Designa snygga fingervänliga menyer?

Permalänk
Medlem

Designa snygga fingervänliga menyer?

Tjena!

Som sagt, jag vill börja lära mig designa touchvänliga program för pc.

Jag har skaffat mig en Htc Shift, för er som inte är bekant med Shiften så det den UMPC med touchskärm som kör Windows.

Har inget specifikt mål med vilken typ av program jag vill göra men någon snygg "program launcher" kan vara ett bra mål.

Jag vet inte riktigt vilket språk som är bäst och smidigast för att designa interfaces i. Vad jag kan är en del Java typ i nivå med grundläggande objektorientering och hantering av listor och mer. Kan även en del c i nivå med kodning till Aruduino. Vill gärna skriva i ett IDE typ Netbeans eftersom jag för det första är lite lat samt att jag vill ha koll på allt, eller ja helst ska IDEn ha koll på allt

I övrigt så är jag väldigt insatt i allt vad datorer heter, det är i princip bara programmering som jag inte kan 100%

Hur ska jag gå vidare? Java tycker jag känns för klumpigt för att köras på en Intel A110 800mhz.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har kollat lite på WPF och det ser ju ganska trevligt ut.

Men jag skulle vilja ha möjligheten att lägga till effekter och transistions typ media center stil, då vet jag inte om WPF är helt rätt.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug