Permalänk
Medlem

Idé till hobbyprojekt

Sugen på att koda, men som vanligt så är alla idéer man får redan är skapade. Så slänger upp denna tråden för att höra lite vad folk vill ha för något?

Vad saknar du för program i ditt vardagliga liv vid datorn?

(Spelar ingen roll vilken plattform, så idéer till webb, desktop, mobil är välkomna)

Permalänk
Medlem

Gör ett mobilprogram som gör att man kan styra powerpoints/filmer och sånt med blåtanden. Finns redan sådana program men jag har då inte stött på något som varit bra.

Island?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Gör ett mobilprogram som gör att man kan styra powerpoints/filmer och sånt med blåtanden. Finns redan sådana program men jag har då inte stött på något som varit bra.

Island?

sallingclicker?
jag tycker det fungerar utmärkt

Permalänk
Medlem

Ett system som matchar dåligt väder med tv-guiden

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Ett system som matchar dåligt väder med tv-guiden

Perfekt
Varför inte ett system som även föreslår olika utomhusaktiviteter när det är fint och beroende på årstid.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Perfekt
Varför inte ett system som även föreslår olika utomhusaktiviteter när det är fint och beroende på årstid.

Får gärna föreslå passande mat samtidigt, då det kan vara svårt att hitta på ibland.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Får gärna föreslå passande mat samtidigt, då det kan vara svårt att hitta på ibland.

Låter ju riktigt nice det där, blir en typ av Skallmans "Mat och Sov" klocka. =D

Visa signatur

[Dator]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Får gärna föreslå passande mat samtidigt, då det kan vara svårt att hitta på ibland.

Jag gillar det, en komplett livsguide är vad vi är ute efter.
Det roligaste är att det skulle antagligen fungera om man gjorde det som app till facebook.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Facebook och iPhone för att nå ut...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...