Radeon HD 5870 prestandatester läckta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scuzzlebutt
Alltså herregud, ni som "gnäller" över att graferna börjar på 80% / 4000 osv, är ni seriösa eller bara trolls?

Exakt. Finns ju ingen mening med att börja på noll då 100% = 0 i grafen pga att GTX285 räknas som 0/100%. Allt efter det visar förbättring/försämring i tester.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Det är inte SÅÅ stor skillnad mellan xbox 360 och pc spel, eller tycker ni det? Är det värt kanske 10.000kr att få lite bättre grafik och spela på pc istället för xbox 360 tycker ni?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Mmh, för Quad SLI med GTX295 är ju bättre än Quad SLI med GTX285.. Think again mate
Sen klarar troligtvis inte 4st 285:or att maxa crysis heller, men det är en annan femma

On Topic:
Är ytterst tveksam till dessa sk. prestandatester.. Alla som inte ligger med sin grafikkortstillverkare vet att prestandatester direkt från tillverkaren är ungefär lika pålitliga som Gudrun Schyman med regeringens VISA-kort i handen..

Första killen pratade om EN 285 som maxar crysis, inte 4, och då sa han att inte ens 2x 295GTX maxar crysis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Det är inte SÅÅ stor skillnad mellan xbox 360 och pc spel, eller tycker ni det? Är det värt kanske 10.000kr att få lite bättre grafik och spela på pc istället för xbox 360 tycker ni?

De som lägger ner 10.000kr på grafikkort gör det mer för braggingsrights och benchmarks än att få spela spelen laggfritt. Och ja, fps-spel är larviga på xbox.

Permalänk

Detta testet säger INGENTING. Väntar på riktiga test!
De står inte ens vilken upplösning de kör i.
Kan ju lika gärna vara 1 fps vs 3 fps.

Men kortet ser väldigt intressant ut, blir ett sånt om det uppfyller mina förväntningar som är ganska höga vid det här laget.

Troligtvis använder de dessa diagram i marknadsföringssyfte för att sälja "en okänd produkt" till företag och återförsäljare.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scuzzlebutt
Alltså herregud, ni som "gnäller" över att graferna börjar på 80% / 4000 osv, är ni seriösa eller bara trolls?

Nej precis alla använder ju sådana grafer och de är ju inte speciellt svåra att tolka om man sett dem ett par gånger.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Var det nån som kollade hur bra/dåligt samma graf för ett år sen (HD4000) stämde?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scuzzlebutt
Alltså herregud, ni som "gnäller" över att graferna börjar på 80% / 4000 osv, är ni seriösa eller bara trolls?

För det första så gnäller jag inte. Tycker bara att det är festligt hur alla använder sig av sina grafer. Och jag antar att du tog detta som en direkt attack på amd då du blev så uppjagad...

Förstår inte varför folk tror att det är ett jävla krig mellan lagen. Att man "måste" välja en sida. Och om man säger något, det minsta negativt om NÅGOT av "lagen" så är man en fanboy från den andra sidan.

Det är väl för fan bara att välja det som är bäst just nu och hålla käften. Men nej, nej, det måste ske verbal bajskastning hela jävla tiden. Börjar bli riktigt trött på detta nu. AMD hit, Nvidia dit. Skärpning för fan! (ursäkta språket mod får ändra om det blev för farligt ^^)

Skrev att jag "gillar" hur de gör sina grafer. Med DE menar jag inte AMD specifikt. Då skulle jag skrivit AMD istället för de. Grafer som görs av tillverkarna är ofta, om inte alltid missvisande. Detta gäller inte just AMD. Det gäller de väldigt många företag så som Intel, nvidia, asus, msi, gigabyte osv. Alla vill ju få det som att sin produkt är överlägset bäst. Vissa mer än andra. Håller inte koll direkt. Tycker dock att det alltid är lika roligt när man hittar sådana

Lite tillbaka på topic så ser dessa kort väldigt lovande ut. Kan mycket väl bli ett eller två 5870 beroende på vad Nvidia har i bakfickan.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Men VÄNTA en sekund nu. Posten från mikrokiwi visar ju klart och tydligt att i t.ex. i Crysis WH är skilllnaden 2 fps som max? Är folk verkligen så dumma att de hoppar på ett nytt grafikkort för 2 fps?

