När kommer FM2 CPU:er och moderkort börja dyka upp på sidan?
Ligger uppe nu!
http://www.inet.se/kategori/736/socket-fm2
http://www.inet.se/kategori/737/socket-fm2
Tack till Gustaf på inet som var väldigt service-minded även att jag som konsument var jobbig och krävande som få.
Mitt nya datorbygge fungerar klockrent
/Fredric
Skickades från m.sweclockers.com
Härligt! Har hälsat till honom.
Hej Inet!
Om man reklamerar en vara till er och ni hittar felet, kan man få varans värde tillgodo för nytt köp av varor hos er (dvs ett återköp) och lägga pengar emellan om det är en dyrare grej?
Vanligt ska det inte vara några konstigheter utan skriv med det i felanmälan så tar serviceteknikern den dialogen med dig efter reklamationen är godkänd.
Kommer ni ta in Noctuas nya A-serie?
http://www.sweclockers.com/nyhet/15949-noctua-slapper-nya-fla...
40mm-fläkten har t.ex. dubbelt så hög airflow som era nuvarande 40mm-fläktar.
Vi väntar på besked angående dessa men kommer upp på hemsidan så fort vi har fått det!
Hej Inet!
Tänkte kolla om det finns någon mer specifik info angående:
Cooler Master Storm Quick Fire Rapid Red Gaming Keyboard
Står idag som obekräftad och har gjort det under en längre tid.
Tack på förhand!
Har dessvärre inget datum i dagsläget - inköparen ska försöka få nytt leveransbesked och uppdaterar hemsidan så fort vi vet mer!
Hur kan det skillja nästan 600kr på Artic accelero hybrid för nvidia och AMD, svårt att tänka mig att en annan fästning för GPU skulle spöka upp priset så.
Själv har jag använt Amd varianter av Extreme kylarna på Nvidia kort med andra mountkits som jag köpt för under hundralappen (mount plattan och lite andra flänsar), så har svårt att tänka mig att mycket annat än GPU fästningen skiljer dem åt så tycker prisskillnaden är absurd, blir nog att modifiera Nvidia versionen för mina 7970 då jag inte tycker det är värt 1200kr mer för en modell spcefikt för AMD korten. Tycker det är galet och skulle gärna veta varför det skiljer så.
Kan tyvärr inte ge dig ett svar direkt utan jag kollar med inköpsavdelningen och återkommer till dig.
Hej inet!
Jag väntar ivrigt på att det ska komma ett mini-itx moderkort med amds nya fm2 socket!! Har ni någonting sådant påväg in i sortimentet?
Hej Inet!
Samsung ska snart släppa sin nya ssd samsung 840/ 840 pro. Jag har läst att den ska börja säljas den 15 Oktober, alltså mitten av månaden. Kommer ni att ha inne den på eran sida för försäljning då tro?
Får kolla med inköpsavdelningen och återkomma!
Gäller Intel-kampanjen fortf.?
http://www.inet.se/produkt/v100132/intel-core-i7-3770k-intel-...
Gäller dessvärre inte längre!
Hej, Har jag öppet köp eller bytesrätt på fyndhörnan ?
Nej, öppet köp gäller inte på produkter som ligger på fyndhörnan.
Det är därför du som kund endast kan handla produkter från fyndhörnan på plats i vår butik i Ringön för att du ska ha möjlighet att inspektera varan före sitt köp och även kan få veta varför en produkt ligger där då det finns väldigt många orsaker till det.
Observera att man alltid har fulla garantier (minst 1 år) på alla produkter från fyndhörnan och får dom utbytta precis som vanligt om dom visar sig vara defekta inom garantitiden.
Hej Inet.
Jag ställer mig frågande till er hantering av serviceärende 75441, då jag fortfarande sitter med en defekt produkt.
* 2012-04-19 köpte jag en Zotac Zbox AD04 via JME-data. Serienummer G121023301*** (censurerat).
* 2012-05-11 gick JME i konkurs och ni förvärvade sedan JME. Produkten togs i bruk senare i juni. Produkten konstaterat vara defekt redan som ny (se detaljer kring felet samt att det även senare bekräftades i serviceärende 75441).
* Jag kontaktade er, då ni iom ert förvärv av JME Data erbjöd hantering av garantiärenden. Efter mycket väntan (dels pga. att jag var bortrest innan jag kunde skicka in den defekta produkten) så informeras jag om att Inet inte kan hantera mitt garantiärende. Detta då produkten är köpt via en distributör Inet inte arbetar med. Inet säljer dock Zotacs produkter, men säger sig inte ha någon möjlighet göra anspråk på garanti mot Zotac.
* Jag får produkten returnerad och hänvisas kontakta Zotac direkt. Zotac hanterar dock ej garantiärenden direkt mot kund för denna produkttyp och jag har ingen möjlighet att göra anspråk för garanti direkt mot Zotac. Jag har dock kontaktat Zotac direkt, men har ej fått något svar.
Jag sitter idag, över 5 månader senare, men en helt ny defekt produkt som varken återförsäljare (då de gått i konkurs), dess förvärvare (ni) eller tillverkare (Zotac) vill kännas vid.
Detta ställer mig starkt frågande till att fortsatt handla produkter från Inet eller Zotac, då jag som kund uppenbarligen riskerar att hamna i kläm i en tämligen fyrkanting garantihantering.
När ett företag går i konkurs så slutar garantier som du haft gentemot detta företaget att gälla och man får i dessa fall vända sig distributören eller tillverkaren för att åberopa garantin om man får problem med sin produkt. Att vi köpte upp JMEs konkursbo innebar inte att vi tog över alla deras åtagande gällande garantier och har inga skyldigheter att hjälpa kunder som handlat av JME.
Vi bestämde oss dock för att försöka hjälpa i dom fall där vi kan och i ren good will erbjudit att kostnadsfritt hantera garantiärenden åt JMEs tidigare kunder. Väntetiderna är lite längre än i vanliga fall för vi måste ta reda på vart och hur JME köpt produkterna och sen kommer en dialog med respektive tillverkare/distributör om att få produkten utbytt/krediterad.
I väldigt många fall har vi lyckats hjälpa kunder med sina garantiärenden men tyvärr har vi inte kunnat hjälpa alla. Det är tyvärr inte hållbart och skulle bli en alldeles för stor kostnad om vi själva skulle byta alla produkter från JME som går sönder under garantitiden.
Så informationen du har fått från vår serviceavdelningen är korrekt och jag är hemskt ledsen att vi inte kan hjälpa dig i det här fallet.
Om du är intresserad av att köpa en liknande dator så kan jag erbjuda dig inköpspriser på valfri ASrock Nettop vi har i sortimentet. Skicka oss ett PM isåfall så tar vi dialogen vidare där.
Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram