Spela upp ett ljudklipp i ventrilo?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Okt 2003

Spela upp ett ljudklipp i ventrilo?

Hej! Nu vet jag inte om jag missade totalt med att välja forums-del, men here goes!

Om jag vill spela upp ett ljudklipp, t.ex. en mp3 fil rakt upp i ventrilo. Hur gör jag då?

Ghetto metoden finns att stoppa micen i hörluren och spela men det är inget alternativ!

Tackar för all hjälp jag kan få!

Discover Trance
3770 @ 4.0 | P67 Extreme 4 | 8GB Ven. LP | GTX970 | SSD | R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2008

Det går ju alltid att aktivera Stereo mix som ljud input då spelas allt som spelas upp på datorn in i venten

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toi
Det går ju alltid att aktivera Stereo mix som ljud input då spelas allt som spelas upp på datorn in i venten

Allt som spelas? Eller att det spelar upp det som borde komma i högtalarn när man trycker in transmit?

Discover Trance
3770 @ 4.0 | P67 Extreme 4 | 8GB Ven. LP | GTX970 | SSD | R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Allt som spelas? Eller att det spelar upp det som borde komma i högtalarn när man trycker in transmit?

Precis. Den skickar det som är menat att gå ut i hörlurarna/högtalarna.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Jun 2006

Virtual Audio Cable

Funkar skitbra när jag ska spela upp musik/ljudklipp i ventrilo.

Har gjort så att jag skapat en ny användare för just streaming med följande inställningar:

Man kan öppna fler än en ventrilo-klient igenom att lägga till "-m" i slutet av sökvägen.
Tex. "C:\Program Files (x86)\Ventrilo\Ventrilo.exe" -m

Se till att du har mutat ljudet på den klient du streamar med om du använder samma inställningar som jag annars kommer dina kamrater att höra ett eko.

Planerar du att använda en klient så måste du ändra 'Output Device' till Default~ om du vill höra vad andra säger.