Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Aug 2008

Skydd mot reflector

Hej,

Som rubriken lyder, vet ni något bra sätt att skydda sig mot reflector om man skriver i visual c# express? Skulle ju vara skönt att veta att ingen kan ta sig in i ens källkod

Tack på förhand!

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Bra dära ;), Skydda mot intrång i programmet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Bra dära ;), Skydda mot intrång i programmet

Haha, men desto mer tid man spenderar med det desto mindre vill man att någon ska komma in och sno allt:O

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2003

Det du kan göra att att använda en Obfuscator, i annat fall tror jag det är omöjligt att skydda sig helt. På detta sätt försvårar du för någon att förstå sig på din kod, men de kan fortfarande få fram den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Laholm
Registrerad
Okt 2005

Kort svar: NEJ!
Långt svar: Det finns olika metoder som alla är värdelösa.

ASP.NET programmerare i C#
Twitter: http://www.twitter.com/hagbarddenstore

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Kort svar: NEJ!
Långt svar: Det finns olika metoder som alla är värdelösa.

Vill bara att det ska bli svårare för dem att komma åt den. Nu kan ju en treåring läsa koden precis så som den är! Vill att det ska vara en match iaf:(

MovieDatabase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Vill bara att det ska bli svårare för dem att komma åt den. Nu kan ju en treåring läsa koden precis så som den är! Vill att det ska vara en match iaf:(

Det är fullständigt onödigt, security by obscurity ger bara en hemsk placebo-effekt.

Edit: Vad jag menar är att om någon verkligen vill komma åt din källkod så kommer ett skydd inte stoppa någon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Hej,

Som rubriken lyder, vet ni något bra sätt att skydda sig mot reflector om man skriver i visual c# express? Skulle ju vara skönt att veta att ingen kan ta sig in i ens källkod

Tack på förhand!

Jag antar att det är några speciella avdelningar i koden som är mer viktiga. Kan du förklara vad du försöker skydda så kanske vi kan hitta en lösning.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag antar att det är några speciella avdelningar i koden som är mer viktiga. Kan du förklara vad du försöker skydda så kanske vi kan hitta en lösning.

egentligen inte speciella delar, utan bara göra det lite svårare. Och jag förstår såklart att jag inte kan skydda mig helt och hållet mot det här, men det är inte heller det jag vill. Bara göra så att man inte bara kan ladda hem en reflector och klicka på min exe.
Har inget med säkerhet etc att göra utan vill bara inte att någon ska ta det jag skrivit:/

MovieDatabase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2001

Dotfuscator Community Edition följer med visual studio pro, vet inte hur det är med express dock. Annars verkar den här gratis: http://www.foss.kharkov.ua/g1/projects/eazfuscator/dotnet/Def...

AK47s for everyone! - Angry mob
Since NaN /= NaN, I think, we should decipher 'NaN' as 'Not a NaN' - Miguel Mitrofanov
(Varför är människan så benägen att tro på Gud?) Antagligen har det lönat sig och evolutionen har drivit fram sådana hjärnor. - Anon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003
Citat:

egentligen inte speciella delar, utan bara göra det lite svårare. Och jag förstår såklart att jag inte kan skydda mig helt och hållet mot det här, men det är inte heller det jag vill. Bara göra så att man inte bara kan ladda hem en reflector och klicka på min exe.
Har inget med säkerhet etc att göra utan vill bara inte att någon ska ta det jag skrivit:/

Ok, då kan jag inte hjälpa dig. Om någon är villig att ta reda på hur ett program fungerar så skulle jag dela med mig frivilligt, om jag har skrivit det.

Vad gör du för program?

Något läskigt vid namn mjukvarupatent letade sig precis in i min hjärna...

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?