I Call of Duty är det 5 fps skillnad, vilket ändå maxas lätt på GTX 285?
Missar jag något eller är det folk som skriver här utan att läsa?

EDIT: Glömde säga att jag jämför med GTX 285.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Men VÄNTA en sekund nu. Posten från mikrokiwi visar ju klart och tydligt att i t.ex. i Crysis WH är skilllnaden 2 fps som max? Är folk verkligen så dumma att de hoppar på ett nytt grafikkort för 2 fps?

I Call of Duty är det 5 fps skillnad, vilket ändå maxas lätt på GTX 285?
Missar jag något eller är det folk som skriver här utan att läsa?

Vissa måste bara ha det senaste. Och har man inte ett 285gtx utan ett sämre så finns det ju ingen anledning att köpa ett 285 gtx om man ser prestandamässigt.. Sen ska dessa kort vara mycket strömsnåla i "idle" från vad jag läst. Så det är ju fler faktorer än prestanda man måste räkna in. Tex att man kan ha 6 skärmar osv.

Sen var det ju mer skillnad i andra spel också. Ser dock ingen större anledning till att köpa ett nytt kort om man endast spelar typ Crysis som du nämner här. Kan ju dock vara saker som ljudet på fläkten och elräkningen osv.

Det ser ju ut som att den nya 5000serien blir en prisvärd sådan

Edit: Ahh, missade din edit

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Men VÄNTA en sekund nu. Posten från mikrokiwi visar ju klart och tydligt att i t.ex. i Crysis WH är skilllnaden 2 fps som max? Är folk verkligen så dumma att de hoppar på ett nytt grafikkort för 2 fps?

I Call of Duty är det 5 fps skillnad, vilket ändå maxas lätt på GTX 285?
Missar jag något eller är det folk som skriver här utan att läsa?

EDIT: Glömde säga att jag jämför med GTX 285.

Kan hålla med dig till viss del om man redan sitter på ett GTX275 eller bättre.

Själv så blir ett 5850 en rejäl boost för mig eftersom 8800GT funkat bra för mig tills i princip denna sommar. Fläkten har börjat dö så kortet blir lite väl varmt ibland.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Så det är ju fler faktorer än prestanda man måste räkna in. Tex att man kan ha 6 skärmar osv.

Har mycket svårt att tänka mig att kortet kommer med 6st skärmutgångar som standard. Två DVIkontakter och två HDMI visas exempelvis här http://www.sweclockers.com/nyhet/9830-nya_lackor_om_radeon_hd...

Håller för övrigt med vad du säger.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Har mycket svårt att tänka mig att kortet kommer med 6st skärmutgångar som standard. Två DVIkontakter och två HDMI visas exempelvis här http://www.sweclockers.com/nyhet/9830-nya_lackor_om_radeon_hd...

Håller för övrigt med vad du säger.

ahh är inte 100% insatt just nu då byte av kort inte är aktuellt innan julen. Det var nå snack om att den nya 5000 serien kunde ta 6 skärmar. Kanske bara var de "bättre" korten så att säga.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Kan ju dock vara saker som ljudet på fläkten och elräkningen osv.

Lägger man ut 3000kr för att spara in 500kr per år på elräkningen så gör man fel. Hoppas ingen har elräkningen som enda anledning till sitt köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Men VÄNTA en sekund nu. Posten från mikrokiwi visar ju klart och tydligt att i t.ex. i Crysis WH är skilllnaden 2 fps som max? Är folk verkligen så dumma att de hoppar på ett nytt grafikkort för 2 fps?

I Call of Duty är det 5 fps skillnad, vilket ändå maxas lätt på GTX 285?
Missar jag något eller är det folk som skriver här utan att läsa?

EDIT: Glömde säga att jag jämför med GTX 285.

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha sagt. Menar du att man lika gärna kan köpa ett GTX 285 framför ett 5870 eftersom det maxar COD 5 i vilket fall som helst?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Lägger man ut 3000kr för att spara in 500kr per år på elräkningen så gör man fel. Hoppas ingen har elräkningen som enda anledning till sitt köp.

Det kan ju även vara så att man tänker på miljön och samtidigt ser det som en uppgradering.

Som sagt, man ska köpa det som passar sig SJÄLV bäst eller det som gör en lycklig. Men som du säger. Om man endast gör köpet för att spara pengar är det inte direkt en bra investering

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha sagt. Menar du att man lika gärna kan köpa ett GTX 285 framför ett 5870 eftersom det maxar COD 5 i vilket fall som helst?

