Hjelp med namn på MMOFPS som man tjänar pengar på

Permalänk

Hjelp med namn på MMOFPS som man tjänar pengar på

Hej jag undrar jag vet att det finns ett MMOFPS spel som man kan tjäna pengar på jag undrar vad det heter hör hört att det går att säjla vapen och dyrligt hörde med en som känner en som känner en annan som tjäna 200,000 svenska kronor vad heter spelet skriv gärna eller skicka en länk till spelet man ska tydligen röra sig i en giganstisk värd spelar sj Warrock som jag börja med någon so vet vad detta spel heter skriv gärna //Emil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexusprime
Hej jag undrar jag vet att det finns ett MMOFPS spel som man kan tjäna pengar på jag undrar vad det heter hör hört att det går att säjla vapen och dyrligt hörde med en som känner en som känner en annan som tjäna 200,000 svenska kronor vad heter spelet skriv gärna eller skicka en länk till spelet man ska tydligen röra sig i en giganstisk värd spelar sj Warrock som jag börja med någon so vet vad detta spel heter skriv gärna //Emil

Project Entropia heter spelet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

tack så mkt Leedow spelar du det har hört att det ska vara svårt för att alla som spelar det har bättrewvapen m.m stämmer det

Permalänk
Medlem

Kollade upp lite av det spelet,och man måste MINST lägga in en hundring för att komma igång, så vidare du inte har nån jätte generös kompis som skulle kunna hjälpa dig.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Kan man växla pengarna i spelet till riktiga då?
Om inte känns det rätt meningslöst...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Kan man växla pengarna i spelet till riktiga då?
Om inte känns det rätt meningslöst...

det ser ut som att man kan ta ut pengar ja, minst 100USD dock, och sega tider. Men intressant dock, ska kika på detta.

https://account.entropiauniverse.com/support-faq/deposits-and...

"Withdraw

Need cash?

The unique and secure Real Cash Economy allows you to convert your accumulated PEDs back into real world funds."

Permalänk

jho ddet ser intressant ut men jag köpte operation 7 nyss värkar bra sen har jag ju warrock pengar är inget problem flör mig när det gäller Project Entropia ska börja med det men vet att det är svårt i början

Cropsgrinder ja man kan växla ut pengarna från ditt konto men kan oxå säga att allt kostar pengar i spelet det är ju real ekonomy baserat så det är ju inte so wo eller så

har en lännk till ett MMOFPS som värkar lovande annars har duy en länk till en annan sida med fler mmos

http://op7.netgame.com/

http://www.freemmorpglist.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexusprime
tack så mkt Leedow spelar du det har hört att det ska vara svårt för att alla som spelar det har bättrewvapen m.m stämmer det

Jag spelade det jäkligt mycket förut i gymnasiet. Grymt svårt att gå tjäna pengar på det, eller ens gå runt. Minsta misstag man gör svär man åt, för det kostar riktiga pengar.

Det finns spelare av alla typer, vissa med svinbra utrustning, andra har ingenting alls. Det är inte de andra spelarna du behöver oroa dig över, det är hur du ska kunna få ihop pengar så du kan spela. MEN, börjar man tänka på spelet som endast pengar pengar pengar, så kommer det bli tråkigt och ta glädjen av att spela spelet.

Nu har de ganska nyligen bytt till CryEngine 2-motorn vilket öppnar för mycket vackrare grafik. Tyvärr så har asen (ja, asen!) tagit bort mitt konto och rensat hela mitt konto för att jag var inaktiv.......

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexusprime

http://op7.netgame.com/

Att kalla Operation 7 för MMOFPS är som att kalla Diablo 2 för MMORPG.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Sötast

Entropia Universe som det heter idag KAN man tjäna pengar på, japp.

KAN!

Men om du ens tror eller försöker eller förväntar eller ens HOPPAS att du tjänar en enda krona.

Då gör du ett misstag.

Permalänk
Medlem

Med tanke på grabbens stavning och sådär så är jag lite tveksam till om han har åldern inne för ett sådant spel som rör sig om riktiga pengar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Eptk bara för man har funtionshinder och är 24 år och har problem med att stava så har det inget med det satt göra eller eller har du problem med det så behöver du inte skriva

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Med tanke på grabbens stavning och sådär så är jag lite tveksam till om han har åldern inne för ett sådant spel som rör sig om riktiga pengar.

Heh, min farsa måste ha fått mig tidigt då, för han stavar sämre än Nexusprime.

Antar att han hade negativ ålder vid tillfället

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexusprime
Eptk bara för man har funtionshinder och är 24 år och har problem med att stava så har det inget med det satt göra eller eller har du problem med det så behöver du inte skriva

Provat spelet än?
Jag älskade det enormt mycket tills jag "gick in i väggen"

Jag hamnade i en period då jag såg spelet för pengarnas skull, det gjorde det vansinnigt svårt att ha roligt, och efter ett tag så förstörde det spelet helt för mig.

Men den tiden då jag spelade det för skojs skull så hade jag enormt roligt.

Permalänk

ne har tyvärr inte pengar just för tillfället mken ska prova det:)

Permalänk
Medlem

Tog en närmare titt, har man en bra analytisk förmåga, är bra på PVP-liknande WoW interface, kvicka fingrar. Så går det att komma en bit i spelet och slutligen, tjäna pengar. Men det kräver att man forskar om allt man missat. Man skulle vart med från början, nu är det endast en obefintlig chans att komma till toppen och tjäna tusenlappar.

Jag ska pilla lite mer på det när 10.1 kommer, så man kan "sweat"'a igen, dvs tjäna pengar utan att ha investerat något alls. Det är för lätt att fastna om man börjar mata in pengar i spelet.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tog en närmare titt, har man en bra analytisk förmåga, är bra på PVP-liknande WoW interface, kvicka fingrar. Så går det att komma en bit i spelet och slutligen, tjäna pengar. Men det kräver att man forskar om allt man missat. Man skulle vart med från början, nu är det endast en obefintlig chans att komma till toppen och tjäna tusenlappar.

Jag ska pilla lite mer på det när 10.1 kommer, så man kan "sweat"'a igen, dvs tjäna pengar utan att ha investerat något alls. Det är för lätt att fastna om man börjar mata in pengar i spelet.

Att sweata är rent skit, att folk fortfarande gör det kan jag inte förstå

Du kan väl tjäna en 5-10 kr om du sweatar i 8 timmar iallafall... Grattis på det

Det finns ingen anledning att ha varit med från början, då det inte gör så stor skillnad då spelet har förändrats så mycket med tiden.

Folk kan ju skaffa mer skills än en 10årig spelare på en dag genom att trycka in pengar och köpa skills bara

Det finns två sätt att tjäna pengar på i grund och botten.

Det är att äga något som ger pengar, t.ex Mark för beskattning.
Och det andra är att köpa billigt och sälja dyrt.

Allt annat är ett lotteri mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Att sweata är rent skit, att folk fortfarande gör det kan jag inte förstå

Du kan väl tjäna en 5-10 kr om du sweatar i 8 timmar iallafall... Grattis på det

Det finns ingen anledning att ha varit med från början, då det inte gör så stor skillnad då spelet har förändrats så mycket med tiden.

Folk kan ju skaffa mer skills än en 10årig spelare på en dag genom att trycka in pengar och köpa skills bara

Det finns två sätt att tjäna pengar på i grund och botten.

Det är att äga något som ger pengar, t.ex Mark för beskattning.
Och det andra är att köpa billigt och sälja dyrt.

Allt annat är ett lotteri mer eller mindre.

Japp, gratis är det dock, det finns ingenting att göra om man inte matar in pengar i spelet, att sweata i början är nog ett bra sätt att läsa sig UI'n, kontrollerna etc och få grundläggande skills.

Permalänk
Medlem

Entropia Universe som nu heter Planet Calypso använder sig av CryEngine 2 sedan ca 3veckor tillbaka

Har lirat spelet i ca 6år och tjänat en bra slant och skulle inte rekommendera att någon startar att lira just nu pga av att flera viktiga funktioner i spelet är fortarande avstängda pga av problem/buggar efter implementeringen av CryEngine2

T.ex är sweating borttaget för tillfället så det finns ingen chans alls att tjäna pengar på om man inte vill sätta in pengar för att komma igång

Håller med tidigare svar om att spelet är ett lotteri dock

Oktober 08 tjänade jag över 6000$ totalt på spelet t.ex medans Januari fram tills nu är en förlust på minst 2500$. Måste hitta turen igen ,-)

Ska du tjäna dom riktigt stora pengarna bör du investera riktigt stora pengar. Finns folk som köpte flera olika landområden för ca 150k SEK styck och de drar in 2500-4000kr per dag i skatt på loots där

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Spela ett spel för att tjäna pengar är idiotiskt.
1 på XX antal miljoner som kan tjäna pengar på det.

