Säker musikspelare för nätet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Säker musikspelare för nätet

Jag söker en säker musikspelare att användas på ett antal sidor

Med säker menar jag en apparat som INTE lagrar låtlistor i XMLfiler vilket flertalet flashspelare gör...

En del har XML länkad i SWF-filen (bättre) och andra har den i anropet iHTML-koden (sämre)

Jag tänkte på om det går att lösa med en PHP-fil som dör om den exekveras från annan källa utom egna servern (localhost) och som kan inkludera XML-filen

Blir detta bättre?

Har varit på detta forum på tok för länge...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Mar 2005

Du kan ju alltid kräva en token för att användaren ska kunna spela upp, en token som är giltig en viss tid och genereras då användaren loggar in. På så sätt så kan inte någon lyssna på musiken genom att ha fått tag i någon token någon gång ...
Du har lite att fundera på kring multipla uppspelningar ... man kan göra det lätt och bara tillåta en uppspelning för en token ...

Besök gärna: www.wedlund.eu
Tips på vps:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2005

Re: Säker musikspelare för nätet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Jag söker en säker musikspelare att användas på ett antal sidor

Med säker menar jag en apparat som INTE lagrar låtlistor i XMLfiler vilket flertalet flashspelare gör...

En del har XML länkad i SWF-filen (bättre) och andra har den i anropet iHTML-koden (sämre)

Jag tänkte på om det går att lösa med en PHP-fil som dör om den exekveras från annan källa utom egna servern (localhost) och som kan inkludera XML-filen

Blir detta bättre?

PHP körs alltid på servern och flashspelaren måste alltid känna till varifrån den ska hämta data... Om du har en flashspelare som har låtlistor i HTML så kan du göra så här:

1) När användaren vill lyssna på en låt skapar du en engångs URL som mappas till en musikfil.
2) URLen skickas i HTML till musikspelaren.
3) URLen går till ett PHP-script som kontrollerar att att det finns en mappning till en musikfil, och eventuellt om anropet kommer från rätt IP. Om detta ej är sant, gå till 5.
4) PHP-scriptet pipe:ar musikfilen till klienten.
5) Ta bort mappningen för URLen.

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC → Objective2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900
Portabelt → Sennheiser Momentum/Sennheiser Urbanite XL/Sennheiser Momentum In-Ear

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Tack - skall se vad jag kan hitta på...

Har varit på detta forum på tok för länge...