Tror det han menar är att det inte är värt att uppgradera om man redan har ett 285gtx och om man spelar cod och crysis mest.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

De jag vill ha sagt är att folk verkar tro att detta kort är något superkort, och uppgraderar när de sitter med HD4890 eller GTX275/GTX280/GTX285. Klocka för tusan, evga har gett oss voltage tuner av en anledning

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

blir o spara till 2st 5870x2'or tillsammans med en ny Phenom II. undra ifall dom pumpar ner phenom serien på 32nm i närheten av release av 5870x2an?

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Det kan ju även vara så att man tänker på miljön och samtidigt ser det som en uppgradering.

Som sagt, man ska köpa det som passar sig SJÄLV bäst eller det som gör en lycklig. Men som du säger. Om man endast gör köpet för att spara pengar är det inte direkt en bra investering

Naah. Det där miljösnacket köper jag inte. Om man tror att man gör ett miljöval när man köper ett grafikkort i high-end segmentet lurar man sig själv... det är ett vilseledande marknadsföringsargument att dessa kort är miljövänliga. Hoppas inte att du tror det.
En mer väsentlig anledning till att välja kort med låg energiförbrukning är att de är svalare, vilket innebär att kylningen kan bli tystare. Och det gör absolut skillnad

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
De jag vill ha sagt är att folk verkar tro att detta kort är något superkort, och uppgraderar när de sitter med HD4890 eller GTX275/GTX280/GTX285. Klocka för tusan, evga har gett oss voltage tuner av en anledning

Ja nej då har man ju precis lagt ut 2 - 3,5 k så då känns det ju lite onödigt. Det skulle i sådana fall vara för DX11, men än så länge finns det inga spel färdiga så man kan gott vänta med ett DX11 kort.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
blir o spara till 2st 5870x2'or tillsammans med en ny Phenom II. undra ifall dom pumpar ner phenom serien på 32nm i närheten av release av 5870x2an?

32nm för AMD lär dröja till sent nästa år om man ska tror RoadMaps som har visats och 5870X2 ska väl komma lagom till jul så du får nog köpa en 45nm phenom om du ska ha AMD. Intel lanserar ju sina 32nm processorer i vinter.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Naah. Det där miljösnacket köper jag inte. Om man tror att man gör ett miljöval när man köper ett grafikkort i high-end segmentet lurar man sig själv... det är ett vilseledande marknadsföringsargument att dessa kort är miljövänliga. Hoppas inte att du tror det.
En mer väsentlig anledning till att välja kort med låg energiförbrukning är att de är svalare, vilket innebär att kylningen kan bli tystare. Och det gör absolut skillnad

Tror verkligen inte att ett high-end kort är det mest miljövänliga. Dock så kan man välja det miljövänligaste som uppfyller ens krav så att säga.

Om jag köper ett helt nytt kort så är det klart att jag också prioriterar elförbrukningen då det minskar mina elkostnader samt att det är bättre för miljön. Jag är själv inte så miljömedveten. Men jag gör vad jag kan så länge det inte blir allt för stor kompromiss.

Men som du säger. Att enbart uppgradera för "miljön" när vi snackar highend kort gör föga. Men om man köper ett nytt kort och får ett val mellan två kort med likvärdig prestanda och den ena förbrukar mindre så är det helt klart ett argument för att köpa det kortet. Kanske inte det största. Men fortfarande ett bra argument.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Det kan ju även vara så att man tänker på miljön och samtidigt ser det som en uppgradering.

Antingen ger man 3000kr till sin favoritbutik+tillverkare att spendera på, eller så ger man 500kr till sitt elbolag. Vilket tror du påverkar miljön mest?
Spelar ingen roll vad det är man betalar för, följer man pengarna tillräckligt långt så når man alltid en elräkning eller liknande. Antingen för AMDs fabriker, hemma hos dess anställda via lönen, eller för maskinerna som skördar frukterna som dess anställda köper.

Energisnåla produkter är bara miljövänliga (ur energisynvinkel) om man tjänar in inköpspriset via elräkningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Som sagt, då får du vänta, Q1 2010 som tidigast enligt roadmap. Och då troligen med en superdyr modell som utan tvekan kommer att vara mycket bättre än det här.