Permalänk
Medlem

Spelade spelet under dess beta-stadie... hunting var rena lotteriet.. inte p.g.a looten utan på allt lagg och rubberbanding. Man kunde i princip spendera 500-1000:- per dag på ammo och ca 20-25% var missade skott p.g.a lagg. Det som gjorde att jag slutade spela och avråder alla från att spela idag är p.g.a insider-tips. Under beta-tiden spelade jag tillsammans med ett par killar som bokstavligen fick insider-tips från en MA anställd. Detta gjorde att en liten klick personer kunde göra hyfsat mycket pengar på andras bekostnad. Något som jag varken vill utnyttja eller delta i.

I vilket fall så loggade jag in igen strax innan CryEngine2 uppdateringen och såg att min gubbe var strippad på allt. Vapen, kläder, pengar, skills.. allt var borta. Frågade MA varför dom gjort så och fick till svar att jag inte hade loggat in på 350 dagar. Med andra ord så nollställde dom min karaktär som hade skills och vapen för tiotal tusen. De som gick ut med beta-announcement att det aldrig var players-wipes just p.g.a att det handlade om riktiga pengar.

Så... även om jag haft en dålig erfarenhet av spelet (eller ja, under mitt sista år som spelande) skulle jag aldrig rekommendera någon att börja spela.. om man inte är ekonomiskt oberoende. Större chans att kamma hem mer pengar på poker.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexusprime
Eptk bara för man har funtionshinder och är 24 år och har problem med att stava så har det inget med det satt göra eller eller har du problem med det så behöver du inte skriva

Ber om ursäkt då min herre.

Vill bara framföra ifall "kidz" läser i denna tråden för att det vore förgäves sorgligt om en unge spendera hela sin månadspeng på ett sådant här spel i hopp om att man kan börja tjäna mera pengar..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Spelade spelet under dess beta-stadie... hunting var rena lotteriet.. inte p.g.a looten utan på allt lagg och rubberbanding. Man kunde i princip spendera 500-1000:- per dag på ammo och ca 20-25% var missade skott p.g.a lagg. Det som gjorde att jag slutade spela och avråder alla från att spela idag är p.g.a insider-tips. Under beta-tiden spelade jag tillsammans med ett par killar som bokstavligen fick insider-tips från en MA anställd. Detta gjorde att en liten klick personer kunde göra hyfsat mycket pengar på andras bekostnad. Något som jag varken vill utnyttja eller delta i.

I vilket fall så loggade jag in igen strax innan CryEngine2 uppdateringen och såg att min gubbe var strippad på allt. Vapen, kläder, pengar, skills.. allt var borta. Frågade MA varför dom gjort så och fick till svar att jag inte hade loggat in på 350 dagar. Med andra ord så nollställde dom min karaktär som hade skills och vapen för tiotal tusen. De som gick ut med beta-announcement att det aldrig var players-wipes just p.g.a att det handlade om riktiga pengar.

Så... även om jag haft en dålig erfarenhet av spelet (eller ja, under mitt sista år som spelande) skulle jag aldrig rekommendera någon att börja spela.. om man inte är ekonomiskt oberoende. Större chans att kamma hem mer pengar på poker.

Om du verkligen hade bra grejer borde du ju inte ha låtit kontot förfalla. Allt dom kräver är att du liggar in minst 1 gång på 1 år.

Börjar man lira nu ska man veta att dom segat ner skillgains något så otroligt jämnfört med några år sedan. Har flera skills över 10000 och vet att folk som lirar som nya idag måste lira i princip 10timmar/jaga för 5000kr om dagen i minst 4år för att ens komma nära nu. Visst man kan även köpa skills men då handlar det om att köpa skills för minst 300k kr för att t.ex vara lite i närheten av mig

Man behöver inte vara ekonomiskt oberoende men man behöver en del tur med inflation etc. Hade jag behållt några grejer jag köpte för 4000$ 5år sedan hade dom varit värda över 30000$ idag. Dock så är det lite kul att se folk loosa över 10000$ på ett vapen som sjunkit i värde tack vare förra årets ekonomicrash

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
*wall of text*

Måste säga att jag hade ingen aning om att du var svensk Knuckles O.o

Anyways, jag gissar på att dessa insider-tipsen gavs till Warants..