Trådlös standard 802.11n ratificeras

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jag tycker du skriver för svårt. Varför inte skriva enklare?

anpassa lixom... varför inte skriva ändra?
komplicera? varför inte "försvåra" eller "krångla till det"?

Haha! Bästa idag!

För övrigt så ska tilläggas att vårt språk är inte det rikaste språket på ord. Varför ska gå åt ett håll där innehållet utarmas och variationen vattnas ut? Jag tycker det är extremt härligt när någon kan variera sitt tal. Sen vet jag inte om någon på forumen likställde ratificera med rata.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Varför anpassa sig för att den gråa massan inte klarar av enkla saker som att lära sig sitt eget språk? Folk idag är lata helt enkelt, det har inte varit några större problem att lära sig det svenska språket under de hundratals år det funnits så varför skulle det helt plötsligt bli det nu?
Förändringar har redan genomförts för att "dumma ner", t.ex. att acceptera användandet av "dom" istället för de och dem. Redan det är ett steg i fel riktning.

Du tror inte språket har utvecklats genom tiden? Ta en bok från 1700-talet och läs så får du se.

ONT: På tiden att det blir lite mer hastighet i det trådlösa. Bra att de inte förhastade fram standarden utan jobbade med den tills den är ordentligt genomtänkt (förhoppningsvis).

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Och vad får du ut av dessa 300 Mbit?

WLAN fungerar utmärkt att streama med, till 720p räcker G långt, 1080p kan det bli lite problem, men då finns N. Så länge det inte finns grannar och störningar på överlappande kanaler, är det så går det inge vidare att streama.

Som jag skrev, jag får ut 270-300Mbit över mitt WLAN vilket resulterar i en faktiskt överföringshastighet av 100Mbit (12MiB/s). Duger långa vägar för att streama alla sorters media (nästan).

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Tycker detta är skitbra!
Dock är det största problemet med trådlöst just styrkan på signaler..
Det om nåt är vad dem bör arbeta med..
Man ska inte behöva bo i ett hus med enkel gipsvägg för att få signal..
såfort väggen är tjockare material typ, betong oavsett tjocklek, så skiter det sig totalt..

Mimo löser en del av dom problemet, men storsta problemet ligger i frekvenserna och vilken styrka som är lagligt att använda.. Inte mycket tillverkarna kan göra där

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Du tror inte språket har utvecklats genom tiden? Ta en bok från 1700-talet och läs så får du se.

ONT: På tiden att det blir lite mer hastighet i det trådlösa. Bra att de inte förhastade fram standarden utan jobbade med den tills den är ordentligt genomtänkt (förhoppningsvis).

Utvecklas är inte samma sak som att fördumma, vilket jag gav exempel på.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Varför anpassa sig för att den gråa massan inte klarar av enkla saker som att lära sig sitt eget språk? Folk idag är lata helt enkelt, det har inte varit några större problem att lära sig det svenska språket under de hundratals år det funnits så varför skulle det helt plötsligt bli det nu?
Förändringar har redan genomförts för att "dumma ner", t.ex. att acceptera användandet av "dom" istället för de och dem. Redan det är ett steg i fel riktning.

"språket är i ständig utveckling och det finns inget rätt och fel" -lindquist eller vad han nu heter. Han som skrev värsta språket. T.ex ordet mamma kommer ursprungligen från moder och innan dess, modhir. Språket förändras, try to keep up...

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Eller så kan intelligenta människor göra det intelligenta människor ska göra, anpassa sig. Med andra ord, anpassa språket så att det är enklare att förstå för en större målgrupp.

Vad i....
Vad är det du säger?! Dumheter, bara för att en majoritet tycker något betyder det inte att de har rätt, eller att man borde tycka som dem.

Nu handlar det dessutom inte om en majoritet. VÄLDIGT få är så pass outbildade att de inte förstår vad "ratificera" betyder. Det hade varit direkt förnedrande av sweclockers att sänka sitt språkbruk till dagisnivå, som du förespråkar. Swec har nog för många aftonbladetvibbar, låt det inte gå ut över språket nu också.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaZe
"språket är i ständig utveckling och det finns inget rätt och fel" -lindquist eller vad han nu heter. Han som skrev värsta språket. T.ex ordet mamma kommer ursprungligen från moder och innan dess, modhir. Språket förändras, try to keep up...

FORTFARANDE skillnad på att fördumma och att förenkla.
Jag tror inte att man på 30-talet eller när det nu var hade problem med att folk var för lata för att skriva "mor" och istället förlängde det till mamma. Tror du?
Exempel på fördummanden; juh, dom, asså. Det första är fan värst.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Det är otroligt svårt, som expert, att veta hur en nybörjare tänker.

Jag förespråkar inte dagisnivå på språket då sweclockers inte är till för dagisbarn. Eller var dagisspråk bara ditt sätt att trycka ner gymnasiespråk? Normalt sätt tycker jag att sweclockers nyheter och artiklar har hyfsat bra formuleringar men att just använda ordet ratificera tyckte jag inte passade in. I helhet alltså bara ett ord jag "klagade" på. Det är inte som att hela språket som används av sweclockers skribenter skall totalförändras för det, eller att ens förändras på grund av mitt klagomål.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Eller så kan intelligenta människor göra det intelligenta människor ska göra, anpassa sig. Med andra ord, anpassa språket så att det är enklare att förstå för en större målgrupp.

Vi har egentligen inte ett språk. Varje yrkesgrupp har sina ord för saker. I vissa fall kan orden stå för lite olika saker. I den normala svenskan så brukar det gå att förstå för de flesta men ibland har vi skribenter som inte riktigt har klart för sig vilken målgrupp de skriver för och använder ord som är avsedda för viss/vissa yrkergruper och då blir det även en hel del missförstånd. Det viktiga är i vart fall för mig att det går att förstå meningen i artickeln. Sen kan det få finnas ett och annat ord som tar lite tid att ta reda på vad de betyder eller att det går att förbise de orden helt som betydelselösa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abki
Vi har egentligen inte ett språk. Varje yrkesgrupp har sina ord för saker. I vissa fall kan orden stå för lite olika saker. I den normala svenskan så brukar det gå att förstå för de flesta men ibland har vi skribenter som inte riktigt har klart för sig vilken målgrupp de skriver för och använder ord som är avsedda för viss/vissa yrkergruper och då blir det även en hel del missförstånd. Det viktiga är i vart fall för mig att det går att förstå meningen i artickeln. Sen kan det få finnas ett och annat ord som tar lite tid att ta reda på vad de betyder eller att det går att förbise de orden helt som betydelselösa.

Jo, det stämmer och därmed ändrar jag mig. Ganska meningslöst att skribenter ska behöva tänka för mycket på vilka ord som är passande och inte, tror jag.
Egentligen är det inte mer än att man tar reda på vad ordet betyder, om man inte förstår ordet.

Exempelvis "artickeln".

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?