Det vet man aldrig. Det kan lika väl bli nVidia's motsvarighet till 2900XT. Kommer förmodligen vara extremt snabbt i GPGPU applikationer, men i spel återstår att se.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Vad kommer priset på 5870 att hamna på ?

3000-3500Kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Är riktigt klyven atm, ska man hugga ett eller två 5870 direkt, eller vänta på X2'an..?

Sålänge du har ett moderkort med Crossfire stöd så köp två HD5870 direkt. Ett X2 kort kommer inte att vara snabbare. Bl.a får två kort fördelen med att inte dela på en PCI-E buss om du har dubbla 16x PCI-E slots.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Älskar när diagrammen börjar på 80%. Vad är meningen med att visa det grafiskt om man inte SER den egentliga skillnaden. Oseriöst företag-stämpel på sånt.

EDIT: Vet att nvidia gör exakt samma sak. Förmodligen en av få branscher där man kommer undan med sånt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Visar bara hur vinklat testet är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ehm.. grafen börjar på 80% ? rofl..

Alla gröna staplarna som representerar nVidia kortet är 100% vilket gör det väldigt enkelt. Vissa har uppenbarligen svårt att förstå vad procent är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Har mycket svårt att tänka mig att kortet kommer med 6st skärmutgångar som standard. Två DVIkontakter och två HDMI visas exempelvis här http://www.sweclockers.com/nyhet/9830-nya_lackor_om_radeon_hd...

Det kommer olika modeller utav HD5870. Det är en så kallad "Eyefinitymodell" utav HD5870 som kommer ha 6st utgångar. Dom vanliga modellerna kommer ha stöd för upp till 3st skärmar. För att både se och läsa, se min FAQ och samlingstråd om HD58xx korten.

Till er alla som ska vänta på nVidia's motsvarighet så kommer man få vänta ett tag, precis som man fick vänta på dessa korten. Man kan vänta till ATI's nästa serie kort också. Det lönar sig inte, utan det är vilket kort som är snabbast för sin tid. AMD och nVidia släpper inte sina grafikkort direkt samtidigt.

Ang testerna så ser dom inte allt för opålitliga ut med tanke på hur mycket krut korten faktiskt har rent hårdvarumässigt. Inga direkta flashhalsar heller i arkitekturen. För er som vill veta mer, se:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=87723...

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=87723...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Till er alla som ska vänta på nVidia's motsvarighet så kommer man få vänta ett tag, precis som man fick vänta på dessa korten. Man kan vänta till ATI's nästa serie kort också. Det lönar sig inte, utan det är vilket kort som är snabbast för sin tid. AMD och nVidia släpper inte sina grafikkort direkt samtidigt.

Det beror helt och hållet på hur lång tid det handlar om. Skulle NVidias kraftfullare G300 modeller komma först Q2 2010 är det en helt annan sak än om de kommer senare i år.

Det går en del rykten om att NVidias kraftfulla DX11 kort kommer först senare 2010, men kan vara värt att få det bekräftat innan man köper kort nu.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Ang testerna så ser dom inte allt för opålitliga ut med tanke på hur mycket krut korten faktiskt har rent hårdvarumässigt. Inga direkta flashhalsar heller i arkitekturen. För er som vill veta mer, se:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=87723...

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=87723...

Jepps, det ser helt klart lovande ut. Ser ingen direkt vinst för AMD att få upp någon "hype" bara några dagar innan de verkligen släpps. Finns liksom ingen ide att ljuga om det bara får skit för det någon dag senare. Annat vore det om korten skulle komma om några månader.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

De här korten ser riktigt smarriga ut! Ska bli kul att bygga ny dator i vinter. Den stora frågan är dock: Maxar det Crysis?

Permalänk
Medlem

någon som hört något om effektförbrukning/värmeutveckling?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det går en del rykten om att NVidias kraftfulla DX11 kort kommer först senare 2010, men kan vara värt att få det bekräftat innan man köper kort nu.

Det är ju lite svårt då nVidia vägrar ens ge en fingervisning om en officiell releasetid.

Men med tanke på hur lite som har sagts så skulle ju inte jag tro på någon ny GeForce generation före årsskiftet.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

350 €...
Inte illa minsann, men tror nog det blir ett HD5850 till min dator, eller så får
jag hålla koll på om priserna sjunker lite

Behöver nytt chassi först

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar