från FD...). Men eftersom ni har fått in chassit så undrar jag om man kan få svar på lite frågor:

Jag är intresserad av Node 304 chassi och har lite frågor kring detta;

1. Jag har en tornkylare från Noctua(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4825919) och jag undrar om denna går in om jag samtidigt vill ha 1 ssd + 3,5" och ett Grafikkort av längre modell?
2. Max längd på nätaggergat och var är det tänkt att man ska skyffla undan kablarna?
3. Jag skulle vilja montera en Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II på mitt 570 och det jag då undrar är om kortet och kylaren får plats i chassit?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

hej Inet,

Är detta något ni har planer på att ta in?
Corsair's PSU accessories

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

hej Inet,

Är detta något ni har planer på att ta in?
Corsair's PSU accessories

Tror att den frågan har vart uppe förr, tror inte det är nåt dom tar in

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Tror att den frågan har vart uppe förr, tror inte det är nåt dom tar in

Vad tråkigt
då får man handla på webhallen ist

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Inet
Skrivet av frilansare:

Jag beställde primärt en del vattenkylningskomponenter från er 25/7. När jag lagt beställningen såg jag att fullcoverblocket från ekwb var slut i erat lager och hos ekwb. Jag ringde då upp er och i samtal med er ändrade vi beställningen till ett annat fullcoverblock hos ek som ni lade in i erat sortiment. Mycket bra hanterat av er och stort tack för det.

Problemet nu är att det visat sig att även det blocket och en backplate till cpu-blocket inte finns i lager hos varken er eller ekwb. Jag har varit i kontakt med eran försäljningsavdelning via telefon men det verkar vara mycket förvirring i era beställningar från ekwb. Går det att få någon bra uppskattning på när mina produkter kommer att kunna levereras? När jag mailade med försäljning förklarade jag att alla 7970 fullcoverblock går bra att beställa, det viktiga är att leveransen går så tidigt som möjligt.

Då alla andra delar av denna beställning fanns i lager när jag beställde så delade vi upp leveransen till mig i två delar för att jag skulle få saker så fort som möjligt, detta gjorde ni kostnadsfritt vilket är vänligt av er (även om jag med swecrabbaten hade fått alla leveranser kostnadsfritt).

Både ris och ros alltså. Min beställning nedan:

Lian Li EX23N 5,25 hårddi EX23NB
EK-DCP 4.0 (12V DC Pump)
EK-PSC Fitting 10mm - G1/4 Black
EK-Ekoolant CLEAR - 1000 ml
EK-Supremacy - Acetal + Nickel
NZXT SENTRY 2 LCD Fan Controller
EK-FC7970 Nickel CSQ
Ordernummer: 5605966

Varför visar inte hemsidan att produkter är reserverade? Blev orolig när mitt Lian Li EX23N inte var reserverad och slut i erat och Lian Li's lager, visade sig dock som jag förstår det att den är reserverad.

Tackar för all information ni kan ge mig.

Allt finns i lager förutom 7970 Nickel CSQ som ska komma i lager idag enligt senaste beskedet jag fått!

Så om allt går som det ska bör vi kunna få iväg din order under dagen till dig!

Skrivet av PaE:

Tyckte jag såg något om att Asus Zenbook UX32VD-R4002V utgått hos er? Ersätts av ASUS Zenbook UX32VD-R3001V?

Vad hände med IPS/1080p varianten? Finns fortfarande kvar hos många andra.

Är det någon ny variant på g? Är i köptankar och hade spanat in just den där

[EDIT] Ser nu på Prisjakt att den inte finns i lager hos någon... Antar att den utgår?

Vi har följande modell annars som ska vara "rätt" ersättare till R4002V:

http://www.inet.se/produkt/1969474/asus-zenbook-ux31a-r4004v

Skrivet av DoZee:

Tror inet missade mitt inlägg? Skulle verkligen uppskatta ett svar.

Hej!

Köpte nyligen en dator ifrån er på Inet inklusive montering. Köpte även nätverkskortet D-Link DWA-556 och monterade den själv (då monteringen annars hade dröjt). Installerade alla nya drivrutiner till moderkort, grafikkort, nätverkskort osv. Men senare när jag använde datorn märkte jag att den fryste vid vissa tillfällen då jag surfade. Den brukar frysa i ca 1 minut för att sedan fungera igen, vilket egentligen inte bör inträffa på en helt ny och kraftfull dator? Att surfa på Aftonbladet överbelastar väl inte datorn direkt?

Med min 5 år gammla dator lyckas jag få 6,0 Mbit/sekunds nerladdning på Bredbandskollen, men på denna nya dator och med det nya nätverkskortet får jag enbart 1,0 Mbit/sekund... Bägge datorerna är även placerade i samma rum och kopplade till samma router.

Vet Inet varför jag får dessa problem? Något måste väl vara fel? Vad anser ni att jag bör göra innan jag kontaktar er kundtjänst?

Ursäkta för att vi missade ditt inlägg. Låter helt klart som att kortet kan vara defekt så vi behöver ha in det för att felsöka. Bara att felanmäla här:

https://www.inet.se/support/OrderList - så får du instruktioner och fraktsedlar av oss!

Vad frysningarna kan bero på är svårt att svara på utan att felsöka datorn. Det kan vara konflikter med andra enheter i datorn eller i värsta fall att någon annan komponent som också är defekt. Det behöver nödvändigtvis inte vara nätverkskortet men får du ut väldigt långsamma hastigheter så är det ett bra ställe att börja felsökningen på.

Skrivet av Sheik Yerbouti:

hej
Jag postade detta hos Fractal Design men jag får inget svar därifrån(Bra första intryck från FD...). Men eftersom ni har fått in chassit så undrar jag om man kan få svar på lite frågor:

Jag är intresserad av Node 304 chassi och har lite frågor kring detta;

1. Jag har en tornkylare från Noctua(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4825919) och jag undrar om denna går in om jag samtidigt vill ha 1 ssd + 3,5" och ett Grafikkort av längre modell?
2. Max längd på nätaggergat och var är det tänkt att man ska skyffla undan kablarna?
3. Jag skulle vilja montera en Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II på mitt 570 och det jag då undrar är om kortet och kylaren får plats i chassit?

1) Länken fungerade inte men så länge din kylare inte är högre än 165mm så ska det inte vara några problem.
2) Upp till 160mm ska lådan klara av med reservation att vissa nätaggregat kan det bli tajt med långa grafikkort beroende på vart/hur kontakterna sitter.
3) Nej, det kommer med största sannolikhet inte få plats eftersom det bara finns 2st expansionsplatser.

Skrivet av Monsterspelaren:

hej Inet,

Är detta något ni har planer på att ta in?
Corsair's PSU accessories

Skrivet av Batman:

Tror att den frågan har vart uppe förr, tror inte det är nåt dom tar in

Det stämmer som Batman skriver att det inte är något som vi planerar på att ta in i dagsläget.

Vi har diskuterat det här en del och känner att det är väldigt mycket pengar för enbart kablage. Priset skulle ligga på runt 600kr troligtvis och undrar om ni verkligen beredda på att lägga så mycket pengar på dessa kablar?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, min kompis beställde en dator av er med montering för ett tag sen. Igår fick han hem den och han skulle installera Windows, men ingen bootdisk hittas. Datorn hade en 60gb SSD, men den kunde inte hittas. Han ringde då mig och frågade om jag kunde komma över och hjälpa till, sagt och gjort åkte jag dit och öppnade upp datorn. SSDn satt fast i sin vagga, men inga kablar var inkopplade.

Är det inte meningen att man beställer en monterad dator för att den ska vara just det, monterad?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi har följande modell annars som ska vara "rätt" ersättare till R4002V:

http://www.inet.se/produkt/1969474/asus-zenbook-ux31a-r4004v

Fast den där har ju "bara" HD Graphics 4000, medan den "gamla" modellen hade GT620M.
Den "nya" har ju visserligen en SSD, men "ska" priset verkligen höjas med 2000:- för en 128 gig SSD? Borde väl landa på ungefär samma då man tappar grafikkretsen?

Självklart förstår jag att ni får ett pris ifrån er distributör så det kanske inte är något ni kan påverka, känns bara som en väldigt konstig prissättning.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Finns det en möjlighet att ni tar in några fler vattenblock med artikelnummer 5322135? (http://www.inet.se/produkt/5322135/block-ek-fc6870-en-nickel)

Jag kan inte se att de säljer dom på ekwb längre, så jag antar att de har fasats ut. Men jag bara undrar då produkten inte utgått i erat sortiment (än i alla fall)

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Det stämmer som Batman skriver att det inte är något som vi planerar på att ta in i dagsläget.

Vi har diskuterat det här en del och känner att det är väldigt mycket pengar för enbart kablage. Priset skulle ligga på runt 600kr troligtvis och undrar om ni verkligen beredda på att lägga så mycket pengar på dessa kablar?

ja ni får ju gärna försöka pressa priserna lite.
Men om nu efterfrågan finns och ni har diskuterat detta, Tror ni då att vi som vill ha detta bryr oss om priset ?
Annars vänder man sig bara till en annan återförsäljare.

// That's just my two cents

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Tänkte bara meddela att http://www.inet.se/produkt/6901377/cooler-master-stryker-svart har ett felaktig namn. Chassit heter storm trooper och inte stryker. Det är bara den vita modellen som heter stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoZee:

Tror inet missade mitt inlägg? Skulle verkligen uppskatta ett svar.

Hej!

Köpte nyligen en dator ifrån er på Inet inklusive montering. Köpte även nätverkskortet D-Link DWA-556 och monterade den själv (då monteringen annars hade dröjt). Installerade alla nya drivrutiner till moderkort, grafikkort, nätverkskort osv. Men senare när jag använde datorn märkte jag att den fryste vid vissa tillfällen då jag surfade. Den brukar frysa i ca 1 minut för att sedan fungera igen, vilket egentligen inte bör inträffa på en helt ny och kraftfull dator? Att surfa på Aftonbladet överbelastar väl inte datorn direkt?

Med min 5 år gammla dator lyckas jag få 6,0 Mbit/sekunds nerladdning på Bredbandskollen, men på denna nya dator och med det nya nätverkskortet får jag enbart 1,0 Mbit/sekund... Bägge datorerna är även placerade i samma rum och kopplade till samma router.

Vet Inet varför jag får dessa problem? Något måste väl vara fel? Vad anser ni att jag bör göra innan jag kontaktar er kundtjänst?

Även om det inte är det mest troliga, så skulle jag passa på att köra ett Memtest innan jag skickade in något. (Mest för att det är så enkelt att därmed utesluta minnesproblem)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursäkta för att vi missade ditt inlägg. Låter helt klart som att kortet kan vara defekt så vi behöver ha in det för att felsöka. Bara att felanmäla här:

https://www.inet.se/support/OrderList - så får du instruktioner och fraktsedlar av oss!

Vad frysningarna kan bero på är svårt att svara på utan att felsöka datorn. Det kan vara konflikter med andra enheter i datorn eller i värsta fall att någon annan komponent som också är defekt. Det behöver nödvändigtvis inte vara nätverkskortet men får du ut väldigt långsamma hastigheter så är det ett bra ställe att börja felsökningen på.

Kan även tillägga att min vän köpte en exakt likadan dator men inte fick dessa problem. Men okej då förstår jag. Måste jag skicka datorn via posten? Kan jag inte lämna in den i er butik i Stockholm själv? Jag har nu gjort en felanmälan på datorns alla delar (12 st) förutom nätverkskortet som jag köpte ifrån er, men monterade separat. Måste jag göra en helt ny felanmälan som också täcker nätverkskortet eller kommer ni ändå felsöka/kontrollera nätverkskortet om jag skickar in hela datorn?

EDIT: Jag felanmälde kanske lite för snabbt, tycker du att det är bättre att jag börjar med att felsöka nätverkskortet? Har nu redan anmält felsökning på hela datorn, då jag tror felet kan ligga i något annat än enbart nätverkskortet, t.ex. ramminnet.

MVH
DoZee

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

LOL

Inet.se

Hur mycket tar ni betalt för att felsöka moderkort?

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Skrivet av DoZee:

Kan även tillägga att min vän köpte en exakt likadan dator men inte fick dessa problem. Men okej då förstår jag. Måste jag skicka datorn via posten? Kan jag inte lämna in den i er butik i Stockholm själv? Jag har nu gjort en felanmälan på datorns alla delar (12 st) förutom nätverkskortet som jag köpte ifrån er, men monterade separat. Måste jag göra en helt ny felanmälan som också täcker nätverkskortet eller kommer ni ändå felsöka/kontrollera nätverkskortet om jag skickar in hela datorn?

EDIT: Jag felanmälde kanske lite för snabbt, tycker du att det är bättre att jag börjar med att felsöka nätverkskortet? Har nu redan anmält felsökning på hela datorn, då jag tror felet kan ligga i något annat än enbart nätverkskortet, t.ex. ramminnet.

MVH
DoZee

Finns det inget inbyggt nätverkskort på moderkortet som du kan testa? Ev. bör man inaktivera D-Link kortet först i enhetshanteraren

Permalänk
Medlem

Kanske inte bästa frågan att ställa men jag gör det ändå.

Inet, jag har aldrig varit otrogen mot er, men i och med att en butik som CDON (inte ens en direkt bra dator butik) har bättre priser än er har jag börjat köpa hos dom istället.

Tänker ni ge efter och sänka era priser? Jag syftar inte på något specifikt. CDON är billigast på ALLT dom har i sitt sortiment just nu, med eller utan Rabatt kod.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Det är ju för att cdon inte har någon direkt kunskap och framförallt en oerhört mycket sämre kundtjänst som dom är billigare.
Sådant kostar en del att tillhandahålla.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Kanske inte bästa frågan att ställa men jag gör det ändå.

Inet, jag har aldrig varit otrogen mot er, men i och med att en butik som CDON (inte ens en direkt bra dator butik) har bättre priser än er har jag börjat köpa hos dom istället.

Tänker ni ge efter och sänka era priser? Jag syftar inte på något specifikt. CDON är billigast på ALLT dom har i sitt sortiment just nu, med eller utan Rabatt kod.

Det är intressant hur svenskarna tror att man kan konsekvent bara handla på billigaste skitbutikerna och samtidigt få bättre arbetsvillkor och löner..

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Det är intressant hur svenskarna tror att man kan konsekvent bara handla på billigaste skitbutikerna och samtidigt få bättre arbetsvillkor och löner..

Men det är ju rätt typiskt för Sverige. Man ska alltid klaga på allt. Arbetare klagar på arbetsvillkoren, dom dyra priserna men gör inga som helst kopplingar mellan ting.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Men det är ju rätt typiskt för Sverige. Man ska alltid klaga på allt. Arbetare klagar på arbetsvillkoren, dom dyra priserna men gör inga som helst kopplingar mellan ting.

Så CDON är billigt för att ? Även om de inte har den bästa supporten så behöver inte en erfaren datormeckare support stup i kvarten.

Sen finns ju google och forum som Sweclockers om de skulle vara något. Men oerfarna kanske ska handla från Inet för den bättre supporten.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Ljusskygg

Kommer produkten Samsung S23A700D 120Hz komma in i framtiden(snart)?
Och kommer den då kosta som vanligt? (2000kr ca)

Väldigt känd skärm och var sugen på att o köpa

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SimonMattila:

Kommer produkten Samsung S23A700D 120Hz komma in i framtiden(snart)?
Och kommer den då kosta som vanligt? (2000kr ca)

Väldigt känd skärm och var sugen på att o köpa

Den skärmen har utgått. Förhoppningsvis kommer väl en fullfjädrad ersättare framöver men annars hänvisar de till 750D istället.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Kommer produkten Samsung S23A700D 120Hz komma in i framtiden(snart)?
Och kommer den då kosta som vanligt? (2000kr ca)

Väldigt känd skärm och var sugen på att o köpa

Ska du ha 120hz ska du inte köpa Samsung iaf. Det är en sak som är säker.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6909757/be-quiet-pure-power-l8-530...

Det borde stå 530W i beskrivningen om jag fattat det rätt

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Så CDON är billigt för att ? Även om de inte har den bästa supporten så behöver inte en erfaren datormeckare support stup i kvarten.

Sen finns ju google och forum som Sweclockers om de skulle vara något. Men oerfarna kanske ska handla från Inet för den bättre supporten.

CDON är billigast för att deras ägare är beredd att förlora mycket pengar för att slå sig in på en marknad. Den som tror att CDON gör någon större vinst på deras försäljning av datorprylar vet nog inte hur pressade priserna redan är på datormarknaden.

Själv handlar jag hellre från Inet/Dustin som jag vet gör vinst varje år, levererar dagen efter beställning, har ett eget lager och som troligtvis kommer existera på marknaden länge.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

När kommer ASRock Z77 EXTREME4, ATX in i lager igen? Beställde idag.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Hej!
Plockade ihop en massa saker på Inet och gick till kassan, men hittade inget alternativ för hempaket och att få prylarna hemkörda. Inte ens mot en högre fraktavgift. Hittade ingen information om det på hemsidan heller. Varför erbjuder inte "årets datorbutik 4år i rad" det?

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Jo på eran hemsida på denna dator: http://www.inet.se/produkt/1517090/taurus-experienced-gtx-560...

Så står det att den har i5 2320 (vilket min har) men i specifikationer så står det i5 3450.
Ville bara informera om detta fel.