Seasonic släpper 80 Plus Gold-certifierade nätdelar

Permalänk
Melding Plague

Seasonic släpper 80 Plus Gold-certifierade nätdelar

Välkända tillverkare laddar upp för höstens shoppingsäsong genom att släppa en mängd nya nätdelar. Senast ut är Seasonic som kan glänsa med guld-certifierade nätdelar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fräscht!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Prissätter de 650W modellen runt 1000 SEK så är det definitiv intressant. Men jag misstänker att denna modell kommer att kosta närmare 2000 SEK =(

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Smakar det så kostar det
Nästan lite trist att pris/prestanda förhållandet på Corsairs agg är lite för bra. Skulle nog seriöst överväga en Seasonic agg i alla fall om jag var ute efter ett nytt.

Det är trots allt Seasonic som tillverkar i alla fall några modeller av till exempel Corsairs agg.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Menar ni att fläkten är gjord av företaget Ace eller står det för någonting annat?

Ace är väl inte kända för kvalitetsprodukter här på Swec...

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Menar ni att fläkten är gjord av företaget Ace eller står det för någonting annat?

Ace är väl inte kända för kvalitetsprodukter här på Swec...

Har inget med nätaggregatstillverkaren att göra, det är en Sanyo-fläkt som råkar ha ordet ace i modellnamnet (ace betyder ju ess på engelska).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Menar ni att fläkten är gjord av företaget Ace eller står det för någonting annat?

Ace är väl inte kända för kvalitetsprodukter här på Swec...

Sanyo Denki är ett företag. Så nej, inte en Ace produkt
http://www.sanyo-denki.com/

Permalänk
Medlem

Har egentligen inget behov av ett agg till för tillfället, men ett sånt här "vill jag ha" ändå för kvaliten är så inihelvete bra!

Permalänk
Medlem

Oj, Seasonic. Det var säkert ett till två år sedan jag fick höra något nytt om/från dem. Ett litet leende gav ni mig. Skönt att de inte är borta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Oj, Seasonic. Det var säkert ett till två år sedan jag fick höra något nytt om/från dem. Ett litet leende gav ni mig. Skönt att de inte är borta.

Om det skulle varit borta, vem skulle göra nätaggen till Corsair då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voultner
Sanyo Denki är ett företag. Så nej, inte en Ace produkt
http://www.sanyo-denki.com/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Har inget med nätaggregatstillverkaren att göra, det är en Sanyo-fläkt som råkar ha ordet ace i modellnamnet (ace betyder ju ess på engelska).

Oki då vet man xD

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

Riktigt nice men kommer bli ganska dyrt men med all rätt då det troligtvis kommer bli bland dom bättre nätaggen på marknaden.

Permalänk
Medlem

Synd att alla 80PLUS Silver/Guld nätagg ska ha så hög effekt då de presterar som effektivast när de är lastade runt 50%.

Hur många datorer drar i genomsnitt 325/375W egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emerlu
Synd att alla 80PLUS Silver/Guld nätagg ska ha så hög effekt då de presterar som effektivast när de är lastade runt 50%.

Hur många datorer drar i genomsnitt 325/375W egentligen?

87% vid 20% belastning kan man väl inte klaga på?

Fanless mode Är det semi-passiva nätagg m.a.o.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
87% vid 20% belastning kan man väl inte klaga på?

Självklart inte men procentuellt blir skillnaden ändå rätt stor (23%) och det som inte omvandlas till ström åt datorn blir värme.

Sen får man betala extra för kraft man aldrig kommer använda såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Om det skulle varit borta, vem skulle göra nätaggen till Corsair då?

Du vet vad jag menar.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Väldigt trevligt med 80 PLUS Gold.
Men synd att de bara har 650 W och uppåt...

Hade gärna sett ett 80 PLUS Gold på 300-400 W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emerlu
Självklart inte men procentuellt blir skillnaden ändå rätt stor (23%) och det som inte omvandlas till ström åt datorn blir värme.

Sen får man betala extra för kraft man aldrig kommer använda såklart.

Var får du 23% från? 13% blir det väl. Men jag håller med, hade varit trevligt med några GOLD-agg runt 3-500W - då hade man nog kunnat köra passiva nätagg! (~50W som ska kylas bort) Plus att priserna hade varit lite mer humana.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Var får du 23% från? 13% blir det väl. Men jag håller med, hade varit trevligt med några GOLD-agg runt 3-500W - då hade man nog kunnat köra passiva nätagg! (~50W som ska kylas bort) Plus att priserna hade varit lite mer humana.

Beror på vad man räknar ut, förlusterna i nätagget ökar med 30% (3/10).
Minskningen i effektivitet utgör 23% av de totala förlusterna i nätagget. (3/13).

Fo3

PS Allt ovan vid 87% istf 90% effektivitet DS

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Dregel, dom kommer nog vara ruskigt bra. Är det tanken att dom ska ersätta M12D serien eller vad?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FatherOfThree
Beror på vad man räknar ut, förlusterna i nätagget ökar med 30% (3/10).
Minskningen i effektivitet utgör 23% av de totala förlusterna i nätagget. (3/13).

Fo3

PS Allt ovan vid 87% istf 90% effektivitet DS

Førlusterna økar med 30% ja, men effektivitetsförändringen blir ju 87/90 % så knappast några 23%. Ineffiktiviteten økar dæaremot med 23%

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC