overlord 2 demo laggar på bra dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
täby
Registrerad
Aug 2009

overlord 2 demo laggar på bra dator?

hejsan alla!
jag laddade ner overlord 2 demot idag o startade upp det.
jag väljer hög grafik då den ändå inte är allt för fantatisk o jag har en ganska bra dator.
(2,2gh 4 gb ram o 512 mb eget minne på grafikekortet(ddr2))
borde det inte funka?? jag fattar inte varför men det går sjukt slött när jag svänger o allt det är heeelt stört!!
nån som vet why???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Int en klad kille idag?

Skumt, kanske bara är så att det är dåligt optimerat? Kanske är v-sync du stör dig på eller testa att dra ner AA/AF kanske tillomed är dags att byta drivrutiner?

i7 8600K - Maximus Hero X - Ballistix Elite 3466 MHz - Vega 64 Strix - EVGA G3 750W - EKWB Custom Loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Oscarwilde om du inte är ett troll tycker jag synd om dig.
För det första säger inte 512MB grafikminne ett piss om hur bra det är.
Och för det andra så har du för många frågetecken, detta forum är inget dagis.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
täby
Registrerad
Aug 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Oscarwilde om du inte är ett troll tycker jag synd om dig.
För det första säger inte 512MB grafikminne ett piss om hur bra det är.
Och för det andra så har du för många frågetecken, detta forum är inget dagis.

det är ett ati radeon hd 4570.

jag har inte sett nått i reglerna om för många frågetecken så jag fortsätter med det tillas nån länkar det till mig!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwilde
det är ett ati radeon hd 4570.

jag har inte sett nått i reglerna om för många frågetecken så jag fortsätter med det tillas nån länkar det till mig!!

Antar att du har ett 4670, Men förvänta dig inte så mycket av det kortet vet dock inte hur krävande Overlord 2 är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Antar att din processor har 2 kärnor á 2,2GHz, om inte så är det nog där problemet ligger, Overlord kräver en processor på 3GHz+ enligt systemkraven...

Grafikkortet ska jag inte uttala mig om då jag inte har någon kunskap alls om ATI:s kort...

EDIT:
Annars är det väl bara att dra ner inställningarna tills det blir spelbart?

Fractal Design Define R4 | Corsair AX760W | Asus Z87-Pro | Intel Core i7 4770K | 16GB Corsair Vengeance LP 1866MHz CL10 [2x8GB] | ASUS GTX 980 4GB TURBO | Asus Xonar DX | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 Pro 512GB
Windows 10 Pro 64-bit (x64)
Dell UltraSharp 24" U2412M IPS | Logitech G303 Daedalus Apex Performance Edition Gaming Mouse | Logitech G15 Gaming Keyboard V1 (Blue Backlight)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Tyresö
Registrerad
Jul 2009

Låter inte jätte oväntat.
Recommended kraven brukar väll vara för en ganska medelklassig grafik i spel, och ditt kort ligger väll strax under detta, om jag inte är helt borta.

Overlord 2: Recommended system requirements
• CPU: Intel Core 2 Duo or Athlon 64 X2
• RAM: 2 GiByte
• Graphics card: Geforce 7900 GTX or Radeon HD 2600 XT
• HDD: 1.5 GiByte
• Creative X-Fi