Speldator på 16 000:- Tillbehör ingår i priset.

Permalänk
Medlem

Speldator på 16 000:- Tillbehör ingår i priset.

Hej!

Ska bygga ett egen dator för första gången i snart. Den ska kunna köra de nyaste spelen ett bra tag utan uppdatering.För jag kommer inte ha möjlighet att uppgradera de senaste två åren iallafall. Så jag undrade om någon kunde hjälpa mig genom att bygga ett paket från Inet.se
Delar som ska vara med:
CPU
Moderkort
Nätaggregat
Blu-Ray spelare
Chassi
Ram minne
Grafikkort
Hårdisk
OS
Mus
Tangentbord
Skärm
Bra högtalare

Allt det för 16 000

Vet inte när DX 11 kommer ut, men om den inte kommer ut inom några dagar kan jag tyvär inte köpa den.

Permalänk
Medlem

Kan någon kommentera det här

Ska vara en speldator.

Permalänk
Avstängd

Mjo ser bra ut, dock kan du ta ett corsair 650w ifall du skulle vilja uppgradera till ett till kort i framtiden. Skippa blue ray brännaren, ingen mening med det. Varför inte satsa på en intel i7 860:

https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/cpu-core-i7-...

och:

https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-p7p55d-de...

Nyare grejer

Permalänk
Medlem

Moderkortet är ju till fel socket. som du sa.
Och jo, jag hade tänkt byta ut HD 4890 mot en GTx 275. De presterar väl lika bra men jag får Arkham Asylum på köpet, och 3d glasögon. Sen hade jag tänkt uppgradera nätagget till 650w.
Varför jag inte tar den CPU:n är ju för att den är dyrare!
Jag köper aldrig DVD filmer nu för tiden, utan bara Blu- Ray. Så Blu-Ray är ett måste.

Hur bra klarar sig ett singel GTX 275 tills 2011? Eller måste jag ha sli för att den ska hålla två år till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Moderkortet är ju till fel socket. som du sa.

Moderkortet han sa är till den CPU'n som han rekommenderade. Så det är helt rätt socket.

Permalänk
Medlem

Aha, trodde att den hade samma socket som i7 920.

Permalänk
Avstängd

Ett gtx 275 håller tills 2011. Den saken är klar.

Permalänk
Medlem

Hur klar då? Nu tänker jag typ tills nästa september 2011, inte i början. Bättre att satsa på 2 st gtx 260?

Permalänk
Avstängd

jo, två gtx 260 är nice, eller två hd4890, kan du köpa när de går ner i pris till 1500:-, vilket de troligen kommer göra om ett tag

Permalänk
Medlem

Aja, så här blev det till slut

Ska köpa imorgon. Någon som har några invändningar mot denna speldator?

Permalänk
Medlem

hört att saitek har dålig kvalitet på sin t-bord. köp razor för 100kr mer.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillar alls är att du saknar en SSD, paketet blir slarvigt utan en sådan, tyvärr.

Kanske saknas ett gfxkort till för bättre spelprestanda.
Är en speldator säger du ju.
Svårt att hitta nått att spara på för att få in ett g-kort till dock, om du nu behöver alla tillbehören...?

Skulle väl vara att vänta in i5 eller ett AMD paket isf, med dubbla g-kort då alltså.

Permalänk
Medlem

Sdd är ju på tok för dyrt för min budget, hade jag haft råd hade jag tagit en.

Ett gtx 275 kan köra Crysis på högsta va, för om den kan så tror jag att den kan räcka med den ett tag.

Ska kolla in razer, men funkar allt tillsammans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Sdd är ju på tok för dyrt för min budget, hade jag haft råd hade jag tagit en.

Ett gtx 275 kan köra Crysis på högsta va, för om den kan så tror jag att den kan räcka med den ett tag.

Ska kolla in razer, men funkar allt tillsammans?

Finns väldigt bra SSD´s för 1,5k. Inte i lager nu iofs.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=490276

Går att trolla fram 1500 kr vid plattformsbyte

Tyvärr klarar inte ett 275 Crysis på högsta, inte ens 2st 275 i Sli fixar det, möjligtvis i löjligt låga upplösningar då.

Permalänk
Medlem

Har dom där högtalarna. Mycket bra högtalare:D Med bra bas:)

Permalänk
Medlem

Hur bra är ett 275 gtx egentligen? Och prata inte om FPS, utan kan den villka spel den kan maxa.
Förresten, hur bra kan den köra Crysis? High, low, medium. alls?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Hur bra är ett 275 gtx egentligen? Och prata inte om FPS, utan kan den villka spel den kan maxa.
Förresten, hur bra kan den köra Crysis? High, low, medium. alls?

Inget fel på g-kortet på det viset, men Crysis är EXTREMT krävande grafiskt, finns inget "värre" i dagsläget.

Sen spelar din upplösning på skärmen en stor roll i det hela.

Permalänk
Medlem

Om inte gtx 275 kan maxa crysis vilka grafkort kan göra det på t.ex. 1680 * 1050? :S

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ett 275 kan inte i närheten av maxa crysis

Permalänk
Medlem

Men kan den själv ta andra kraftiga spel, t.e.x GTA IV, Grid Modern warfare osv?

Lästa att gtx 275 hade ungefär 30fps på högsta, vad behöver man för att det ska funka?

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera ett PC-k62 istället för ett 922. Mycket bättre val av chassi

Permalänk
Medlem

tycker du ska ta hx modellen på nätagg så du får modulärt. Har själv agget du har i listan och det är bra men hatar alla sladdar.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Japp ta HX modellen så du får modulärt nätagg..

Skulle inte säga crysis var mest krävande spelet men ett av dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Men kan den själv ta andra kraftiga spel, t.e.x GTA IV, Grid Modern warfare osv?

Lästa att gtx 275 hade ungefär 30fps på högsta, vad behöver man för att det ska funka?

Jodå nog klarar den av det där lätt, fast i GTA4 är det viktigast att ha en 4 kärnig CPU!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Realin, jag bytte till din mus och tangentbord.

Angående 4 kärning cpu, är i7 det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
hört att saitek har dålig kvalitet på sin t-bord. köp razor för 100kr mer.

det där är bara bullshit, haft mitt saitek ecplipse II sen de släpptes.de håller sjukt bra, trots att jag nerd-ragar på det

Permalänk

VARFÖR Ge snubben tips om i7 920 som kommer ha en utgående 1366?? =S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Realin, jag bytte till din mus och tangentbord.

Angående 4 kärning cpu, är i7 det?

i7 är 4 Kärnig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Realin, jag bytte till din mus och tangentbord.

Angående 4 kärning cpu, är i7 det?

Awesome.;)

i7 är 4 kärnig med 8 trådar

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

ett amdsystem här, fördelen är ett moderkort med två stycken 16x pcie-platser til lett rimligt pris. 2000:- över till krimskrams, kylning om du vill ha extra, tangentbord och windows.

Visa signatur

asd