Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005

html/css - hjälp!

Problemet löst! Tack för hjälpen. Tråden kan tas bort.

Phenom2 X3 720 . DFI LanParty JR 790GX-M2RS . PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB . Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 . Antec P180 Mini .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2005

vad är <ri> för tag egentligen?

Lösningen på ditt problem, tror jag, är att i content-diven, göra två divar. En main-div med texten i och en sidebar-div. Sen får du läsa på om float:left/right; och clear: left/right; för att få den att hålla till på varsin kant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
vad är <ri> för tag egentligen?

Lösningen på ditt problem, tror jag, är att i content-diven, göra två divar. En main-div med texten i och en sidebar-div. Sen får du läsa på om float:left/right; och clear: left/right; för att få den att hålla till på varsin kant.

Edit:
Det är en del av en textruta i "cont" (content) som har har delat upp i "cont ri" (right) och "cont le" (left). Det är helt åt skogen fel. Jag upptäckte mitt egna fel genom att tänka lite djupare på hur en div fungerar. Tack för att du fick mig att tänka på rätt spår iaf ;). Tror att jag löser detta nu. Kommer med en edit senare när allt är fixat.

Phenom2 X3 720 . DFI LanParty JR 790GX-M2RS . PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB . Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 . Antec P180 Mini .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i din garderob
Registrerad
Sep 2007

Du kan inte hitta på egna taggar i HTML..

Bilanaloger är som Volvo — varenda svenne kör med dem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Du kan inte hitta på egna taggar i HTML..

Jodå det går alldeles utmärkt

Frågan är bara om webläsarens motor tolkar det som man förväntar sig.

Dessutom kan ju egna påhittade taggar användas för att parsas och ersätta med något annat om man använder PHP till exempel.

Med andra ord, Ditt inlägg var totalt onödigt. Inte ett dugg kreativt och inte speciellt givande.

Adjöss.

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Jodå det går alldeles utmärkt

Nej det kan man inte. HTML är mycket strikt definierat, och börjar du göra saker som strider mot dessa definitioner så bör det inte betraktas som HTML längre utan som en HTML-baserad SGML-röra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Nej det kan man inte. HTML är mycket strikt definierat, och börjar du göra saker som strider mot dessa definitioner så bör det inte betraktas som HTML längre utan som en HTML-baserad SGML-röra.

Du/ni råkar inte veta hur man gör ett kontaktformulär utan SMTP server?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sala
Registrerad
Jul 2001

*tråd låst*

Till trådskaparen: Låt tråden vara kvar även om frågan är besvarad. Andra kan ha nytta av din tråd.

Ni andra: Tråden har bytt riktning och vill ni fortsätta diskutera är ni välkomna att skapa en ny tråd.

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com